Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 2606 ggr
[GunillaF]
0

Självhealing ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar du heala dig själv?

Hur gör du?

Indiania
0

Ja det brukar jag göra oftast på kvällen när jag lagt mig.

Börjar med lite qigongandning, sedan lägger jag mina händer där det passar….det brukar bli över ansiktet, nacke, hals och framtill på kroppen.

Detta jag ger mig själv är reikihealing och somnar väldigt gott efter healingen.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

#1 Kan du inte berätta för oss som inte vet, vad qigongandning är?

Loet_old
0

Det blir framför allt chakrabalanseringar och meditationer.

Indiania
0

#2 Du sätter tungspetsen bakom framtänderna( över )  vid mjuk lång inandning, släpper tungspetsen vid kraftig utandning så det låter tu eller liknande.

Det är väldigt avslappnande. Hoppas du / ni förstår hur jag menar…..annars får ni fråga.

Ni vet väl också att vid inandning åker magen ut och utandning åker magen in. Det är rätt andning Glad

[GunillaF]
0

#4 Vad bra. Då ska jag testa det! Tack!

[GunillaF]
0

#3 Jaa, det är ju ett bra sätt att slippa tänka på om man har ont någonstans. Bl.a.!Glad

Elpida
0

Gjorde det mycket när jag gick reikiutbildningen men jag har slarvat mycket på sistone. Bra att bli påmind, man glömmer ofta bort sig själv!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaF]
0

#7 Jaa och det är ju inte bra. För hur ska vi orka med de andra omkring oss om vi inte sköter om oss själva lite emellanåt!Flört

Indiania
0

#5 Gör det Gunilla! Glad

Soffe
0

Ja jag gör det ganska ofta när jag känner att jag behöver.. Jag healar mig själv genom att lägga händerna där jag känner att jag behöver healingen. Det är min metod och det brukar funka.. Händer att jag endast tänker healing och det jag vill heala.. Jag tycker det är skönt att man kan heala sig själv.. En bra egenmetod :-)

[Jeremina]
0

Indiania det ska jag testa annars brukar jag göra som Soffe.

Indiania
0

#11 Ja det skadar inte att testa i alla fall! Glad Kram

[Jeremina]
0

Jag kan behöva testa något nytt nu Indiania..kramis Kyss

Indiania
0

#13 Kyss och kram

[GunillaF]
0

#10 Det känns bra när man hittat sin egen metod. Visst?!

majlar
0

Jag brukar lägga mig i ett varmt bad. Använder mig även av gigongandning som Indiania beskrev.

Har hållit på med medicinsk gigong sedan 02. Det är ju en sorts meditation med ett uns av healing.

[GunillaF]
0

#16 Vad härligt det låter.Kyss

Hellas
0

Jag gör ofta healing på mig själv.
Jag öppnar upp mina chakran och låter healingenergi strömma ner i mina kanaler, det fulls på uppifrån huvudet ända ner till tåspetsarna.
Det liknar lite som att fylla på en kanna med vatten.

Man låter ljuset sakta strila ner överallt, på vissa ställen är det lite trögare och det är där jag jag har mina problemområden.

När hela jag är påfylld låter jag ljuset få flöda ut och rinna över så att hela jag omsluts av det helande ljuset.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaF]
0

#18 Det låter härligt Helena!Flört

Indiania
0

#18 Tack Helena det låter skönt! Kyss

Soffe
0

#15 Ja absolut Gunilla Glad Något som är härligt oxå när man healar sig själv är att visualisera att man fylls av ljus från huvudet och ner till fötterna.

[GunillaF]
0

#21 Jaa, det är det! Skrattande