Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 2151 ggr
Prinsessan81
0

Kristall böcker

Har lånat två böcker om stenar och Kristaller. Den ena är Kristallernas kraft av Cassandra Eason och den andra är Kristall nyckeln av Jette Holm.

Saken är den att dessa två författare skriver ganska olika om betydelsen för stenarna. Hur ser ni på detta?

Indiania
0

Det är väl som allt annat vi har olika åsikter om det mesta, inte lätt att att ge ett konkret svar på din fråga.

Jag tycker du skall gå efter den boken som tilltalar dig mest och känn in vad det är för stenar du dras till.

Själv tycker jag mycket om Jette Holms bok.

Det du känner själv är bäst för dig!

Kram till dig Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Prinsessan81
0

Tack för svaret. :)

Får gå intuitivt till väga. :)

Ha det gott!

minda
0

Japp, och så är det ju ofta vissa grejer som är väldigt lika allt som oftast (har faktiskt båda hemma) men ibland är tyngdpunkten olika! Jag föredrar klart Easons, då hon har mycket bredare beskrivning! och använder mig också av Marie Nilsson's "Stenar, Kristaller, Mineraler, och deras magiska kraft" där det förutom beskrivning, betydelse, användning och Chakra även finns härliga bilder! Och flera olika sorters agater, bergskristalls former etc än i de flesta andra böcker jag fått tag i Glad Och texten är både på eng och sv.

Prinsessan81
0

Tack för svaren! :)

Önskar er en trevlig helg!