Hahahahaha
Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut i kylan. De är jätte besvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget.
När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:
- De sitter på fel fot.
Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel. Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem igen. Då säger Oscar:
- Det är inte mina stövlar!
Fröken andas djupt och lägger locket på sina känslorna för att inte skada lille Oscar som tittar på henne med en fast blick.
- OK, säger hon, vi tar av dem då! Och så sätter hon igång med samma träning som tidigare.
- Varför sa du inte det tidigare? Frågar hon när hon är klar. Oscar svarar då:
- Det är inte mina stövlar, det är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem!
Fröken börjar gråta och mycket behärskad, fast bestämd, sätter hon på stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon Oscar, sätter på honom jacka och halsduk och frågar:
- Var är dina vantar?
Och Oscar svarar:
- Jag la dem i stövlarna!
Lille Olle 4 år är ute och cyklar med pappa när de cyklar förbi en bordell:
- Pappa vad är det för nåt? Undrar Olle och pekar på bordellen.
Pappan vet inte riktigt hur man ska förklara vad en bordell är för en 4:a åring, men han säger:
- Man får valuta för pengarna där.
- OK! säger Olle, och de cyklar vidare.
Till helgen som kommer, får Olle sin veckopeng och eftersom han är en ganska smart 4:åring så tar han sin cykel och cyklar till bordellen. Där går han in och lägger sin peng på bordet och säger:
- Jag vill ha valuta för pengarna!
Hororna som inte riktigt vet vad de ska göra med 4:a åringen ger honom 3st smörgåsar. En med ost, en med korv och en med skinka. När Olle kommer hem har han varit borta ett tag så pappa undrar var han varit:
- Jo jag var där man fick valuta för pengarna, säger Olle.
- Vaaa, skriker pappan!
- Ja, säger Olle och vrider sig lite. Jag orkade bara med 2 så den 3:e slickade jag bara lite på skinkan!

------
Frun skickar iväg sin man till affären med en handelslista. När han kommer till affären ser han att det är en slogan tävling och man kan vinna ett fat med kaffe. Mannen är ju kaffetokig och tänker att den här tävlingen måste han ju bara vinna!
Han går runt i butiken och tänker medan han handlar. Till slut kommer han på en s**tbra slogan:
"Det bästa under solen har kvinnan under kolen"
Juryn enas och mannen går ifrån affären med ett fat kaffe.
På vägen hem börjar mannen tänka:
"Jag kan ju inte berätta för frugan vad jag kom på för slogan, hon är ju kristen och allt"
Mannen funderar och kommer fram till en annan slogan han kan berätta för frun.
Han kommer hem och frun frågar varför i allsindar han köp så mycket kaffe!?
"Jag vann det på en slogantävling" säger mannen ärligt.
"Jaha, vad kom du på för slogan då?"
"Det vackraste i skyn, är kyrkan mitt i byn!"
Frun tycker ju att det var en jättevacker slogan och frågar inget mer.
Efter några timmar märker frun dock att mannen glömt köpa hem lite saker och hon far själv till affären för att köpa det. När hon kommer in i butiken börjar alla att applådera och gratta henne för hennes makes räkning.
Efter ett tag utbrister frun:
"Jaa, och jag vet inte hur han kan ha kommit på den, han har nämligen bara varit där en gång och då somnade han…"
Hepp!
/L
#2 Hahahaha
Något att tänka på i dessa turbulenta tider
Om man köpte Ericssonaktier för 100 000 Kronor
för cirka 3 år sedan så är de värda kring 4 600 Kronor idag.
Om man istället köpte Telecom, till exempel Song Networks,
för 100 000 Kronor så har man idag kvar 791 Kronor.
Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och
köpte starköl för 100 000 Kronor, drack ur dem, hade trevligt
och idag går och pantar tomflaskorna så får man 6 741 Kronor.
Det är därfor grabbarna på torget i centrum kallas A-laget.
Min fru och jag satt vid ett bord på min gymnasieträff när vi såg en full kvinna vid ett annat bord, alldeles ensam, tömmande en drink efter den andra.
Frugan frågade: "Känner du henne?"
Jag suckade. "Hon är min gamla flickvän. Vad jag fått höra började hon dricka direkt efter att vi bröt med varandra för länge sedan. Hon lär inte ha varit nykter sen dess."
"Herregud", sa frugan. "Vem kunde tro att någon kunde fira så länge?"
ÅNK
Verkar det bekant?
(åldersbetingad nedsättning av korttidsminnet).
Så här visade sig symptomen:
Jag bestämde mig för att tvätta bilen. När jag är på väg ut till garaget upptäcker jag posten i hallen. Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv.
Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i papperskorgen och märker att den behöver tömmas.
Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först. Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten. Men då behöver jag en penna.
Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går in dit och hittar en flaska juice som jag börjat dricka ifrån. Jag ska börja leta efter pennan, men först måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet. Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen.
På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken.
Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet.
Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen. Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna.
Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten. Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n. Någon har lagt den på köksbordet. Ikväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta efter kontrollen, men ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet.
Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna. Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta hamnar på golvet. Jag lägger tillbaka kontrollen på bordet och går för att leta reda på en trasa. Så går jag ut i hallen igen för att försöka komma på vad jag hade tänkt göra.
Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte blivit postad, det står en flaska med varm juice på bänken, blommorna är vissna, jag kan inte hitta någon penna, jag kan inte hitta fjärrkontrollen till TV:n, jag kan inte hitta mina glasögon och jag har ingen aning om var jag lagt bilnycklarna.
Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag. Det är förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen och jag är helt FÄRDIG.
Jag förstår att detta är ett allvarligt problem och jag ska söka hjälp för det, men först ska jag kolla min mail.
Lille Sven kom hem efter första dagen i skolan. Svens mamma frågar honom: Så älskling, vad lärde du dig idag?
Lille Sven ser trumpen ut och svarar: Inte tillräckligt, jag måste tillbaka dit imorgon.
#7 hahaha. stackarn!

