Hur stoppar man det här?
I söndags var jag med min man och hälsade på svärmor på sjukhuset. Hon har varit ganska krasslig sista året och hon fick åka in i fredags igen. Det var ganska ok med henne när vi kom in. Hon delade rum med 3 andra kvinnor. Vi hälsade sådär litegrann mot var och en som man gör. Artigt. Helt ok.
Svärmor satte sig upp och vi kramades om. Sedan satt vi 3 och pratade, hon jag och min man. Samtalet var trevligt och vi skrattade tillsammans flera gånger. Kvinnan i sängen bredvid svärmor var ganska nyfiken och hade varit ganska jobbig för de andra sedan hon kom in. Lite dement och lite väl frispråkig om allt och alla.
I alla fall så mot slutet så började jag känna av en huvudvärk. I bilen på väg hem kändes det som om jag skulle bli riktigt förkyld eller åt det hållet. Kände energin sjunka.
Vi åkte inom affären och jag förträngde det värsta. Innan vi kom hem mådde jag också lite illa. Väl hemma så mådde jag så kass att jag kände att jag måste lägga mig. Jag var iskall och helt orkeslös. Jag orkade inte prata, kände mig bara så himla sjuk. Helt dränerad. Jag låg i ungefär en timme. Sedan lättade det något. Jag gick ner och åt middag med de andra och fick i mig lite grann. Efter ytterligare en timme så var jag mig själv igen.
Jag tror jag blev av med min energi på sjukhuset. Någon av damerna behövde den och tog för sig.
Utan att jag märkte något förrän det var för sent.
Det tog mig ett par timmar att komma tillbaka. Helt återställd var jag nog inte förrän morgonen efter. Har mig veterligen aldrig råkat ut för något liknande.
Nu går jag och funderar hur jag ska skydda mig på bästa sätt. Hur jag ska upptäcka när någon snor min energi på det här viset. Som att råka ut för en skitbra ficktjuv. Märker inget förrän det är alldeles för sent. Jag vet ju inte vem av damerna det var men jag kände inget där och då. Jag tror inte det var svärmor utan tippar på att det var damen bredvid.
Men som sagt…
Hur stänger man till om det här?
Om det ändå händer, vad gör jag för att återställa mig?
En annan fundering jag har nu är om de småkrämpor jag går runt med till vardags är mina egna???!!!
Jätteglad om nåon kan tipsa. 
Sanne
Jag är glad. Är du?
ja det finns en övning här som du kan göra för att skydda dig.
Det är jobbigt när det händer men lyckligtvis vet inte de flesta energitjuvar om att de är det
Tackar korseett, den har jag gjort några gånger. Efter tips från din artikel/inlägg. 
Det är ju att förebygga och bygga upp igen. Och det är bra. Men om man då råkar slarva, som jag gjort och det försvinner energi och kanske kommer till energi som inte är ens egen… man märker ju inget förrän det är gjort!!! Inte jag alla fall. Det skrämmer mig litegrann.
Jag ska göra den här övningen ikväll. Det var ett tag sedan jag gjorde den. Jag brukar, eller jag ska väl säga brukade, visualisera Mikaels svärd framför mig vart jag än gick… det har jag också slarvat med.
Jag hoppas jag kan mota bort det som inte är mitt.
Jag är glad. Är du?
Det är snabbt gjort att visualisera en skyddande bubbla inför situationer som kan upplevas jobbiga eller där det finns sjuka människor alt mycket människor. Stärk dig och bubbla in dig
Ibland försvarar man sig för att inte bli ledsen. Gör nu inte det när jag skriver detta. Det är skrivet med kärlek från hjärtat eftersom du frågar.
När man fokuserar sig utåt mot andra istället för inåt mot sig själv så kommer den verklighet man lever att bli med fokus utåt.
Om man då möter andra personer som även de lever på det här viset och det är typ väldigt många på planeten som gör det i mer eller mindre utstäckning. Även många som tror sig höra till undantagen gör inte det om det tror sig göra det
. OBS den sista meningen var inte riktad till dig personligen utan mer en vägledning för att visa på att det inte är en lätt sak att se inåt istället för utåt.
När man möter utåtagerande personer som ofta omedvetet använder andra personer som bensinstationer så är det du upplever precis det som händer. Man känner sig dränerad.
Det korta svaret är att man ska vända sig inåt.
Det längre svaret är att man först ska bli medveten om att man agererar på det här sättet och den ageringen leder till att detta kommer att fortsätta inträffa.
Genom att "skydda sig" så kan man fortsätta att agera på det här sättet.
