Healing iFokus

Healing

Etikettänglar
Läst 1657 ggr
Indiania
0

Kraft och Änglamod

Så här står det i boken " Kraft och Änglamod " när jag läser dagens text 23 september. Vill gärna dela med mig.

Utplattad

Änglarna påminner oss:

" Först och främst vill jag klargöra en sak;

jag förklarar aldrig någonting. "

Mary Poppins

Det är så mycket i livet som är underligt och vissa delar av mysteriet får vi inte veta medan vi bebor våra mänskliga tempel här på jorden. Det är svårt att acceptera, så vi försöker hitta sätt att förklara allting i ord.

Ord är användbara men har också sina begränsningar. Är orden nödvändiga för själens och andens språk? Talar orden till våra hjärtan, eller är det någon annan egenskap i kommunikationen som får oss att känna hjärtats visshet?

Om allt blev förklarat skulle det förunderliga upplösas. Vi skulle ha förmågan att se framåt och livet skulle bli platt, tillrättalagt och föga utmanande.

Ta en dag du vägrar att förklara dig. Om du kommer för sent till något, låt det bara vara så. Om du köper något som du inte har råd med, bry dig inte om att förklara. Om du känner för något inofficiellt, gör det och låt det stanna vid det. Änglarna kommer att älska det där och snart kommer förtrollande saker att följa dig vart än du går.

En ängels reflektion: Jag har inget behov av att förklara mig och platta ut livets höjdpunkter.

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Spanaren]
0

Så fint … tack Kyss /kram