Hahahaha, asg! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

hahahahahahaha

"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Två nunnor är ute och går. Den ena kallas Syster Matematik (SM) på grund av
hennes skarpa matematiska sinne. Den andra kallas Syster Logik (SL), eftersom hon är så logisk.
Det blir mörkt och de är fortfarande långt ifrån klostret.
SM: Har du lagt märke till att det är en man som följer efter oss? Undrar
vad han vill ….
SL: Men det är ju logiskt - han vill våldta oss.
SM: Åh nej - med det här avståndet kommer han ikapp oss inom 15 minuter.
Vad ska vi göra?
SL: Det enda logiska är att vi går fortare …
SM: Det funkar inte.
SL: Självklart funkar det inte, han gör ju det enda logiska, han går fortare än oss!
SM: Så vad gör vi nu? Med det här avståndet är han ikapp oss om några minuter.
SL: Det enda logiska är att vi delar på oss. Du går den vägen och jag den här. Han kan inte följa efter oss båda två.
Mannen beslutar sig för att följa efter Syster Logik, och Syster Matematik kommer fram till klostret välbehållen. Hon är mycket bekymrad för den andra nunnan, men så dyker hon upp.
SM: Syster Logik - gudskelov! Berätta vad som hänt!
SL: Jo, det hände det enda logiska. Mannen kunde ju inte följa efter oss båda två, så han valde mig.
SM: Jaja, det vet jag ju (lite förnärmad), men vad hände egentligen?
SL: Det enda logiska. Jag började springa så fort jag kunde och mannen började springa så snabbt han kunde.
SM: Och vad hände då?
SL: Det enda logiska - han hann ikapp mig!
SM: Åh nej, vad gjorde du då?
SL: Det enda logiska, jag drog upp kjolen!
SM: Åh nej Syster! Vad gjorde mannen då?
SL: Det enda logiska, han drog ner sina byxor helt.
SM: Åh nej … Vad hände sen?
SL: Jamen, det är ju helt logiskt! En nunna med uppdragen kjol kan ju springa snabbare än en man med byxorna nere!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Hihihihi
Hahahaha

Och Herren sade: "Jag har beslutat att göra ände på allt kött, ty jorden är åter uppfylld av ondska, avund och girighet. Noa, bygg mig en ark och rädda två av allt levande."
Ett år senare
Herren fann Noa gråtandes i villaträdgården. "Var är Arken..? Syndafloden är på väg!"
"Förlåt mig Herre," sade Noa. "Saker är inte längre som förr - i dag måste man ha bygglov. Men eftersom byggnadsinspektionen bestämde att de handlade om en offentlig lokal ställde de också krav på handikappanpassade hissar och toaletter."

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Hahahaha…

Ha ha ha! Riktigt roliga historier
Välkommen att skriva dessa och andra även på Humor i Fokus.
#17 Ska kika in där!
#17 - Nice! 
/L
#0 Hihi Gunilla jag antar att det är en sann historia?
Björn i nästa liv
I det här livet är jag en kvinna.
I mitt nästa liv skulle jag vilja bli en björn.
När man är björn måste man gå i ide. Man bara sover i sex månader.
Jag skulle kunna leva med det.
Innan man går i ide måste man äta kopiösa mängder mat.
Jag skulle kunna leva med det också.
När man är en björnhona så föder man sina ungar
(som är valnötsstora) i sömnen.
När man vaknar är ungarna halvt uppvuxna,
gulliga, kramgoa björnungar.
Jag skulle absolut kunna leva med det.
När man är björnmamma vet alla att man menar allvar.
Man klappar till vem som helst som stör ens ungar.
När ungarna blir irriterande klappar man till dom med.
Jag skulle definitivt kunna leva med det.
Om man är björn FÖRUTSÄTTER
ens partner att man vaknar med en
morrning.
Han FÖRUTSÄTTER att man har håriga ben och ett överflöd
av underhudsfett.
Japp.. jag blir björn!
#21 Hahaha. Det skulle jag också stå ut med att vara! 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En annan vinkling som hur healing och skratt är befriande!
#23 Det var en rolig upplevelse. Jag skrattade med hela tiden.