Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 621 ggr
Peckerwood
0

Healerns energi

Hej! Undar om den som får healing kan bli påverkad av healerns sjukdomar (t ex förkyldning) eller negativ energi (har precis grälat t ex med sin granne). Ska man undvika få healing av healern då? Eller ska healern informera mig om hans/hennes tillstånd? Diskuterade detta med min kompis som fick healing för två månader sedan och han sa att det KAN påverka. Jag säger tvärtom. Vem av oss har rätt? Tacksam för svar!

Peckerwood
0

Är det ingen som har svar på min enkla fråga? Jag tror nog att fler än bara jag är nyfikna?

allhealing
0

Den fråga du ställer är allt annan än enkel att förklara men jag gör gärna ett försök.

Att förändra ett tillstånd från obalans till balans. Det är syftet med healing. Hur väl en healing lyckas beror på förståelsen hos den som tar emot healingen. Om den personen blir informerad om att det är den personens som själv har det fulla ansvaret för sin egen läkningsprocess och om den personen sedan tar det ansvaret och sedan håller fast vid det ansvaret, då finns det goda möjligheter att det faktiskt kommer att ske en förbättring av den personens tillstånd mot till ett mer balanserat tillstånd och i bästa fall kommer balansen att helt återställas.

Sedan finns alltid BIAS hos såväl healer som hos den som tar emot healingen. Helt kort skulle detta kunna översättas med att om man befinner sig inom en begränsad verklighetsuppfattning och därifrån försöker förstå sig på en allomfattande verklighetsuppfattning och på så sätt sätter gränser för vad man tror att en healing faktiskt är kapabel att leverera är begränsad till den verklighet inom vilken man tror sig leva, ja då måste healingen anpassa sig efter den önskan som personen själv har och då kommer i det här fallet en lösning att levereras som är anpassad till den personens verklighetsuppfattning. Dvs en begränsad lösning.

Healing handlar helt enkelt om att våga släppa taget fullt ut om sitt eget kontrollbehov och när detta som kan vara så svårt att göra väl sker då även våga ta emot av sig själv från en djupare aspekt än man själv hittills varit kapabel att nå till.

En healer visar oss helt enkelt ytterligare en bit bortom den gräns som vi själva satt och som vi känner oss trygga inom.

Detta betyder att den healer som en person söker sig till aldrig kommer att kunna hjälpa en annan person mer än den personen är förmögen att lita på healern.

Eftersom all form av förtroende bygger på tillit så behöver alltså healer själv ha bearbetat sina egna inre konflikter eller har kunskap om hur man ställer sina egna inre konflikter åt sidan under healingsessionen. Om healern inte gör det så kommer healern att själv begränsa sig i sin egen förmåga om vad healer tror är möjligt att prestera under en healingsession.

Som svar på din fråga. En healer helar ingen. En healer kan däremot begränsa healingens effekt som jag beskriver här ovan.

Det är alltid den som kommer till en healing session som läker sig själv.

På samma sätt som en healer kan ha rädslor som begränsar det som sker så kan även en klient blockera det som kan ske under en healingsession.

Det är därför viktigt att healern kan se bortom det vi kallar för BIAS och från detta större perspektiv hjälpa personen med det som personen utsprungligen önskade sig av healingen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Peckerwood
0

Hej Allhealing! Vilket utförligt svar jag fick, tackar så mycket!!! Trevlig helg!

carip
0

Mycket bra skrivet - jag verkar ju bara som en kanal/katalysator och påverkar inte healingkraften. Därför överför jag inte mina problem på kunden!