Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 2714 ggr
majlar
2010-09-09 12:05
0

Howlit

Har hittat en ny spännande sten, som jag inte visste fanns.

Harmonierar med kronchackrat. Kreativitet - Balans mellan ljus och mörker. Förstärker känslorna oavsett om du är negativt eller positivt inställd och gör dig uppmärksam på vad du skapar för dig själv. Om du har en sten i fickan så asorberar den din egen ilska och andras ilska som är riktad mot dig.

Den är också rogivande och lugnande. Man kan ha den i sängen mot sömnlöshet. Även bra mot stress.

Toyan
2010-09-09 14:32
0

Intressant majlar, var hittade du den?

majlar
2010-09-09 15:28
0

Jag hittade den på en smycke sida. http://www.stareyes.se/

Lite kul är den för den ändrar tydligen färg. Lite som en kameleont. Jag gillar den turkosa  och den kan ändra sig till den färgen.

Ska försöka hitta mer information.

Elpida
2010-09-09 15:38
0

TAck för tipset Majlar, skriv gärna mer om du hittar! )=)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
2010-09-09 22:15
0

Tack majlar, ska kollaGlad

minda
2010-09-10 01:58
0

HOWLIT

Finns i vitt och blått, den blå är färgad vit howlit kallas även Turquonite (då är det ett försök att efterlikna turkos).

Finns i Magnesitvariant, kan väl kallas "släkt"Glad den är blek/limegrön.

vit:bra för visualisering, ökar originellt "out of the box" tänkande, lätttar på konfrontationer, stärker skelett, tänder oc h uppmuntrar dig till att ta hand om din hälsa. Minskar stress och ökar tålamod. Renar tanke och sinne från negativa tankemönster och föreställningar och mildrar ohövlighet.

Även bra emot bedrägeri, både andras och ens eget självbedrägeri Glad Så ett bra ord för att sammanfatta denna sten är ju nog ÄRLIGHET.

chakra: tredje ögat och krona

Blå: för uthållighet och styrka, bra när man skall ta igen sig efter en depression, lång sjukdom och burnout. Bra för sömnen också - och för bra drömmar! Kommunikationssten, stöder dig även med att hjälpa dig att uttrycka dig från ditt "högre jag" så den främjar ju inre kommunikation också.

Inspirerande och balanserande.

går till alla chakran

minda
2010-09-10 02:02
0

Passar på med magnesiten på samma gång, den har varit en bra "övergångssten" för mig i olika kritiska faser av förändring.

Chakra: solar plexus, tredje ögat, krona

Även bra för visualisering. Stimulerar till att förverkliga de tankar och ideér du har innanför dig, och även denna sten befrämjar "out of the box" tänkande. Hjälper i bearbetningen av självförnekelser, kompromisser.

Att se igenom ytan till det djupliggande mönstret hjälper den också med.

Analyseringssten och frigörelse från begränsningar.

majlar
2010-09-10 09:43
0

Tack så mycket för att du delar med dig av informationen om Howlit. Det verkar vara en spännande sten. Ska nog utöka min samling med en sån.

Elpida
2010-09-10 10:39
0

Får nog oxå utöka men samling med en vit Howlit! Spännande sten!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

minda
2010-09-11 15:46
0

Det är härligt att äntligen få hjälpa till med den information man förvärvat Glad då tränar man eget minne också, och man lär sig då man "lär".

Jo den är verkligen en intressant sten och jag vet att jag hade verkligt intressanta drömamr då jag som med en vit howlit ovanför huvudet, fastän drömmarna kunde ha "skrämmande" scener i sig, så hamnade jag inte IN i dem, utan kände mig beskyddad, och kunde åskåda detta det omedvetnas processerande av tunga saker.

Och magnesiten har jag hållit nära hjärtat då den stödde min process i healandet efter att min jobbiga reumasjukdom bröt ut efter graviditet.

Då hade man svårt att fatta de nya "begränsningarna" i sitt liv, och det VAR en tung process att komma till rätta med det, men jag tror att magnesiten mjukade upp mycket, och sedan föll det en massa nytt och utvecklande, härliga människor och kärlek framför mi, som jag lärde mig själv att tillåta att ta EMOT. OCh börja drömma nya framtidsdrömmar, och våga tro på dem.

Så definitivt känner jag att dessa stenar tillfört mycket för mig, fastän man kan tycka att de ser ganska "lätta och vanliga ut", man skall ju aldrig döma hunden på håret Skrattande