Healing iFokus

Healing

Läst 1474 ggr
[GunillaF]
0

Mat på kvällen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äter du strax innan du ska lägga dig på kvällen?

Det finns mat och dryck som får dig att sova bättre eller sämre.

Läs här vad du kan äta, eller inte bör äta.

Marina2
0

Nej jag brukar inte göra det. Men en knäcke macka med ost tidigare innan läggdags brukar slinka ner. Knäcke får också hunden vid ca 21 då det betyder = läggdags för henne. Obs ca!

[GunillaF]
0

Jag är antagligen en "motvallskärring" för jag har fått för mig att jag inte kan sova om jag inte druckit kaffe på kvällen!TystSkrattande

Trollvind
0

Haha då är vi två GunillaF Glad Jag brukar också sova gott på en rejäl kopp kaffe innan läggdags.

majlar
0

Det stämmer nog Gunilla, inte att du är motvallskärring, utan att för en del fungerar kaffe som sömnmedel.

Däremot kan jag inte äta på kvällen, min mage blir som en vulkan, det bullrar och jäser och pyser och bubblar som ett ormbo. Det går bort för mig.

Jag äter senast klockan sex, sen kan det bli en kopp te eller bara vanligt vatten.Glad

Loet_old
0

Undviker att äta sent,och kaffe bannlyser jag efter klockan sex.då det blir omöjligt att somna.Skrattande

Indiania
0

Det är lustigt det där i alla år har jag varit tvungen att dricka kaffe för att kunna sova….hela detta året har vi börjat dricka thè på kvällen i stället och jag sover lika gott ( på det )

Vill gärna ha hård dubbelmacka med ost emellan, kanske inte så bra men gott!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

Jag äter inget efter vår middag som intas vid sex-tiden. Men ibland är jag sjukt hungrig när jag går och lägger mig och det är inte helt lyckat alltid.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaF]
0

#7 Du kanske ska ta lite ost och mjölk innan du lägger dig?!

Hoppfull
0

Tål inga mjölkprodukter alls och frukt kan jag inte äta på kvällen, det är för mycket socker så jag blir pigg…

Jag har så krångliga matvanor med allt jag måste låta bli för att inte paja min mage så jag har slutat bry mig.

[GunillaF]
0

#9 Tyst Inte kul!

sorgblot
0

Min dietist sa att en banan och max 5 mandlar är bara att äta om man är hungrig innan man ska sova. Banan ska vara ungefär som vi säger om varm mjölk. Men ät inte för många mandlar, de har ganska mycket energi i sig.

Annars äter jag nog oftast hård macka, vatten, kanske en skål med flingor, te eller inget alls innan jag ska sova, eller lite tidigare. Godis blir det ibland också hihi

Pagan
0

middag vid 17 tiden och framemot 20-21 brukar jag bli lite sugen. har börjat med euroshoppers oliver - gillar inte oliver egentligen - men just dessa är jättegoda. Har fått för mig att det är nyttigt snacksTungan ute bättre än choklad ostbågar/brie eller pepparkakor med ädelost som jag ständigt är sugen på iallafall. pepparkakor med mjölk finns det nåt godare???? nä….. men oliver från euroshopper minskar sugetSkäms

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

majlar
0

#12 Tack för tipset. Jag älskar oliver. Dom ska jag prova

Hoppfull
0

#10 Inte så farligt heller… men tack för omtanken! Man vänjer sig vid i stort sett allt. Men visst hade det varit gott med ett knäckebröd på kvällen ibland Glad

[Spanaren]
0

#0 Intressant detta Gunilla för mat och healing går nästan hand i hand. Liksom mycket annat som finns så att kroppen ska må bra Flört 

Väntar på mera spännande trådar om detta / kram

Ps Mår kroppen bra så mår själen också bättre och vi kan ge ännu mera av oss sjäva då *ler*

[Jeremina]
0

Jag äter sällan på kvällen, någon enstaka gång bara.

[marion69]
0

Jag brukar få marddrömmar om jag äter för sent och för fet mat, så jag försöker att undvika kvällsätande och om jag måste, så något lätt.

Cristine
0

Jag brukar äta min kvällsmat vid 10-11 tiden och det kan bli senare också. Det kan bli vad som helst men riktig mat, kanske en fläskkotlett eller något sådant. Kaffe efteråt är ett måste.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

#18 Oj! äter du middag vid 22 -23 tiden?!!!

Hur går det att sova sedan då?