Healing iFokus

Healing

Etikett: näring-för-själen
Läst 1782 ggr
[Spanaren]
0

Tänk i färg!

Elpidas morgontråd fick mig att fundera fram dessa ord.

Läs gärna eller låt bli om ni vill Flört

…………………………………

Tänk i färg

Gult och soligt gyllene är färgtonen som vill göra mig munter varendaste en av dagningar

Orange får mig att tänka på eldens fantastiska hetta och ger mig visioner av eldiga danser

Vitt sprakande ljus omger mig med den tillit och tro jag har till mig själv och hela världen

Grönt är naturens färg och den ger mig syner om kraft och styrka plus ett skönt läkande

Brun färg i massor till oss alla när orken som behövs går fel bland vardagens effektivitet

Svart behövs till paletten så att det blir jämvikt i vår utstakade färglagda väg i vår tillvaro

Rosa ritar vi med glädje tro och hopp och får oss att skina och glimra så skrattigt fint ihop

Lila det är skenet som ger oss en andlig närvaro om att vi är till för att vara till för samtliga

Rött står för våra hjärtan som går att fylla på med tänkesätt som gör oss så ödmjukt prima

Ta en färg eller flera och sammanblanda din dag att bli så förgylld som du vill ha din dag

Himmelsbron går att ljusa eller mörka eller bryta i nya nyanser som vi ännu inte har sett

Ingen dag kommer att bli den andra dagen lik så blanda olika och se glatt på ditt resultat

© Spanaren

[Spanaren]
0

Ps Fäger som kanske är glömda blandar vi genast i och tänker och sammanför till vår himmelsbro/ kram

majlar
0

Va fint du skriver om färgerna . Jag blir så glad av färgen gul. Jag vill även ha mycket blått och grönt. Jag gillar nog alla färger men en del gör mig gladare än andra.

Tack Spanis

[Spanaren]
0

Tack Majlar för att du ville läsa och ta till dig av just dina färger Kyss

Så kul att vi målar vår himmelsbro så olika Flört

/kram

[Spanaren]
0

Majlar … satte blomfrön som jag fick av dig så sent men dom växer och knakar och vissa har knopp … hoppas att jag hinner få se den ljuvliga "Blomman för dagen" också slå ut Flört /kram

Ps Flera krukor står skyddade på en fönsterbänk på min uteplats.

Ds Då får jag nya färger att vila mina ögon på Kyss

VoxCelesta
0

När jag är sjuk brukar jag tänka på färgen grön innan jag somnar. Jag ser det som en väldigt läkande färg. På morgonen när jag vaknar mår jag alltid mycket bättre.

[Spanaren]
0

#5 Så intressant att jag får en vidareutveckling av mina ord och det tackar jag mycket ödmjukt för och vill höra mera Flört

majlar
0

#4 Va kul att fröna tog sig. Du kommer få härligt blåa blommor när dom slår ut. Spara dom så kan du sätta dom nästa år. Fröna menar jag. hihi

Kram

Indiania
0

Spanaren färger betyder mycket för mig, i naturen är det blått och grönt som gäller.

Tycker om att byta färg på kläderna ibland, tycker om lila och på sista tiden dras jag till brunt som jag aldrig gillat tidigare.

Jag brukar andas in de färger jag känner mig dragen till.

Tack Spanaren, du är en riktig färgpalett! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Spanaren]
0

#7 Din energi i fröna gav mig så mycket och ska ge mig ännu mera … så klart att jag ska spara fröna … om jag hinner före frosten Flört

Tack # 8 Indiania Kyss

[Pirkkolino]
0

Ja, färgerna är viktiga för mig med utom blå. Den färgen ser jag inte så som den är. Men jag ser destå mera olika gröna och lila nyanser när allt som är blått förvandlas i mina ögon till de färger också.

När jag var yngre, yogade jag alltid i lila kläder. Nu är inte jag längre så beroende av färger. För att fokusering har blivit lättare, oavsett klädfärgen, när jag inte har längre barnen/familjen runtomkring mig.

A-B Du har skrivit fint om olika färgen #0.

Glad

[Spanaren]
0

#10 Tack diamanten Pirkko Kyss

Att se färger innanför sin ögon är också fint!

[Spanaren]
0

#10 Tack diamanten Pirkko Kyss

Att se färger innanför sin ögon är också fint!

[Jeremina]
0

Intressant Spanaren och jag bara mår så bra av grönt Glad Jag ser ofta färger innanför ögonen.

[Spanaren]
0

#13   kul att du också ser färger innaför ögonen

/ kram

[Pirkkolino]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Ja, min stjärna. Färger har stor betydelse i livet.

Kyss

[Spanaren]
0

#15 Gapskratt Skrattande …vilken vacker och färgglad stjärna Flört

Tack Diamanten  /kram

Stj3rnfallet
0

Jag har alltid älskat blått ända sedan jag var mkt liten, men nu är det mer lila som gäller för mig =) Fast jag tycker ju fortfarande om blått! För mig är blått en mkt lugnande färg. Rummet jag hade hos mina föräldrar är tapetserat i blått, där blir jag alltid lugn och trött. Mitt kök och vardagsrum är lila nu och det trivs jag riktigt bra med! Rosa är en annan färg jag tycker om väldigt mkt. Jag gillar många färger, men rött symboliserar stress för min del, även om det är en vacker färg.

Loet_old
0

Naturens färger som bryts och reflekteras mot det dagliga ljuset är en spännande kombination.där färger får sitt rätta element tycker jag är stundens färg för livet.

Annars är mina färger terracotta och gulockra även gråblå nyans som gamla träföremål var behandlade med jag gillar bäst.men mycket beror på dagsformen naturligtvis.

För att inte tala om rönnbärens nyans mot dom gröna bladen.

Härligt Spanis att du tog upp färgernas betydelse.Flört