Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 2291 ggr
Prinsessan81
0

Alice blomsterdroppar

Igår köpte jag Alice blomsterdoppar. Jag har ingen erfarenhet av blomsterdroppar innan utan ville testa.

Det jag fick erfara gjorde mig väldigt häpen… :)

Mitt hjärta hade varit nervöst under en lång stund med hjärtklappningar och jag försökte lugna ner det med avslappning och djupa andetag. Men det hjälpte inte alls. Och så gick jag och tog droppar för sacralchakrat (alltså inte mot hjärtklappningarna) och inom en kort stund lugnade sig hjärtat och blev helt normalt igen! Jag blev helt paff men glad. :)

Är det någon annan som har erfarenhet av dessa droppar?

Kristall47
0

Däremot Bachdroppar, de har ungefär samma funktion skulle jag tro. Fint att du blev hjälpt av demSkrattande

Prinsessan81
0

Ja de verkar vara bra! :) Skulle vara kul att höra mer av andras erfarenheter av blomsterdroppar. :)

Loet_old
0

Kika in på Insidan iFokus,där finns det ett inlägg om det du tar upp.

Prinsessan81
0

Tack! :)

[Jeremina]
0

Vad är blomsterdroppar?

Prinsessan81
0

Man använder sig av blommornas energi genom att man låter blommorna stå i källvatten i solen några timmar. Sedan blandas det ut i någon fin sprit och man tar dessa som droppar. Blommornas energi neutraliserar våra energier, lite som healing på flaska. :)

Dr Bachs blomsterdroppar var de första. De har används mycket och jag har läst att de tom säljs i apotek i vissa länder. Så de fungerar verkligen.

Olika blommor har olika effekter. De arbetar mycket med psyket. Tex räddningsdropparna är en blandning av blommor som lugnar vid panik och ångest. Man kan blanda till sina egna droppar här: http://www.aromacreative.se/blomsterterapi_start.asp

Där kan du också läsa mer om ämnet. Jag är alldeles ny på detta. :)

Alice är en kvinna i Sverige (som är medial) som tillverkar sina egna droppar. Hon plockar blommorna i sin trädgård och runt omkring. Hon har även blandningar mot allergi, för meditation och mycket annat. http://www.healinglife.se/