Det smartare sättet är att istället ta reda på hur man gör för att vända sig inåt. Orsaken till varför det är smartare beror på att man när man vänder sig inåt inte har behovet av att söka näring hos en annan människa, då när man sig istället själv med sin egen kraft och den kraften är oändlig i sin tillgång.
När man söker kraft hos andra och tror sig vara separerar från alla andra i mindre eller större utstäckning så tror man inte på att allting är ett eftersom man då tror på separation i mer eller mindre utstäckning.
Detta har ingenting med religion att göra. Det handlar om att våga se styrkan i sin egen skönhet. Det handlar om att våga se sig själv i spegel och säga att jag älskar dig och inte bli livrädd för svaret man hör i sitt huvud.
Du kan träna på, jag vet att det fungerar för jag har gjort det själv och jag vet hur ont det gör de första gångerna när svaret inte blir det man tror. Det här är en övning som alla borde göra varje dag. Men många vågar inte eftersom de då måste ta ett eget ansvar för sig själva. Och det är det sista många vill göra(åtminstone tror dom det
)
Det är mycket bekvämare att titta utåt istället och ge ansvaret till någon annan så jag slipper ta hand om det. När man gör såhär så ger man även bort sitt eget liv till andra. Tro mig, jag vet vad jag talar om, jag har själv gjort det. Och jag lovar dig, jag har upptäckt att det inte fungerar speciellt bra. Speciellt eftersom dom där andra aldrig gör som jag vill att dom ska göra. Det är som om dom är fjärrstyrda och har en egen vilja.
Så nu vet du hur man kan göra på ett annorlunda sätt. Det är inte enkelt det har jag inte påstått, och du, det är inte svårt heller för det har jag inte heller påstått.
Om du vill förändra din verklighet. Börja då med en tanke i taget och gör det inte svårt för dig utan ta en pytteliten tanke och se om det fungerar. Fungerar inte det ta då en ännu mindre tanke tills du märker att det fungerar. Sedan kan du få lite storhetsvansinne som jag alltid försöker med men då minskar jag bara ner tanken lite och vips så fungerar det igen.
Hejsan allhealing.
Jag blev inte ledsen men nyfiken. 
Det korta svaret är att man ska vända sig inåt.
Det längre svaret är att man först ska bli medveten om att man agererar på det här sättet och den ageringen leder till att detta kommer att fortsätta inträffa.
Genom att "skydda sig" så kan man fortsätta att agera på det här sättet.
Här tappade jag bort mig. Första meningen där att vända sig inåt, förstår jag till viss del och längre ner i din text förklarar du det bra. Men det som sedan kommer förstår jag inte riktigt. Jo, början att jag ska se mig själv som en energitjuv. Men själva insikten om att man är en energitjuv ska sedan göra att det kommer att fortsätta? Och om man skyddar sig så kommer man att fortsätta att vara en energitjuv själv och därmed "target" för andra likasinnade? Kan det stämma? Eller förstår jag inte? 
Att jag ska titta inåt förstår jag av din text men vilken övning är det du menar? korseett´s rosavita bubbla (för övrigt en himla skön meditation)? Har du konkreta övningar så skriv gärna ner dem, hade varit en kanonhjälp för mig. 
Jag är glad. Är du?
Du behöver inte se dig själv som en energitjuv. Det räcker med att du förstår att man om man vänder sig utåt och litar på andra mer än sig själv då väljer man att bortse från sig själv.
Du kan välja att fortsätta att välja att se bort ifrån dig själv. Eller så kan du när du nu förstår att du har gjort detta istället börja välja att du inte längre väljer detta valet.
Du väljer då istället att börja vända ditt fokus mer inåt och se dig själv mer. Du gör detta enkelt genom att inte längre välja tankar som inbjuder till att se bort från dig själv. Du väljer därför tankar som istället gör att du ser inåt på dig själv.
Detta kan du lämpligtivs göra i meditation och innan du startar ställa dig frågan, hur gör jag för att göra detta? Om du inte tidigare ägnat dig åt meditation. Förvänta dig då inte svar första gången. Det kan ta månader och kanske år innan du får svar.
Dock är det så att när du mediterar så visar du för ditt inre att du faktiskt vill få kontakt med dig själv på ett djupare plan och då kommer automatiskt hjälp från dig själv på ett djupare plan att ges till dig.
Hmm.
Det här känns inte som min grej. Kanske förstår jag inte det hela.
Men mediterar gör jag ganska ofta.
Jag ska fråga mig själv vid nästa meditation hur jag bäst ser mig själv.
Tackar. 
Jag är glad. Är du?