Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 7028 ggr
Animalfriend
0

Programering?

Jo, jag undrar hur man programerar sina stenar? Har läst att man kan göra det. Varför gör man det, och när bör man göra det, och hur?

korseett
0

Vi har flera duktiga kristallare så vi får vänta tills de ser det här så att du får bra svar och inte svammelsvar som från mig hihi.

Choklad
0

Vill också veta…Glad

U R us

Animalfriend
0

#2 Ja, jag undrar verkligen hur man gör. :) Någon som kan berätta för oss undrande?

Kaylaza
0

Måste bara dubbelkolla så "programmera" inte är detsamma som att "rena" sina stenar.

Om det har samma innebörd så kan man exempelvis lägga dem i ett glas med saltvatten över natten, eller skölja dem i en bäck några timmar. Man ska även kunna gräva ned dem intill en gran och ta upp dem igen efter några dagar.

Om det inte har samma innebörd har jag ingen aning, och då är jag också väldigt nyfiken på att få veta Flört

Aleethia
0

Först måste man rena stenarna, jag brukar göra det genom att lägga dem i saltvatten. Sedan programmerar(laddar) man dem med det man vill att stenen ska göra.

Du kan välja mellan att ladda den med din egen energi, solen eller månen. Väljer du din energi för något speciellt ändamål koncentrerar du dig på det du vill att stenen ska göra medan du har stenen i handen. Låt energin strömma ut genom dina armar och in i stenen. Du känner energin och du känner även när det är klart.

[yodhe]
0

Precis som # 5 säger, rena först, många har säkert tagit i stenarna före dig..

Man kan även låsa den energin som du överför från dig själv genom att dra det igenom en ljuslåga, sas själva programmeringen..

Det brukar ha en starkare effekt då.

Aleethia
0

#6 Det med ljuslågan visste inte jag, ska göra det nästa gång Glad

solvinge
0

Det låter intressant att programmera stenar. Hur kan man använda dem sen? till vad? Förklara gärna mer.

Kaylaza
0

#5 och #6 Tack för informationen! Jag har läst om detta någonstans för länge sedan, men hade helt glömt att det kallas programmering.

[Spanaren]
0

Säger som #8 att jag vill veta mera om dessa stenar och vad detta handlar om? Kan ingen berätta från början också? /kram Spanaren

Aleethia
0

Du kan ladda kristaller/stenar med olika energier; Lugn, mod, beskydd, ökad medialitet eller vad det nu är du känner för.

Du laddar alltså stenen beroende på vad du ska ha den till. Ex. för att du vill bli bättre på att vara en god vän och få goda vänner. Du väljer stenen omsorgsfullt (en som passar och känns bra) och renar den sedan noggrant. Sedan laddar du stenen med energier som främjar vänskap. Sedan bär du stenen med dig (eller ger den till någon som behöver bli en bättre vän… Flört)

[Spanaren]
0

#11 Tack för svaret :-)

Kan jag använda vilka stenar som helst eller …

Skickade efter några små stenar för många år sedan som ska olika betydelser ex. en grön sten som jag har i min plånbok ska göra så att jag aldrig blir utan ett öre. Sedan stenar som ska skydda mig på olika vis.

Antar att dessa stenar var renade från början eller …

Går dessa stenar att omprogrammera till något annat personligt för mig eller …

Ge gärna mera tips ang. stenar och dess betydelse!

/kram Spanaren

solvinge
0

#11 Tack för svaret, det ska jag prova nu.

Kram solvinge/Anne

Aleethia
0

#12 Även om de stenarna du skickade efter var renade bör du alltid rena dem själv med då den du fick dem av har rört den Flört (Glömde att skriva innan att om du renar dem med saltvatten ska du spola av dem under kranen med ljummet vatten efter badet.)

Jag brukar använda kvartskristaller då de är lättare att ladda, vet inte vad du har för stenar… Om du vill "omprogrammera" en sten; rena den och ladda om den. För att det ska få högsta effekt bör ingen annan än du röra den.

Aleethia
0

Försökte hitta en lista på nätet av vad de gör och vad de står för och hittade den här sidan; http://paranormal.se/topic/kristall.html
Det finns en lista på stenar till höger på sidan där du kan få information om stenarna. Står även om laddning mm. Lycka till!

