En härlig morgon och sen en konstig syn
I torsdags när jag körde till jobbet var jag bara tvungen att fotografera det här!
Visst är naturen magisk? På tal om det så blev jag alldeles häpen igår kväll! Klockan var lite över 21 och jag körde genom skogen på en grusväg. Det var skymning, och helt plötsligt på ett ställe är allt helt ljust och strålande! Jag började förvånat leta efter någon skogsmaskin som lös upp skogen så, men kunde inte se någon. Helt overkligt var det, det var som om solen strålade rakt på en plätt över vägen och i en cirkel runt, färgerna var underbara och allt liksom skimrade. Mitt inne i skogen! Jag förstår fortfarande inte vad det var, jag kände till och med att jag började undra om jag blivit knäpp, för det var verkligen inte sol ute utan skymning och resten av all skog var helt utan sol och bara med svagt ljus. Konstigt va?
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Ja naturliga fenomen som uppkommer så där,har du snöflinga lagt märke till om det har varit väderomslag före eller efteråt.på något sätt tror jag att vädret spelar en viktig roll i det hela.härlig upplevelse du fick.

#1 På morgonen var det ju väderomslag från kallt till varmt (därav dimman på fotot) men på kvällen var det ju omslag till regn, dvs ingen logik i alls i att se ett soligt paradis i mörka skogen :)
Ps: Bilden hänger alltså inte ihop med min skogsupplevelse :) Bilden är förresten tagen i mitten av Skåne, vid Lund, där det är platt :) medan min upplevelse var i norra Skåne där jag bor och där det finns riktig skog :)
jo även i skymning finns det tillräckligt med ljus för att reflektera ljsuet åt alla håll. Inne i dimman var det rikligt med vatten som fixade till det. Men det är mäktigt att uppleva

#3 Det var inte dimma på kvällen, det var helt klart. Det var som om marken lös av sig själv, utan sol
Jag tror mer på att det var en hallucination än något med en mer naturlig förklaring faktiskt, så overkligt var det 
Go'Morron Snöflinga och alla andra!
Härlig upplevelse!
Undrar om det kan bero på meteoritsvärmarna från Perseidernas stoftmoln som jorden just passerat/passerar igenom?
Jag vet inte om det kan få den effekt som du upplevt men kanske…
Själv missade jag att spana på himlen natten till fredagen men inatt såg jag tre meteoriter passera på himlavalvet.
Den ena av dem var jättestark och så vacker!
En annan av dem blixtrade inte förbi som de beskriver fenomenet utan den rörde sig i ganska "långsam" takt, så jag kunde följa den några sekunder med ögonen. P g a detta så är jag inte helt övertygad om att det verkligen var 'stjärnstoff'…
Ja, naturen är verkligen Magisk!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

#5 Det kan det kanske vara!