Eric Pearl
Jag är så himla sugen på att gå Erics kurs i april-10. Men jag vet inte om jag överhuvudtaget har "dom" talangerna!
Finns det någon här som gått, från ABSOLUTA NOVIS STADIET och fått det att fungera? Har läst boken och tagit 3 distanshealings + The Reconnection.
Jag är LITE skeptisk för mig själv men det hade varit härligt att testa IFALL att
Åh nu blir jag på gott humör. Jag har läst hans bok och tyckte att den var så bra.
Har du möjligheter och känslan är " rätt" för dig tycker jag absolut du skall gå kursen.
Hur upplevde du distanshealingarna och The Reconnection?
" Var nära naturen - var när dig själv "
När det känns rätt för dig så kan du visst! så pallra dig iväg och anmäl dig nu hihi
vid distanshealingen pirrade och kurrade det och "skvatt" i kroppen. Men det jag tog dom för (ond arm) hjälpte det inte mot. Men jag fick ett stort lugn och blev harmonisk. Sen vet jag inte vad som hände på vägen, "gamla" jag kom fram igen. Efter The Reconnection (samma pirr och skvatt i kroppen) så hände väl inget särskilt, men efter ett tag var det mer postitivt ALLT runt mig, jobb, familj, humör os.v. Men nu har min gamla jag-vän-ovän som jag avskyr kommit fram igen. Med oro o.s.v, men har gått några kurser åt andliga hållet och är nog i en utresnings fas tror jag. Drömmer mycket och har fått klarhet i VARFÖR vissa känslor dominerat mig. Och som sagt är min största önskan att gå Eric Pearls kurs, Vad hindrar mig? Jo, den där dumma jag-vännen-ovännen
Tack för ditt svar stormvind! Du skall absolut gå denna kurs, sopa bort alla tvivel.
Vill du kan jag förmedla en kontakt med en god vän jag känner som gått Eric Pearls kurs.
Kram
Tack Kompisar
Indiania, det vore jättekul att få kontakt med "en sån"
som gått Eric Pearls kurs.
Jag slår nog till ska Ni se, den 15/10 tror jag anmälningarna öppnar.
Återstår att övertyga "bromsklossen" hemmavid, men han har inget val när jag bestämmer mig
Kramisar
#5 Jag skickar pm till dig.
Hej Stormvind - jag gick utbildningen förra året i maj - jobbade som volontär i mars när han var här andra gången och gjorde samtidigt en examen (certifiering).
Du får gärna skriva till mig.
Utbildningen var det bästa jag gjort i mitt liv, jag tvekade också. Hade inte råd men tog lån och allt löste sig. Jag jobbar nu professionellt med Reconnective Healing och The Reconnection och det är underbart. Hela mitt liv har ändrats.
Lyssna till ditt hjärta - du vet nog själv vad du ska göra 
Hej Stormvind!
Jag gick kursen i våras och det är det absolut bästa jag gjort! Kursen förändrade mitt liv och alla, precis alla, kan lära sig Reconnective healing!
Lycka till!
Med ljus och kärlek... Tina
Hej alla vänner!
Det låter SÅ spännande. Jag hör nog av mig till nån som vill prata. På torsdag kväll är jag gräsänka och kan tjattra healing utan att någon blir störd av mitt flum
Kramisar

Hej Stormvind!
Gå du på seminariet, det gjorde jag i våras! Du kan redan fast du kanske inte vet om det själv.
Jag är en sån där ABSOLUT NOVIS vad gäller healing och har inte för avsikt att läsa och lära så mycket mer om healing heller, det räcker för mig att veta och känna att detta är kraftfullt 
Jag har precis som carip avsikten att jobba proffessionellt med Reconnective healing och The Reconnection.
The Reconnection (återkopplingen) som förresten styrde in mig på en annan bana i livet……japp, detta är kraftfullt, vansinnigt intressant och roligt! 
Lyssna inåt och följ ditt hjärta Stormvind!
Kramar
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
#10 Tack för ditt besök hos oss på healingsajten, du är så välkommen.
Kram

