Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 642 ggr
JeanetteJ
0

OBS..glömde skriva ..

Jag har en nervskada i nacken pga olyckan. Har provat allt, så healing är mitt sista hopp.

MVH JeanetteJSkrattande

MariaJ
0

Jag rekommenderar dig absolut att kontakta en healer. Var dock noga med att titta på hans referenser och kunnande, så du får rätt behandling.

Om du undrar något mer så är du mer än välkommen att höra av dig hit.

Vänligen MariaJSkrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

LisaL
0

Hej Jeanette!

Du kan också prova på Tuina men det kommer nog att kännas en hel del till att börja med. Troligen är det dina nackmuskler och senor i nacken som har fått sig en rejäl smäll.

Ha det bra o hör av dig om du är intresserad.

LisaL

Heda
0

jag är intresserad av tuina,vad är det för något?

Fick en jobbig huvudvärk för ca 4 månadersen,har haft den i princip varje dag,och den vill inte släppa.

har varit hoss läkaren flera gr,gjort röntgen men dem hittar inget fel.

Men jag tror att det är min nacke som "spökar"har som en knut i nacken,skulle behöva få bort den.

Men förklara gärna vad tuina är för något?kram!

LisaL
0

TuiNa är en akupressur som härstammar ifrån Kina. Man arbetar kroppsligt, själsligt samt mentalt för att hitta blockeringar i kroppen.

Huvudvärk kan bero på många olika orsaker allt från en skada till något i kroppen som påverkar. Inom Tuina ser man till hela individen och inte bara till symtomen.

Ska jag förklara lite lätt så kan en punkt i foten vara orsaken till smärtan i huvudet.

Läs gärna artikeln jag skrivit så kan du läsa lite mer. Den ligger på första sidan.

LisaL