#13 Hoppas det gick bra! Glad

[Spanaren]
0

Tack # 15    /kram Spanaren

Aleethia
0

Det var så lite så Skrattande

Animalfriend
0

Tusentack allihopa som svarat. :)

Jag intresserade mig själv för stenar när jag var yngre, och har först nu igen börjat inse att jag vill ha flera igen. :)

Jag laddade de aldrig, inte heller renade de. Borde bli större effekt nu när ni berättat hur man ska bära sig åt.

Tack än en gång alla! (=

Aleethia
0

# 19 Var samma för mig, har en hel hög kvar från åldern 2-10. Varför de hade sparat den har jag ingen aning om men det fanns en hel del flinta, bärnsten mm i den. Sedan kom jag på att det fanns ännu finare stenar än de jag kunde samla ute så då blev det så att jag köpte dem från affärer istället. Läste någonting om stenarnas betydelse i tonåren och halkade då in på den vägen. Är däremot urkass på att komma ihåg vad de står för, kanske borde ladda en sten för minnet? Tungan ute

Animalfriend
0

#20 det var likadant för mig. :)

Och jag minns heller aldrig vad de står för, men jag har en lista på alla från A-Ö. Hittade den på en internett sida om stenar någonstans.

Någon som förresten  vet om man kan köpa stenar på internet någonstans?

Aleethia
0

New page

Lotusblomman

Amuletten

Är några av dem men sedan finns det ju en massa på tradera mm men då kan det vara osäkert på om du får äkta vara…

Animalfriend
0

#22 Toppen! Tack. :)

[Spanaren]
0

Nu har jag renat mina stenar och programmerat 3 stycken och fler blir det nog att programmera.

Tror nog stenarna vet sin uppgift och får för mig att jag behöver inte komma ihåg allt jag programmerade dem med?!?!

/kram Spanaren

Ps Annars får man väl programmera om dem igen Skrattande

[yodhe]
0

Hej!

Spanaren! Du kan programmera dina stenar hur många gånger som helst.

Stenen vet vad den ska göra, alldeles riktigt tänkt, eller ska jag säga kännt..

Mvh Yodhe

[Spanaren]
0
Skrattande #25 Så bra att jag kände rätt/kram Spanaren

Ps Går inte få bort felstilen, så det var väldigt riktigt tänkt!

Aleethia
0

Bara du kommer ihåg vilken sten det är du behöver, den vet ju redan vad den ska göra Tungan ute Flört

[luneri]
0

Här är en bra sida om hur man programmerar en sten :)

http://www.sinnligkunskap.se/lasa/kristaller/6.htm

[Amethyst]
0

Kul att läsa att det är fler som gillar stenar Glad Jag har en del halvädelstenar som jag brukar rena och fylla med energi.

Man kan också rena stenar genom att elda vit salvia, så håller man stenen i röken tills man känner att det räcker. Det kan vara bra att veta om man har en sten som inte kan ligga i saltvatten (vissa kan falla sönder mm).

Jag brukar inte "omprogrammera" mina stenar då de redan har ett syfte när de tas från moder jord så jag brukar bara rena och fylla på så att säga Glad Men visst kan man "omprogrammera" vilken sten som helst de blir ju vad man gör det till.

Mvh Johan

korseett
0

Det som jag tycker är svårt är att veta vilka stenar och Kristaller som inte tål salt och vatten. Men då kan man ju använda rökelsen i och för sig. men om man inte tål röken blir det ju inte så lätt

[Amethyst]
0

Jag tror de flesta stenar klarar av det faktiskt, skulle kunna tänka mig att om man har klusterstenar eller stenar som inte är trumlad osv. som kan falla sönder. Men jag är faktiskt inte helt säker.

[luneri]
0

Är det någon som har koll på vilka stenar man inte får ha i vatten?

Det skulle vara bra om man hade en lista på dessa stenar så man inte gör fel någon gång.

Jag har för mig att kalcit inte tål vatten iaf.

#29 Vart får man tag på vit salvia? Vet du om det fungerar att rena stenar med vanloiga rökelser också?

[yodhe]
0

# 32 Du kan använda vilken saliva du vill, det fungerar ändå..

Jag tror att det ska finnas uppgifter på nätet om vilka stenar som inte tål vatten, du får googla det…

[Amethyst]
0

Ja vilken salvia som helst går bra, det sägs av många att vit är "kraftigast" eller vad man ska säga och det är den som finns mest tillgänglig vad jag märkt. Men använd den som du känner är bäst lämpad!

