Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 18138 ggr
asesan
2

Underliga skakningar

Hejsan!

Jag har ett par gånger upplevt någonting som jag tycker är konstigt och för mig både nytt och främmande.

Jag är på väg att somna på kvällen, precis börjat glida in i det där sömnstadiet, då jag ibland vaknar till att jag skakar. Hela kroppen skakar och ett tag trodde jag att det var sängen som skakade men jag tror faktiskt inte det. Jag öppnar ögonen och skakningarna fortsätter ett tag och klingar sedan av då jag rör mig, stiger upp eller vänder på mig. Hjärtat slår lite fortare och jag upplever det som om jag skakar liksom inifrån.

Har snuddat vid tanken på att det kan vara något slags ut-ur-kroppen-fenomen fast jag aldrig lämnar kroppen. Kanske inte hinner förrän jag vaknar? Upplever ingen förlamning eller så, som jag läst om. Eller så håller jag på att bli galen….. Är det någon här som varit med om någonting liknande?

[Jeremina]
0

Visst har jag det och flera gånger men det finns säkert någon här som är riktigt van vid det Glad

mayolica
0

Inte på det sättet du beskriver.

Jag har upplevt något som jag tolkar som ut ur kroppenupplevelser några gånger,då har det mer känts som att jag ligger och svävar en bit ovanför sängen och flyger sakta uppåt mot taket. Första gången blev jag väldigt rädd och låg och sprattlade  och kände som att jag inte kunde få kontakt med eller styra kroppen. Jag kan inte riktigt förknippa mina upplevelser med förlamning.

Det kan kanske kännas på olika sätt med ut ur kroppenupplevelser,och kännas olika i olika stadier.

Men kanske man även borde fundera över om det kan vara frågan om något medicinskt sympton som orsakar skakningar och hjärtklappning,kanske något du borde kolla upp med läkare.

~ mayolica ~

asesan
0

Hej o tack för svar

Jag tror faktiskt inte det är något medicinskt fel. Känner mig helt frisk i kroppen. Förstår att det låter som något epilepsiaktigt men jag blir helt ok så fort jag öppnar ögonen, förstår att jag är vaken och börjar röra på mig. Det är inte heller som någon hjärtklappning utan mer som om jag känner av mina hjärslag mer tydligt än tidigare

[GunillaR]
1

Det låter som en ut-ur-kroppen upplevelse. Jag är ute ibland och far men brukar göra detta under sömnen spontant. Däremot så har jag aldrig haft någon kontrollerad uku.

Har du nyligen aktiverat din andlighet? Några andra upplevelser?

asesan
0

Det som är nytt är att jag mer intensivt har försökt att meditera, gå ned i varv,  försökt mig på healing mer intensivt.

För någon vecka sedan, kommer jag ihåg faktiskt nu, så drömde jag att jag stod i en främmande hall och tittade upp på en trappa som ledde uppåt i mörkret. Såg hallbordet och tänkte: Men oj, det är verkligen verkligt! Det här måste jag försöka komma ihåg! Bordet har ju skarpa hörn!

Avfärdade det hela som en dröm men nu blir man ju lite osäker. Frågan är om jag skall göra något då jag känner dessa stora vibrationer? Skall jag röra mig så de försvinner eller ska jag försöka slappna av så att det kanske händer någonting mer? Och om det händer, vad gör jag då? :)

kali
1

Jag har fått berättat för mig att när man just är på väg att somna in så får man ungefär som ryckningar/skakningar för att kroppen / musklerna slappnar av.Jag har också ryckningar just i insomningstillfället.Inget som jag själv känner av.

[Spanaren]
0

#6 Exakt och det är då som man oftast drömmer att man ramlar osv.

Ibland kan jag vakna och vara klarvaken precis som att någon har väckt mig Förvånad känns säkert igen av många Flört

/kram Spanaren

NessaInglorion
1

#0 Har också haft många uku-upplevelser och de har inte alla varit behagliga. De kommer oftast då jag har mycket att tänka på och det känns som att de kanske kan vara ett försök att fly liksom. Kan inte kontrollera det, det bara händer men jag får alltid en förvarning i form av att jag känner mig oerhört tung och alla bakgrundsljud försvinner, det enda jag hör är en ton som aldrig ändrar läge.

Minns en väldigt stark uku jag hade för några år sedan, vet att jag tänkte: Inte nu igen! och sen "vaknade" jag upp i en smutsig gränd och hade väldigt ont i magen samtidigt som jag hörde hjärtskärande kvinnoskrik. Ville bara därifrån. Har så starka minnesbilder av den här skumma gränden och på ett sätt önskar jag att jag hade utforskat lite.

Uku's är inget du behöver vara rädd för, det har jag fått intala mig själv många gånger.

Det du berättar om hallen och bordet med de skarpa hörnen var enligt mig ingen dröm, du hade en uku. Jag ger dig det råd jag brukar ge mig själv: Slappna av och bara låt det hända! Lättare sagt än gjort för på ett sätt känns det som att man nästan ska dö. Tungan ute Vilket man självklart inte gör, man lämnar ju bara sin fysiska kropp en stund. Man kan få uppleve otroliga saker under en uku. Önskar bara att jag kunde kontrollera det haha.

Många kramar till dig!

"Låt själen vara fri"

asesan
0

Tack för alla svar. Det är inte ryckningar så där som man får då man håller på att somna eller vid falldrömmar. Det har jag haft och vet skillnaden. Det är mer som starka vibrationer som väcker mig.  Jag hinner aldrig bli rädd men om jag skulle uppleva något mer skall jag försöka att inte bli rädd. Ju mer medveten man är så kanske man blir mindre rädd? Jag skall i alla fall be om beskydd på kvällarna, kan nog inte skada.

Undrans varför du hamnade i en gränd Nessa. Kan det ha varit en minnesglimt av ett annat liv?Den kvinna som skrek och din magvärk, tänk om det var du och en traumatisk  gammal händelse du hamnade i? Vem vet, önskar man var lite beredd när sådant där händer så man inte blir så överrumplad.

Kramar från mig

NessaInglorion
0

#9 Det är inte helt omöjligt asesan. Jag önskar som sagt att jag haft modet att utforska lite istället för att försöka komma tillbaka till min kropp så snabbt som möjligt för att bli av med obehaget.

Du gör rätt i att be om beskydd. Jag brukar be min guide/mina guider att vaka över mig då jag sover. Vet inte vilka de är men jag vet att de finns där.

Kramar

"Låt själen vara fri"

malla90
0

Har upplevt det flera gånger men somnat strax efter och glömt bort det tills för nån dag sen då det blev obehagligare än vanligt, jag såg ett kvinno ansikte i min dröm (en väldigt tydlig dröm, som en sann dröm skulle jag gissa) och sen börja dessa skakningar huvudet var klart men hade inte kontroll över min kropp det var precis som om nån (kvinna om jag får gissa) försökte ta kontrollen, var tvungen att använda mitt  häx namn för att få tillbaka min kropp, det blev som en kamp mellan henne och mig. Väldigt obehagligt speciellt eftersom att jag sov när det började, fick mig att känna mig väldigt sårbar och utsatt. Finns det nån annan som kännt som om de e nån som vill invadera din kropp?

Amalia