#11 Tack min vän! 
Smyger omkring här men syns inte alltid 
Kramen

Hej på dig som absolut nybörjare kan jag inte rekomendera Eric Pearls kurser.
Hade 2 bekanta som gick förra årets kurs med 400 andra.
Hon som gått healing kurser innan hade ett stort utbyte av kursen medans den som gick för första gången inte hade detta.
Och då vara en av 400 hundra så var det inte lätt att göra sig hörd och få förklaringar.
Så hon var väldigt missnöjd.
Sedan är det ju inte en billig kurs han skriver i boken om att ha rimliga priser men 20 000 för dom 4 stegen under en vecka tycker inte jag är rimligt.
Tycker också att det är att sätta sig över andevärlden genom att säga att man är den enda som kan utbilda den nya energien.
Ingen är väl så dum så dom tror att andevärlden enbart jobbar med denna energien för dom som betalat in pengar till Eric Pearl.
Den andliga eller spirituella healingen lär ut exakt det samma och har gjort i många herrans år och med flera av Eric Pearls övningar som han kallar speciella för den nya energien i boken.
Men samma övningar gjorde jag långt innan Eric Pearl blev känd.
Så en vanlig kurs i Andlig eller spirituell healing ger dig samma sak men för en betydligt billigare penning.
Lasse
Angående Lasses inlägg så vill jag bara ytterligare en gång tala om att Reconnective healing kan alla lära sig och man får direkt i början av kursen kontakt med en mycket stark energi, oavsett om man är novis eller inte.
Att jämföra denna kurs med en kurs i andlig healing är inte korrekt. En kurs i andlig healing är något helt annat. Visserligen en mycket bra healingform i sig (jag har även gått kurs i andlig healing), men som nybörjare krävs det betydligt mer övning innan du kan kan använda denna healing på ett professionellt sätt. Utövandet av andlig healing skiljer sig också mycket från utövandet av Reconnective healing samt The Reconnection. Här talar jag inte om effekten, utan jag menar hur man utför healingen.
För mig som har gått kursen för Eric Pearl så är det ingen tvekan om att kursen är värd den avgift den kostar. Jag skulle inte vilja ha det ogjort…
Sedan som en kommentar till Lasse så skulle det vara mycket trevligt om vi som utövar healing kunde samarbeta istället för konkurrera med varandra. Det finns helt enkelt olika typer av healing och det kommer att så förbli. Det kommer helt säkert att dyka upp ytterligare varianter. Det finns ingen vinst i att baktala dessa, det är bättre att vi stärker varandra och hjälps åt att tala för det positiva med healingen.
Kram Tilja
Med ljus och kärlek... Tina
#14 Tack för ditt fina inlägg Tilja som känns rätt när vi strävar mot samma mål, kärlek till varandra.
Kram
jag ser det som positivt att både positivt och negativt kommer fram och det är mycket man ska ta ställning till innan man anmäler sig till en kurs, vilken som helst egentligen. Bra att vi tänker till för då förs ju healingen framåt om man har gått igenom sitt beslut noga och vet hur kurserna är upplagda. Vi trivs ju alla med olika former.
Jag undrar ju vilken energi man får kontakt med hos Eric Pearl?
Om man låter sig initieras i reiki kopplas man i hop med den gudomliga livsenergin och för det behöver man heller inga förkunskaper. Sen kan precis alla lära sig reiki. Så inte verkar det ju som att eric skulle ha kommit med något nytt.
Det som förvånar mig mest är dock det att man med reconnective healing genast lär kunna börja arbeta „professionellt". Inte för att man inte kan det med reiki heller. Det är ju många som gör det. Som vill lära sig en healingteknik, vilken som helst för att så snabbt som möjligt börja kunna tjäna pengar på det.
Men reiki är så mycket mer än så, att bli initierad i reiki innebär först och främst att man påbörjar den egna inre resan mot god hälsa och harmoni. Det här är en process som tar lång tid och inget som sker över natt. Vem som inte har erfarenheter av hur den gudomliga livsenergin arbetar i sig själv kan omöjligtvis vägla andra genom denna process. Bara för att man har en förmåga att kanalisera energi kan man ju inte börja arbeta professionellt.
Man behöver kunskap och erfarenheter om människans energikroppar, om den fysiska kroppen, om psyket, om sjukdomsorsaker och om samspelet mellan energikroppar, den fysiska kroppen och psyket. Först med denna kunskap och erfarenheter kan man hjälpa en annan att spåra upp orsakerna till ohälsan och ändra det som måste ändras för att finna hälsa och harmoni.
Men det där verkar bara vara en uppmuntran till folk att göra en snabb kurs och tjäna pengar med professionellt arbete så snabbt som möjligt. Att dom sedan kastar skit på konkurenssen (reiki, qigong, yoga och andra metoder) förtydligar att hela paketet är oseriöst. Om man sen är på en kurs med 400 deltagare har man ingen chans att ställa personliga frågor eller föra ett personligt samtal med läraren.
Den här kursen har mer karaktären av ett föredrag och bör därför inte kosta mer än inträdet till ett föredrag, alltså ungefär 100-200 kronor. Men den här kursen kostar mycket mer än t.ex. en reikikurs och jag läste att vissa tar lån bara för att kunna betala priset. Säkert tror dom att pengarna kommer in igen så snart dom arbetar professionellt (kanske utan djupare kunskap och erfarenhet, bara med förmågan att kunna kanalisera energi) och det är just den sortens healer som jag inte skulle rekommendera någon att gå till.
Hm
!
Med respekt för Er så var INTE min fråga olika healingutövningar. Eric Pearl mot Reiki eller annat. Men jag har sett och förstått i andra trådar att oenigheten är stor från vissa håll.
Jag VET att det finns olika metoder men nu är det så att Eric Pearl tilltalar mig och därför har jag frågat dom som vet, alltså någon som gått kursen själv och inte bara har fattat en egen åsikt utan att ha gått. Och jag förstår också VAD som folk retar sig på med Eric Pearl. Men är det nu så att jag önskar lära mig DEN metoden så är det bara så. Jag har gjort MITT val!
Jag är 55+ och har mycket med mig i bagaget under min levnad och vad jag kan-vet om samspelet kropp och själ så utvecklas jag VARJE dag och ser och lär mer. Har gått en del kurser vilka jag inte går in på här!
Min intention ÄR INTE ATT BLI RIK PÅ HEALING!!!!
Vi har ett eget företag som slukar mycket av vår tid och en dag ska våra barn ta över och då vill mamma kunna göra nåt hon vill. Nämligen hjälpa folk! Och som företagare med anställda får man verkligen hjälpa till med både det ena och andra!
Alla har rätt till sina åsikter och ingen kan säga vem som har rätt eller fel. Men bägge sidor måste visa respekt för varandra!
Kram

#18 Kloka ord Stormvind, tack för det!
Kram
Jag har läst boken "Väck din inre healer" Även om jag kanske är lite skeptisk till allt så tycker jag att den healingen verkar intressant, hade jag haft råd och möjlighet att gå den kursen så skulle jag absolut ta den chansen.
Först var jag mest skeptisk till reconnektive healing ,men det verkar som att många har väldigt possitiva erfarenheter. Jag har inte själv provat healingen,så jag har ingen egen åsikt om den.
Har utbildning i reiki som är en fin metod ,men det innebär inte att jag har något emot andra sorters healing Tvärtom tycker jag att det är intressant med olika metoder,har tänkt att jag ska försöka prova den här healingen någon gång så jag vet hur energin känns.
Lycka till.
~ mayolica ~

Det är absolut inte ngn dålig healing och boken tycker jag är bra.
Men när man läser boken och dess övningar som ska vara väldigt speciellt för just Reconection så blir jag bara paff samm övningar jag själv fått lära mig i den andliga healingen.
Som jag skrev så dom jag hört gått kursen så har dom med annan healing form haft mycket ut av kursen medans dom som varit nybörjare inte har haft samma utbyte av kursen.
Dels så lär Eric Pearl ut saker som strider mot vår Svenska lagstiftning.
Vilket en lärare bör känna till om man lär ut healing i olika länder.
Vi får inte hela barn under 8år eller till svårt sjuka personer.
Vilket informeras i dom flesta healing utbildningar och healing former.
Det lärs heller inte ut ngn antonomi eller grundläggande sjukvård i Eric Pearls kurser så mycket som jag reagerar över i hans utbildning men själva healingen är det inget fel på.
Sedan reagerar jag starkt på att han utser sig som den enda som kan utbilda detta och att inte ens hans elever fär lära ut detta.
Allt för hans egen plånbok ska bli tjockare.
Lasse
ja men då kan vi komma överens att själva healingen är vad ska man säga, bra? Men att det är personen som lär ut och dess sätt som inte känns bra för en del och för andra så gör det det. Men det kan vi ta upp i annan tråd för nu har vi kapat stackars stormvinds tråd om undran. Jag ska försöka komma på en lämplig rubrik om de som lär ut och hur vi ser på det berömmer eller retar oss på.
Ingen fara. Stormen står emot
Kramisar
det är starkt av dig Lasse att du kommer med dina åsikter,tror att han vill att folk ska tänka lite.Som korsett säger..bra att det kommer fram det positiva och negativa.Om det nu är väldigt speciellt med Reconnective och alla kan snabbt lära sig healingsformen då finns det ju risk att de som inte är klara med sitt inre,börjar dyka upp och bli healers.Har precis läst om återkopplingen(en som sysslar väldigt aktivt med det)och hon beskriver hur farligt det hela kan bli med DNA förändringar.Ska försöka hitta hennes hemsida,då lägger jag upp det här.