Bör man heala...
om man är sjuksjälv?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Eftersom du är en kanal för healingguiderna så är det ju inte dina energier som du skickar, så jag tycker inte att det ska göra något. Men är man sjuk så brukar man kanske inte orka ändå.
Om du ändå bestämmer dig för att vara deras kanal så passa på att be om helande energier till dig själv också.
Tack Gunilla, jag har ofta undrat men aldrig kommit mig för att fråga.
#0 Det beror på hur sjuk man är själv anser jag
Känner du att du orkar och har kraften att ge … så varför skulle du inte ge då?!?!
Säger som #1 Gunilla och då kan du önska dig helande energier till dig själv också/ kram
#0 Jag brukar inte orka ge healing om jag är sjuk själv men orkar man så är det ju ok …..
" Var nära naturen - var när dig själv "

Det ska inte ha ngn betydelse överhuvudtaget för det är inte du som ger healingen du är bara ett verktyg som förmedlar healingen och som förmedlar det du får till dig om klientens hälsa.
Mår du inte bra själv så är ju risken att det du får till dig kan vara svårt att tolka och bli fel. '
Men själva healingen ja den går fram ändå för den kommer direkt från andevärlden och universum inte från dig.
Samma som mår du dåligt själv så går det utmärkt att be om healing till dig själv för som sagt vad är det inte du som ger.
Har vid flera tillfällen bett min healingguide om healing till mig själv med ett förbluffande bra resultat.
Lasse
#5 Känner till allt du skriver, visst är det så! 
Tack alla ni!
Jag skickade iaf fast jag mådde väldigt dåligt.
#5 Jag bad på kvällen om healing till mej själv och blev bra.
Jag hade hört att det var så men jag var ändå osäker.
Cristine vad skönt för dig att du blev bra!
#7 Vad bra Cristine!
Fick lite hjälp uppifrån kan man säga.
#0 Bör man heala… om man är sjuk själv?
Svar: NEJ
Jag skulle aldrig drömma om att ge healing när jag själv är sjuk och jag skulle verkligen aldrig vilja FÅ healing av en sjuk healer.
Visst… du är bara en kanal för healingenergin. Men vad garanterar att du inte blandar in annat i kanalen, när du är sjuk? När du är sjuk är ditt omdöme nedsatt och du märker inte lika lätt om du blandar in dina egna önskningar och energier i healingen.
Vad händer t.ex. om du råkar blanda in dina egna sjukdomsenergier i healingen?
Och vad om du tar på dig mottagarens besvär?
Visst kan du be om healing åt dig själv. Men inte SAMTIDIGT som du ger healing åt någon annan!
Jag tycker det är oansvarigt att ge healing till andra när man själv är sjuk.
#13 Då har jag varit "oansvarig" många gånger då.
Det var en hård "dom" till oss som försöker efter vår förmåga. Jag tror att det är väldigt individuellt. Var och en arbetar efter sin övertygelse. Utan att dömma andra!
Man måste kunna stänga ner sina egna energier när man är en kanal åt andevärlden.
Jag vet inte att jag fört över egna energier till någon. Men det är klart att vet man inte skillnad på sina egna och andevärldens energier så kan man ju låta bli att heala när man är sjuk.
Sedan beror det ju också på hur sjuk man är. Vilken sjukdom man har. Ligger man i hög feber t.ex. så orkar iaf inte jag tänka mig att vara kanal till andevärlden.
Nu var inte jag sjuk precis utan hade fått en kycklingbit i halsen, men kände mig svag då jag varken kunde äta eller dricka, så jag kunde inte överföra några sjukdommar.
Jag ser inget hinder för det.
Jag uppfattade frågan som ställdes i #0 som en inbjudan till diskussion. Jag kanske missförstod det? Jag svarade i alla fall utifrån mina personliga åsikter. När en fråga ställs, som man kan svara Ja eller Nej på, så kommer det alltid att finnas någon som känner sig dömd, även om det inte var menat så.
Faktum är ju att det finns en hel massa olika Healingmetoder, och min personliga åsikt är i alla lägen att man bör undvika att ge sig in på sådant man känner sig osäker på. Bättre då att låta bli, medan man tar reda på hur det förhåller sig. Och då tycker jag man bör vända sig till någon som har kunskap och erfarenhet av den metod man själv använder sig av.
Vad jag har förstått finns det också många som använder sig av healing utan att följa någon speciell skola eller metod. Det kan fungera alldeles utmärkt, MEN det kan också bli helt tokigt, och då man inte har någon mentor eller metod att luta sig mot eller skaffa kunskap ifrån, kan det bli omöjligt att reda ut vad som är bra eller mindre bra.
Det är därför alltid bäst att söka kunskap om man undrar något.
Jag har själv utövat Reiki och shamansk healing i drygt 17 år, och har alltid fått rådet att INTE heala om jag inte är frisk och i balans själv. Jag tycker inte det ligger något dömande i det utan tvärtom tycker jag det är både förnuftigt och vettigt. Det handlar om att ta hand om sig själv först helt enkelt, så man sen kan göra det bästa man kan för andra.
#17 Jag utför andlig healing och jag har för mig att det är det #0 också gör.
Jag kan bara den metoden så jag kan inte uttala mig om Reiki och Shamansk healing.