Vet inte hur det är med "vanliga" rökelser heller, det kanske du kan informera mig om Glad

Jag måste också googla vilka stenar som inte tål det så får vi skriva här vad vi hittade.

Mvh Johan

[luneri]
0

jag har kollar på internet om vilka stenar man inte bör ha som kristallessens.

båda sidorna är på engelska, men man kan översätta med google translate om man vill.

Längst ner på forumet finns en lista.

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.angelpaths.com%2Fphpbb3%2Fviewtopic.php%3Ff%3D10%26t%3D317&anno=2

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.crystalsandjewelry.com%2Fmetaphysical_healing%2Ftoxicstones.html&anno=2

SJälv hade jag inte en aning om att Lapis Lazuli innehåller giftiga ämnen.

[Amethyst]
0

Bra lista, men kom ihåg att stenar som är trumlade och polerad är ofta säker då stenen blir stabiliserad. Så har man "råa" stenar ska man vara extra försiktig.

"Lapis Lazuli
Pyrite inclusions may contain poisonous/toxic Sulfur if they develop a white powder on the pyrite."

Ingen jätte stor fara med lapis lazuli men ser man vitt pulver på den så kan det vara giftigt.

Men som sagt trumlade/polerade stenar är nog inga problem, och kolla era pyriter efter grå/vitt pulver.

mvh Johan

korseett
0

aha- tack så mycket ni dom klargör så mycket

[yodhe]
0

När det gäller rökelse för att rena stenar är det Sandelträ som har den funktionen..

# 35 Tack för det arbetet med att googla fram dessa länkar…

som säges, så är detta med att vissa stenar är giftiga endast då de plockas helt råa, utan att vara behandlade….

[luneri]
0

#36 De visste jag inte om trumlade stenar. Tack för upplysningen:)

#38 De var så lite :) hoppas listorna kommer till användning.

Tack för tipset, de borde inte vara så svårt att finna:) kanske jag tillochmed har sandelträ som rökelse hemma.

[Nenn]
0

Tänkte bara berätta att min selenit krympte till halva storleken när jag renade den i saltvatten, så ingen råkar göra samma misstag.

korseett
0

#40 ojdå!Förvånad

[yodhe]
0

Det här hittade jag, och med tanke på vad den innehåller är det inte konstigt att den löses upp…

Selenit är ett mineral bestående av en transparent form av gips, kalciumsulfat (CaSO4· 2 H2O). Selenit kallas ibland även för "naturens egna fiberoptik", på grund av dess optiska egenskaper.

Wikipedia

[Nenn]
0

#42 Det förklarar saken ja.  Gips ska inte läggas i vatten - inte ens transparent sådant…XD

whiteshark
0

Men stenar som redan har ett syfte som Turkos.
turkos sägs absorbera negativ energi och kan ändra färg om bäraren är sjuk. Den är en lyckosten och sägs också ge skydd och mod. Den används i magik för att attrahera välstånd, kärlek och äktenskaplig lycka. Som gåva anses den ge mottagaren lycka och rikedom. Turkos är en allmänt helande sten som sägs stärka ögon, ta ner feber och lindra huvudvärk.

Måste man programera om dessa stenar med?

korseett
0

#44 rena dom behöver du väl göra emellanåt och efter det kan du ju alltid betona vad du önskar att stenen ska fokusera på och därmed ställer du in fokuset på dig själv med

minda
0

Programmering för mig, gäller mest liksom att be att kristallen stöder med just den grejen, och utan påtvingat resultat.

Man kan programmera vilken sten som helst, nästan alla kristaller/ ädelstenar/halvädelstenar har en "frekvens de fungerar bäst på" eller syfte, eller förstärkningsgenre, och då kan det ju vara bra att i vissa fall fundera på det när man väljer sten för behov om man inte kör det intuitivt.

Tex. Vill önska att man kan öppna sig för att ta emot kärlek och visa sig sårbar-rosenkvarts (också tillsammans med vit/snö/mjölkkvarts) som är milt och kärleksfullt- och de programmerar man med denna önskan och ber om stöd i processen att förändra sig själv/ möjlighet att förvänta sig det.

Och efteråt, när man arbetat med den så tackar man ju såklart innan nästa rening och/eller avprogrammering Glad