Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 674 ggr
Stj3rnfallet
0

En fråga..

Hej!

Jag har en fråga som har med healing att göra.. För något år sedan var jag hos min mormor och vi tittade på tv tillsammans, minns att hon hade ont i ena benet.. Och då fick jag bara för mig att sätta min hand på hennes ben och sedan koncentrerade jag mig på att värken skulle försvinna. Efter ett tag säger min mormor till mig att det "strömmar" ut värme från min hand och när jag hade tagit bort handen så var hon bra i benet! Efter det hade hon inte ont i sitt ben på väldigt länge.. Min fråga är då - healade jag henne eller vad var det som hände egentligen? Jag har alltid upplevt massor med skaer som barn, men det är enda gången jag minns att något sådant har hänt! Skulle äskert ha kunnat hända fler ggr vid rätt tillfälle =) Vad tror ni?

Ha det så bra!=)

//Sandra

LeWE
0

Mina händer blir väldigt varma när jag ger healing. Min man som jag healar ibland för han har ont i ryggen säger att det blir väldigt varmt. Jag känner själv att händerna blir varma när jag healar./ Lena

LisaL
0

Jag tror helt klart också att det var healing. Mina händer blir också jättevarma och likaså mina fotsulor . Många gånger kan jag inte stå still för det känns som att stå på glödande kol.

Alla kan om man bara tror på sig själv och låter tiden ha sin gång. Fast det är ju bra att ha någon form av kurs eller liknande för att ha en grund. Detta framförallt om man vill hjälpa andra än sina närmaste iaf.

Jag menar inte heller att man behöver gå någon lång och dyr kurs utan bara så att man har lite insikt i vad healing är och och vad som händer vid olika tillfälle etc.

Mvh LisaL

Stj3rnfallet
0

Tack för era svar!=)

Stj3rnfallet
0

Jag har ingen aning om hur det gick till.. Så hur vet jag om det bara var en en gångs företeelse (vet inte om jag stavat rätt :P)? Jag har aldrig gjort något sådant efter det =/ Iofs har jag aldrig försökt heller :P

MariaJ
0

Det är säkert ingen engångförteelse. Om du har märkt att du har healingen i dina händer så kan du kan heala. Man är ju då en kanal till den healande kraften, och skickar ju läkande ljus genom händerna.

Jag vill rekommenderar dig att du kontaktar en healer för att få en bra grund om du ska börja heala.

Jag vill också berätta att jag kommit i kontakt med flera stycken som har hjälp männskor genom att instintivt lägga handen på en kroppsdel, och smärtan är borta.

De har gjort det för att det kändes bra, och för att dom med kärlek och ljus verkligen ville hjälpa personen. 

Lycka till !

Vänligen MariaJ :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör