Olesens punkt?
Någon som vet något om den? Vad påverkar den?
Har googlat men hittar ingen bra och uttömmande information.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
DEtta har jag hört talas om, skall se om jag kan få lite information.
" Var nära naturen - var när dig själv "

Tack snälla! Det ska bli spännande!
dte ringer en klocka här med men enda olesen jag kan komma på är den som ritat akupunkturplanschen ute i lillstugan
Här fann jag en artikel som jag tror har med detta att göra.
En man som heter Olesen studerar naveln.
Hoppfull jag fick inte tag i den personen jag sökte så jag hoppas du får hjälp av någon annan här inne.
Kanske fick du det svar du behövde av Gunilla?
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
#4 Gud så intressant artikel! Tack för att du delade med dig
ja fast det är ju bara bluff eftersom de har hittat på detta
Olsens punkt sitter under ena foten och zonterapeuter trycker där för att lugna personer har jag för mig. Jag fick sådan terapi på 90-talet och brukade få tryck av zonterapeuten på den punkten.
Det märkliga är att den finns bara på ena foten och jag tror det var vänster. Om ni söker på zonterapi så hittar ni den kanske.
Det här var det enda jag hittade på nätet, dock är det på norska
"På den Danske zoneterapeut Skole i Herlev lærte vi følgende om det du spør om:
Olesens pkt er et punkt som virker meget stimulerende og godt for mange ting. Punktet blir ofte brukt ved hormonelle forstyrrelser, både menstruasjons smerter, hormonelt betinget hodepine, som smertelindring under fødsler, også generell smertelindring (olesen pkt er god på å frigjøre hormonlignende stoffer som endorfiner og enkefaliner i kroppen).
Olesens pkt er oppkalt etter en dansk lege John Olesen. John Olesen fant ut med å forske på soneterapi, at dette punktet hadde sterkt lindrende effekt i flere tilfeller."

Tack alla som engagerat sig i detta 
Att det handlar om en zonterapipunkt kanske jag borde ha skrivit… för det är en punkt under min fot som bränner som eld och enligt den plansch jag har bör det vara just Olesens punkt (men det är svårt att veta säkert). Och det du skriver #9 Scully känns som huvudet på spiken!!
Jag ska fortsätta massera den eftersom den är som en glödande kolbit under foten, så får vi se vad som händer. Mina hormoner har ju varit i fullständig kaos ända sedan tonåren!
Tack igen allihop för värdefull input!!