Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 1789 ggr
Prinsessan81
0

Ny på kristaller

Jag är alldeles ny på Kristaller och stenar och letar efter lite bra tips så jag har några frågor. :)

När använder man sig av tumlade stenar och när använder man sig av naturliga former?

Spelar det någon roll hur stor stenen är. Många stenar i butiker är ganska små, kanske bara 2 cm. Är de lika bra som lite större?

Hur kan jag använda mig av Kristaller i Reiki? Tex kan man rikta en spetsig bergskristall mot personen eller sig själv istället fär att lägga handen på?

Finns det någon bra bok som tar upp healingtekniker?

Tar även emot tips på bra hemsidor. :)

Det blev en hel del frågor. :)

minda
0

Kristallen är en sorts "energikatalysator" om man använder den i sådan healing, jag sysslar med traditionelle handhealing efter indiantraditioner (lär mig) och där så används ofta Kristaller som "amplifier".

Storleken har i de flesta fall absolut noll betydelse, men såklart så har de större ametistkristallerna en annorlunda "tip of energy". Oftast så behövs dock inte superstora stenar när man healar, bara man avläser var de "kritiska"punkterna är och placerar den behövda stenen där.

Och vissa stenar är ju i kraft som värsta explosionen trots de är millimeteersmå, de är kondenserad energi, och på viss frekvens.

Gå till www.newpage.se och bekanta dig med deras bokutbud! Jag föreslår varmt att börja med Cassandra Easons olika böcker, för hon skriver så man förstår! har själv nu mycket bruk av tex "avancerad magi" det dock mest för att lära mig tillreda tex. rökelse själv. Hennes kristall bok är dock bland de bästa till beskrivning av kristallers attribut, minus är att det inte finns bilder. Men, sen igen, vi har ju webben Skrattande

Prinsessan81
0

Tack för ett jättebra svar! :)

Var lär du dig indianhelaing?