Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 1359 ggr
lina-pina
0

kristaller..hjälp o tips önskas.

Angående Kristaller.. tips ? Hej. Jag undrar om ni känner någon skillnad på om det är rå mineral eller trumlade stenar som ni använder. DEt borde väl vara bättre eftersom de är så mycket dyrare? Jag skulle behöva en hel hög med stenar tror jag..=) och då blir det lite väl dyrt. hur känner ni? vad föredrar ni? vad skulle ni rekommendera en vilsen ung själ och sökare med för mycket oro och tankar med stora sjok blandat med hopplöshet och trolöshet inför framtiden och brist på att se sin egna förmåga? jag har både dålig självkänsla och självförtroende med en inre kreativitet som ej vill komma ut. När jag var i Indien träffade jag en ayurvedaman som sade att jag hade blockeringar i hals och hjärtchakrat.

tack på förhand/L

Loet_old
0

Det är igentligen ingen skillnad mellan trumlande eller otrumlade stenar kraften finns där ändå.utan trumlande stenar kan ju vara vackrare och mjukare att hålla i.priset på stenar beror ju vilken sort kristall art du vill ha och storleken.Det finns många sorter att välja mellan,känn efter själv vilka som passar dig och du trivs med.

Sen så ska du jobba med dig själv och använda Kristaller som komplement.

Lycka till!

minda
0

Jag föredrar faktiskt råbitar, för det känns helt enkelt naturligare.

För mig så kan trumlade stenar gå bättre till vissa grejer  men för det mesta är råstenar bättre för mig. Och definitivt olackade Glad

Trumlade stenar görs ju ofta jätte billigt, då det är "överlopps" från smyckestillverkning etc, så jag har aldrig riktigt fattat om trumlade är dyrare.

Blå stenar är generellt bra för halschakrat då det är dess färg, och rosa/gröna för hjärtchakrat.

Men en bra och lätt grej att börja från är att ha en renande bergskristall, och svart turmalin är också bra för energiblockeringar, du kan använda dem skilt eller tillsammans!

Och såklart Chakra öppning/stängning och lite meditation på det Glad