Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 1050 ggr
Glossies
0

Hur mår min häst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är medryttare till en Ridtravare, världens gulligaste häst. Hon har en väldigt tråkig bakgrund som jag inte riktigt vet exakt om hur den är. Ända sen jag började rida har jag gjort allt jag kan för att få henne att trivas bland människor och njuta av livet igen. Men det jag vill veta är hur hon mår nu, och om det är något mer jag skulle kunna göra för henne.

Jag skulle gärna vilja veta också varför hon inte låter mig fånga henne i hagen. Hon är ett riktigt busfrö då. :P

Är jätte jätte tacksam för svar! :D

allhealing
0

Som du skriver. Hon tänker väldigt mycket och är misstänksam av sig mot grupper av människor som grupperar sig i klunga.

Egentligen är det en enkel sak att fixa det här med tänkeriet som hon har. Så med din och dina medägares tillåtelse så hjälper jag gärna till med det.

Sedan är det någonting med ämnesomsättningen i hennes kropp som gör att speciellt halsen på vänster sida inte är som den ska vara på en frisk häst. Jag hjälper även gärna till och rättar till den här obalansen med er tillåtelse.

Det är inga större fel, mest småsaker. Det är även någonting med höger hov fram. Är det en äldre skada? Verkar även som att det är lite vattenbrist i kroppen men fixar till sig när man ordnar upp balanseringen på hennes ämnesomsättning.

Lycka till nu med henne framöver.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Glossies
0

Okej tack så jätte mycket, men har du några förslag på vad jag kan göra åt det?

allhealing
0

Fortsätt göra det du gör det fungerar bra. Det tar tid att bygga upp ett självförtroende och du gör ett bra jobb. Glad

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Glossies
0

okej, tack så jätte mycket :D

Glossies
0

Jag tänkte, är det någon som kan se eller känna elr vad man nu säger (haha)  vad Atchoo tycker om mig…alltså om det jag gör med henne…är det något hon vill berätta för mig?

snoflinga
0

#0 Jag håller med allhealing, det tar lång tid att bygga förtroende och självförtroende. Ibland när jag sitter på min häst och rider i skogen blir jag så glad över att jag kämpade på - för nu vet jag ju att allt han behövde var tid. Inte är vi "färdiga" ännu, men vi har kommit en lång bit på väg och det kommer du och söta A också att göra - ibland är hemligheten att inte göra så mycket utan bara vänta.

Ang fånga i hagen vet jag inte hur det är med din häst, men min gammelhäst har alltid varit likadan, och jag tror att det är hennes sätt att visa att jag inte bestämmer över henne (vilket jag faktiskt inte vill, man kan ge och ta och låta varandra ha egna viljor så länge det inte är farligt) och ibland att hon tyckt att det varit roligt, som en lek (som inte jag uppskattade lika mycket som hon). Som sagt, jag vet dock inte hur det är med din häst, det kan ju också vara osäkerheten som spelar roll, eller något av de problem som allhealing nämner, fysiska problem kan påverka en häst mycket!

Hoppas du skriver sen om hur det går med A!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.