Healing iFokus

Healing

Läst 1622 ggr
majlar
2010-12-05 11:14
0

Dröm

Det är andra natten i rad som jag drömmer om en elefant. Jag har honom som husdjur, först var han inomhus sedan insåg jag att den var för stor, så jag släppte ut honom på baksidan, och där gick han och lufsa omkring, jag stod i fönstret och passade så att han inte skulle smita!!!!! (Som om jag skulla ha kunnat stoppa honom) men idrömmen så kunde jag det om det behövdes.

Plötsligt började det snöa och jag ville ha in honom i garaget. Men det ville förstårs inte han så han började slänga med snabeln och tuta och vråla. Jag  blev jag dödsfröskräckt för elefanten och där vaknade jag, stel av skräck.

Underlig dröm eller hur.

[GunillaF]
2010-12-05 11:20
0

Jaa, det var en underlig dröm.

Jag brukar fundera på vad känslan jag får av en dröm, innebär eller betyder för mig i mitt liv.

majlar
2010-12-05 11:27
0

Man kan ju i alla fall konstatera att elefanten tog plats, så jag släppte ut honom. sen när jag tänkte ta in honom igen så skrämde det mig.

Kanske är något som jag måste göra mig av med. Nu spekulerar jag vilt. Jag är övertygad om att drömmar har något att säga, men vad i det här fallet.

KramKyss

Indiania
2010-12-05 11:57
0

Ja det är spännande med drömmar majlar.

Kan tala om vad det står i Solögas bok om elefanten:

Dela med dig av din visdom.

Min gåva till dig är att vara en lärare.

Det finns saker som du kan lära andra.Som elefanterna sa till mig: " Vi är de äldre, de som minns allt sedan skapelsens början.Vår uppgift är att minnas allt som skett och att föra den uråldriga visdomen med oss in i framtiden. Vi är de som minns!"

Min lilla tolkning: Den man drömmer om är en själv…Du var elefanten, all den visdom du har inom dig går inte att stoppa, du gör allt för att föra den vidare.

Någon försöker stoppa dig men du får hjälp ovanifrån ( snön som faller ) och då lossnar det,( elefanten tutar och vrålar ) det är du som med styrka förmedlar din visdom för oss andra.

Du blir rädd för dig själv och tänker, vad har jag gjort ( känslan när du vaknade) kanske blir du rädd när du känner all kraft du har, hur skall du kunna förmedla den? Men du har all kraft och styrka du behöver så du behöver inte vara rädd!

Undrar just vad du känner när du läser detta?

Kram Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
2010-12-05 12:08
0

Berit , jag får rysningar. Fantastisk beskrivning. Jag både älskade elefanten och ville ha den nära och blev rädd när den sa ifrån.

Det är nog lite så just nu i mitt liv. Jag försöker sticka ut hakan och säga vad jag tycker, men är väldigt rädd för följderna. Ändå är jag helt säker på vad jag vill ha sagt.

Vad duktig du är att tolka drömmar.

Indiania
2010-12-05 12:29
0

#4 Vad glad jag blir! Skrattande Tycker det är så intressant med drömmar.

majlar
2010-12-05 12:41
0

Jag drömmer väldigt mycket i perioder. Så jag kommer igen med nästa konstiga dröm om du har lust att tolka. Det är oerhört spännande med drömmar.

Undermedvetet säger dom  väldigt mycket. Men man förstår inte förrän man har bollat med någon som kan tolka drömmar. Tack igen och kramGlad

Indiania
2010-12-05 12:42
0

#6 Kram tillbaka! Flört