Healing iFokus

Healing

Läst 941 ggr
Indiania
0

Tigern snart utrotad.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Loet_old
0

Kan bara hålla med, såg på svt 2 som visar "Det vilda ryssland" ett jätteintressant program i flera avsnitt.Har ni tid över så titta gärna kan rekommenderas på lördagar 19,00.

På Kamtjaka halvön lever idag ca 400 sibiriska tigrar som är hotade.den Kinesiska tigern finns väl ett få ex. kvar.

Blir intressant att följa vad som händer på toppmötet,bra att det tas upp innan det är för sent.

[Tunridan]
0

Det är verkligen en skam, när jag läser om hur tigern behandlats och behandlas skäms jag över att tillhöra människosläktet. Vi är den enda djurart som beter sig så här illa mot sina medvarelser. Ingen annan art gör så.

Det fantastiska i kråksången är att människan på något märkligt vis anser sig vara kronan på skapelsen…

Det gör ont i mitt hjärta. Jag kan bara be till alla skogens gudar och gudinnor att de ska vaka över tigrarna. Och att det sker en förändring på något sätt.

Tack Indiania för att du tog upp detta. Kyss

[Jeremina]
0

Det är inte klokt hur det har blivit Obestämd

Indiania
0

#2 Instämmer till fullo med det du skrivit Tunridan, vi människor är den lägsta djurarten, människan behandlar djuren illa ändå finns det så mycket att lära av djuren.

Tack Tunridan Kyss

Lynxx
0

Inte endast den tyvärr - det försvinner djur- & växtarter varje dag.

Å de e inte bara smådjur & växter som e akut hotade heller - utan stora däggdjur.

Orangutang, Isbjörn etc. You name it!

Utrotningshotade djur på Nordpolen:

Polarräv, Isbjörn, Valross, Bandsäl, Storsäl, Grönlandssäl, Vikarsäl, Gråval, Vitval, Rätval, Narval "havets enhörning", Vingsnäcka "havsfjäril", Brunalka,
Glasögonejder, Ismås, Ren, Myskoxe

-----

Enbart i Sverige befinner sig massor av arter på gränsen:

ArtDatabanken presenterar rödlista med arter som riskerar att dö ut i Sverige

http://www.vr.se/franvetenskapsradet/nyheter/nyhetsarkiv/nyheter2010/nyheter2010/artdatabankenpresenterarrodlistamedartersomriskerarattdoutisverige.5.5adac704126af4b4be2800019699.html

Rödlistan 2010

4 127 arter är klassade som rödlistade…

…varav 212 är kategoriserades som Akut hotad, 634 som Starkt hotad, 1 096 som Sårbar, 1 440 som Nära hotad, 521 som Kunskapsbrist och 224 arter som Nationellt utdöd.

----

Vi lever mitt i en döende omvärld!

/L

[Spanaren]
0

Jag fick en idé angående detta Flört /kram

majlar
0

Oh, hemska tanke. Vart är vi på väg. Det slutar ju inte med tigern och alla andra arter. Vi är ju hotade vi med.

Hörde på radion att dom maler sönder tigerns ben och häller i dyra viner och dricker. Ack, ack vad är der för mening med det kan man undra.

Jag bara önskar att det lägger sig som en sten i magen på den som dricker det. för mer nytta än så kan det väl aldrig vara.

Indiania
0

#7 Usch så vidrigt! Gråter Man kan verkligen undra……