Farligt med healing?
Många har sagt att jag har anlag för healing och borde syssla med det. men när jag hade ett medium hemma (Som sa samma sak och som själv sysslar med healing) så sa han att jag ABSOLUT INTE får prova på healing hemma!
Men jag fick ingen riktig förklaring på varför…. Så, varför är det så farligt? Är det genom sin guide man ger healing eller genom mig själv? Isåfall, vad är det som är så farligt med det?
nja det är absolut inget farligt. Du ger ju healing dagligdags ändå med hjälp av kärlek. Den personen kanske gav healingkurser? Healing kan man både lära sig ensamt och genom att gå någon kurs. Men varje gång du kramar någon eller blåser på ett sår eller tröstar så ger du healing. Den healingen kan du utveckla längre. Det finns en artikel här som du kan läsa
Tack! Ja han har nog kurser. Han berättade om en kille som efter en kurs trott att han var expert och gett healing till en vän som dagen efter blivit deprimerad och hade självmordstankar! Att han hade bett fel ande heala vännen, nånting….
Jag fick ett tips för många många år sedan om hur man kan göra på hästar (Och säkert andra oxå!) och har gjort det då och då sedan dess. Men sedan han sa att det var absolut förbjudet för mig att prova själv hemma så har jag.. ja oki en gång på katten bara…. Inte provat! Jag vågar ju inte…. 
På hästen tar jag energi från mig själv och ger.
Till katten hadde jag kontakt med min gide och gav!
men du kan ju be att få prova på några som du vet är psykiskt stabila och kanske bara har lite värk eller är förkylda eller bara energilösa. Det är bara att testa
Det ska mycket till att en person får självmordstankar efter en healingsession så det vete tusan om det inte bara var för att skrämma med men man vet ju aldrig. Ber du om ljuset till de du vill pröva att heala så lär inget gå galet

Såklart att man måste ta det i små steg när man börjar, liksom balansera sig själv först, och lära sig att inte blanda sina EGNA energier in i den andra personens healing. Liksom skilja på det man gör och det man är. Terapeuter i klassisk psykologi måste kunna samma sak, för annars färgas deras bild av patienten av personliga tyngder, därför går personer som studerar till psykolog etc. också själv i terapi (iaf rekommenderas det).
Öva på att vara kanalen, och att inte tömma dig själv helt av healing heller
om man ger för mycket av sig själv så kan det trötta ut den naturliga "kanalen av energi" som du har tillgång till för hur kan du "orka" använda dig av den om du tömt ut dig själv först 
du kan nog utveckla det, ta det med ro och känn noga efter, man vet nog när man ska och inte ska. Man kan gärna gå kurser såklart, men ta inte en kurs bara för att någon annan tycker du skall ta den, sök och se efter vad som passar just dig, vad DU känner dig dragen till! Lycka till på vägen!
Jag har ju provat förut, innan han sa åt mig, att föra över min egna energi till en vän. Precis på samma sätt som jag gjort till hästarna. Men som sagt så blir jag ju själv lite trött av det. men nu har jag ju lärt mig att känna igen och ta kontakt med min guide och kanske kan ta hjälp av henne!?
Vännen kände hur det sttack i henne där jag helade men hon vart inte så mkt bättre! haha! men då visste jag inte heller så mycket om healing!