Lapis Lazuli
Jag fick hem lite nya stenar i förra veckan och igår och idag har jag Lapis lazuli med mig i fickan. Jag måste bara berätta vilken otrolig energi det sitter i denna stenen. Har aldrig varit med om maken..
Bara jag tar stenen i mina händer och gnuggar lite försiktigt handflatorna mot varandra så riktigt sprakar det i händerna. Det till o med strålar upp i armarna! Har ni känt så med era stenar ngn gång?
Vill stenen säga mig något eller är den bara otroligt "rätt" för mig just nu?
Häftigt är det iaf! =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Måste googla på den stenen 
Elpida så härligt med sprakande energier
/kram Spanaren
Vad härligt…måste testa några stenar jag med som min dotter har köpt för att se om jag känner samma.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lapis_lazuli
Här kommer en länk om någon mera vill läsa 
Healing - förklarar saken
/kram Spanaren
Hittade en till intressant länk 
http://www.gemstone.org/gem-by-gem/english/lapis.html
Ps Här finns översättningshjälp om det behövs :
Tack Spanaren, vilken fin sten …
Lapis Lazuli
Stenen med det exotiska namnet och den djupblå, förtrollande färgen. Stenen består av bl.a. lazurit, den är ett natrium-kalcium-aluminium-silikat, med innehåll av sulfat, svavel och klor. Det är små bitar av svavelkis som ger denna vackra färg av guldglittrande inslag.
Denna sten har varit helig, i forntiden så menade man att stenen kunde skänka sin ägare styrka och rättfärdighet den var symbolen för himmelen vackert, stort och heligtgudarnas boning som kunde förmedla kontakt mellan människor och gudar. Det sägs att
Lapis Lazuli har funnits sedan tidernas begynnelse, att den hjälper oss finna esoterisk och mystiskkunskap och att den förstärker vår visdom så att vi kan förstå denna kunskap.
Lapis lazuli stärker inre seende, meditation och en djup förståelse av människan.
Lapis lazuli kan ge dig klarhet över dina känslomässiga blockeringar otjänliga tankar och känslor så att du kan sända ut positiv energi istället. Det du sänder ut kommer alltid tillbaks.
Denna sten används med fördel mot halsfluss, problem i luftvägarna, spänningar, och även för att stärka upp immunförsvaret.
Lägg på Tredje ögat- Halschakra. Meditation
Upplösning av gamla mönster, tålamod
Tack kristall, denna skulle ju passa min dotter och även mig med.
Kram Jile
Alla stenar fungerar olika på olika personer. Samma sten kan fungera olika på en och samma person under dennes livstid, beroende på vart personen befinner sig i livet just då.
#8 jo så är det nog…

Japp, ibland vandrar stenarna omkring i fickan eller runt halsen, naturligt
Lapis Lazuli är ju också precis som sodalit en stark "kvinnosten" särsk. för "den gamla visa gumman".
Nån som vet vart man kan köpa en ring med en lapis lazuli sten i? Tror den skulle vara perfekt på mitt finger, är sjukt ofta och såntdär.
Svavel som den innehåller är starkt beskyddande mot dåliga energier. :)
Jag känner när jag håller i vissa stenar att energin vandrar upp längs armen. :)