god morgon 24 oktober
Milda makter, vi går in i slutet av oktober och snart är dte november. Var i hela friden tar tiden vägen?
Ja idag är det mulet men snön ligger fortfarande kvar här. Idag kommer det att bli lite plock som att lägga undan sommarkläderna. Och så en promenad ska vi ta.
Ha en fin söndag alla!
God förmiddag korseett och ni andra som tittar in. Idag krånglade det för mig med iFokus. Svårt att komma in.
Har gått brasträffen idag, det snöade och jag önskade att jag hade haft kameran med, för på varenda litet spindelnät låg det ett tunt lager med nysnö, det så ut som små paraplyer här och där och överallt.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Hej alla!
Har inte alls gått att komma in till i fokus 
Majlar … brasträffen vad innebär det?
Soligt och fint med lite blåst idag och en skön dag så klart 
Ha det/ kram
Hello.
Tyvärr ingen bra dag. Pappsen dog i natt, 88 år.
Skönt för honom att slippa lidandet dock & han har det bra där han är nu, hos mamma & de övriga.
----
Vädret e grått & regnar +5°…
/L
Lynxx- en stor varm kram till dig. Jag var i samma i stuation för två år sedan när min far gick bort men det är skönt att de fick avsluta sitt jordeliv och slippa lidandet.
Godförmiddag alla!
Nu fungerar tydligen iFokus igen.
#3 Lynxx, jag känner verkligen medkänsla med dig, det är jobbigt när båda föräldrar har gått över.Vet inte varför jag har svårt för att få ur mig beklagar sorgen men har aldrig fått de orden över mina läppar…….. men jag deltar lika mycket i din sorg för det 
Kramar om dig 
" Var nära naturen - var när dig själv "
# 3 Lynxx jag beklagar sorgen
och dom orden har jag lärt mig att säga dom sista 20 åren.
En kär familjemedlem är alltid älskad och saknad och då spelar inte åldern alls in.
/kram
Lynxx tänker på dig och din familj. Kram
??? Tack alla snälla! Många kramar till er ???
Ja det går väl ann när man e förberedd & det är en gammal & sjuk som går vidare & som önskar det.
------
Jag har ju åxå den insikten att de lever vidare i en annan dimension & att vår tid här på Jorden bara e tillfällig. Det riktiga livet lever vi ju den andra dimensionen.
"Vi är inte mänskliga varelser som har tillfälliga andliga upplevelser.
Vi är andliga varelser som har tillfälliga mänskliga upplevelser.
Deepak Chopra
Så jag brukar inte ha svårt att gå på begravningar, ej heller går jag till gravar - då jag vet att de fortfarande finns nära & "håller koll" på oss som e kvar här.
Mamma brukar jag "se" en liten stund, när jag tar det lugnt, ligger & blundar på kvällen. Men hon tonar bort - så de e ganska tillbakadragna.
I morse när ja hade vaknat & låg och tog det lugnt, så dök det upp ngn precis vid min vänstra kind - väldigt, väldigt nära, men jag kunde inte se vem det var. Så det var väl pappsen kanske. Mamma m.fl. brukar ja se lite längre ifrån - ngn meter eller så.
------
En gg för flera år sedan - när jag var betydligt sämre - när satt jag i soffan & hade stängt av allting & bara blundade - så kommer en liten pojke, bara ngr år gammal & ställer sig framför mig & smeker min vänstra kind med sin högra hand för att trösta mig. Jag har sett honom flera ggr sedan dess - även om det var länge sedan nu.
Då har han lekt i ett rum med många leksaker & ett litet leksakshus som han kan krypa in i. Han spelade piano en gg när jag såg honom - men han slutade när jag dök upp.
En gg när han lekte i rummet kom han o & satte sig på min vänstra sida.
Detta är ju ngt som jag alltså inte har försökt få till - utan det sker helt spontant - när jag inte alls har varit beredd, önskat att det skall hända eller tänkt på just detta.
Jag såg åxå ngr ggr en liten idianpojke - som jag först trodde var en flicka, eftersom han hade ganska långt rakt svart hår. Bilderna e ju så svaga att jag har svårt att se & de försvinner så pass snabbt.
/L
*•."Den som först sluter fred i sitt hjärta - startar inga stora krig!".•*
Go kväll
Ja det har varit en vacker höstsöndag nästa helg kan det vara vitt på marken.
Härligt med en välförtjänt kaffepaus i vandringen Karin.

God kväll!
Denna söndag har gått väldigt fort med korta hundpromenader i regnet dom små gillar inte att bli blöta
)
Sitter här en stund nu och läser om vad ni haft för er
Ha en bra kväll!
#3 Jag beklagar din förlust Lynxx och sänder en stor varm kram.
Tack Toyan!
??? Många kramar ???
/L

Hej allihop!
Här i småland skiner solen nu på eftermiddagen och jag är lycklig för vaje dag vi får ha plusgrader!
Själv är jag hårt sliten efter en tuff helg, så idag är det vilodag. har precis slängt kött i marinad till helgen och om en stund ska jag skala potatis till dagens soppa innan det är utvecklingssamtal för dottern.
Lynxx, tänker på dig och de omkring dig som mist en kär! Kramar till er!
Jag önskar er alla en bra fortsättning på dagen och det är kul att se bilder från era promenader mm.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack Hoppfull!
??? Många kramar ???
/L