Healing iFokus

Healing

Läst 1462 ggr
[GunillaF]
0

Våga tänka på dig själv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Bara några veckor till, sen är det jul och jag får vila". Känns tankarna igen?

Våga tänka på dig själv, är psykologen och distriktschefen för Gotland, Carl Bure, hos Previa företagshälsovård, främsta tips för att inte bli utbränd av stressen inför julen.

Behövs 150 saker uppfyllas inför jul, eller bara fem, för att julen ska kännas som en riktig, ledig jul.

Läs hela artikeln här.

Indiania
0

Jag är ju hemma på dagarna och har lärt mig ta det lugnt till jul, allt behöver ju inte vara fulländat.

Minns hur jag var när barnen var små, herregud där satt man utsjasad, detta hade jag lärt mig hemifrån där var jag läraktig.

Nimera klarar jag inte utav stress men så är jag piggare på julafton nu för tiden också.

Men visst har vi ett gott julbord när barnen kommer!

Många gånger glömmer vi bort varför vi firar jul eller hur?

" Var nära naturen - var när dig själv "

sorgblot
0

Jo, inte för att jag har gjort mycket till julmat osv, men ett evigt flängande till släkt hit och dit. Så i år firar jag jul med mig själv hemma. Min fästman åker till sin familj så han får sitt firande Tungan ute

Jag är ju ändå inte troende så för mig är det ju bara mat, folk och presenter. Massa ljud och vara trevlig hela tiden. I år vill jag verkligen inte, känner i kroppen så jag stannar med mig själv helt enkelt.

Önskar alla en härlig tid före, under och efter jul!

[GunillaF]
0

Ni är kloka!Skrattande

Jag var också en sån där stressad mamma förr i världen.Jag bakade, gjorde korvar och syltor. Skurade hela huset och ibland fick jag för mig att det skulle tapetseras om innan jul också Förvånad

Fyra barn och 3-4 hundar och deltidsarbete på det. Hur tokig var man?!

Det slutade alltid med att jag satt och grät någon kväll innan julafton eller på julafton, för jag var så himla trött!

Visst lagar jag mat och bakar nu för tiden också men det behövs inte tio sorters småkakor. Det räcker med 3-4 sorter. Korv och syltor finns på affären osv.

Nu möter de en glad och (halv)pigg mamma när de kommer hem med sina familjer.Skrattande

sorgblot
0

GunillaF: Oj, ja det är bra du dragit ner en del.

Indiania
0

#2 Jag är heller inte troende men vet änå varför vi från början firar jul. Skrattande Tycker det har blivit lite hysteri detta med jul. Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

sorgblot
0

Indiania: Okey =) Jo det har det allt.

[Jeremina]
0

Ni verkar ha läget under kontroll och jag har också blivit mycket lugnare innan och under julen de senaste åren

sorgblot
0

Jeremina: Gott det Flört