Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 1321 ggr
VoxCelesta
2010-08-10 21:00
0

Krissituation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är något som är helt galet med min hund. Jag ber alla att försöka ta kontakt med honom och se vart problemet sitter.

Det skulle betyda så oerhört mycket om ni kunde försöka att hjälpa till. Han betyder allt för mig och jag vill verkligen veta vad det är som är fel för att jag ska kunna hjälpa honom.

korseett
2010-08-10 21:09
0

jag gör ett försök. jag är inte så duktig men ibland funkar det

jag får till mig att det är något han ser som han inte gillar, som är lite otäckt. Något ni har ställt ut?

VoxCelesta
2010-08-10 21:10
0

Tack korseett för att du försöker.

Det kan hända. Kan du få fram mer info?

[Spanaren]
2010-08-10 21:31
0

Kan inte det här, men jag får till mig att han mår inte bra i sin mage?!?!

Snygg är han av dess like Flört

Våran hund har fel på sin bukspottskörteln och måste äta medicin plus foder från vetrinären för att få må bra.

/kram

majlar
2010-08-10 21:39
0

Kolla sköldkörteln. Det är ett vanligt problem hos en del hundar.

korseett
2010-08-10 21:44
0

jag ser bara något att det är ute, runt ett hörn. Som sagt de riktiga essen brukar komma in och kika ibland så vi får hoppas att de gör det

snoflinga
2010-08-10 21:49
0

Jag får upp att det känns som att det kryper under skinnet på honom, särskilt i bakdelen, som om myror springer runt under huden. Känns som att han är trött, att han börjar tappa orken, kanske deprimerad pga något fysiskt?

Men ta allt mitt skriveri med en nypa salt, jag kan mycket väl ha helt fel, men myrkrypandet bara ploppade upp när jag tittade på honom. Inte vet jag vad det kan vara heller, kanske något neurologiskt symtom gissar jag.

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

snoflinga
2010-08-10 21:51
0

En sak till, bara för att testa mig själv, det känns som att det finns någon sjö som han gillar, en stilla och lugn sjö, ni har den till höger om er när ni går. Är det något som stämmer eller är jag ute och snurrar?

/Snöflingan

VoxCelesta
2010-08-10 22:25
0

#3 Vi har flera gånger trott att han har problem med magen, men vet inte helt säkert. Men det är ju inte helt omöjligt att det är så.

#4 Tack för tipset. Ska försöka kolla upp mer om det.

#5 Vet inte vad det kan vara. Vi har ju en massa energier i huset som har skrämt honom tidigare. Kanske är det något han tycker är obehagligt som vi inte märkt av. Jag ska lägga det på minnet. Tack så mycket för hjälpen.

#6 Det ligger något i det du säger, men jag vet inte säkert om det är så. Men däremot blir han riktigt deprimerad ibland. Min mamma trodde att det kanske kunde vara något neurologiskt.

Där prickade du helt rätt. Det finns en liten sjö i närheten av där jag bor. Vi går dit rätt ofta och där är det som du sa väldigt lugnt och stilla. Och det ligger till höger om oss.

Tack för alla svaren. Det betyder oerhört mycket.

[Spanaren]
2010-08-10 22:38
0

#8 Våran hund var helt utan glans i ögonen pga. det onda när min mamma sökte hjälp för hans mage.

Vi ärvde hunden när min mamma dog/ kram

Ps Lycka till och hoppas att du får hjälp med din snyggis Flört

Ds Våran hund blev som en ny hund när han fick hjälp *ler*

snoflinga
2010-08-10 22:58
0

#8 Åh vad jag hoppas att det går att hjälpa er fina fina vovve, det gör ont i hjärtat att se honom och inte kunna hjälpa. Önskar att jag kunde få till mig vad det är som är fel. Ska förresten skicka dig ett PM kom jag på!

rangnarjonzon
2010-08-11 12:23
0

Din hund har en sorg eller saknad av ngt,verkar som det är en människa han saknar,hans lungor visar på lite svag lung qi. Vilket tyder på en nedstämdhet/saknad.

Det kan oxå ligga hos dig,att han tar på sig en saknad/nedstämdhet för/ genom dig.

rangnarjonzon
2010-08-11 12:39
0

Jo,nu har jag haft lite mer kontakt,han känner av en hjärtsorg hos dig.

VoxCelesta
2010-08-11 14:51
0

#11 Läskigt det du skriver. Det stämmer nog rätt bra.

VoxCelesta
2010-08-11 14:52
0

Tack så hemskt mycket alla som har hjälpt mig och min hund. Idag blir det en resa till veterinären för att se om dom kan hitta något fel.

All kärlek och lycka till er.Kyss

rangnarjonzon
2010-08-11 15:25
0

Om du vill så kan jag stärka din hunds Lung energi på distans.

Men för att komma lite längre så rekommenderar jag dig det homeopatiska medlet  Lilium tigrum. i d30 ett medel som bla. går på svåra separationenr mm. Medlet kommer underlätta för både dig och hunden,men det är du som ska äta det;) hör av dig om du vill att jag ska hjälpa din hund mvh.

VoxCelesta
2010-08-11 16:29
0

Tack alla så jätte mycket för hjälpen.

Vi har nu varit hos en veterinär och gjort en massa undersökningar. Det visade sig att han hade ont i främre delen i en muskel. Men han har tidigare visat på att han har ont i bakdelen. Detta kunde vara borrelia. Nu väntar vi på svaren och han har fått smärtstillande fram tills vi vet helt säkert vad det kan vara.

Tack ännu en gång Skrattande

rangnarjonzon
2010-08-11 16:39
0

De symtom du beskriver här nu,har inget med det jag sagt att göra,det jag sagt ligger på ett djupare plan,när/om det är mognar framöver,så återkom.

VoxCelesta
2010-08-11 16:48
0

#17 Jag kanske inte riktigt förstod vad du menade i så fall. Några mediciner behöver jag i alla fall inte. Men jag är medveten om att djuren mår dåligt när jag gör det. Och jag går inte runt och mår dåligt hela tiden. Livet går väl upp och ner för alla. Eller?

rangnarjonzon
2010-08-11 16:58
0

Jodå,det gör vi väl nästan alla,du skrev att"nästan läskigt" förut.

Så lite måste du väl fått till dig av det jag skrev.

Vad jag menade i övrigt va att hundens lungenergi inte har att göra med det du beskrev från veterinären dvs den symtombilden.

I övrigt har du ju inte heller sagt på vilket sätt din hund mår dåligt.

Som jag sa så är du välkommen när det känns moget.

snoflinga
2010-08-11 17:39
0

#16 Hoppas att det vänder nu!

VoxCelesta
2010-08-11 17:43
0

#19 Jag förstår vad du menar. Det du säger stämmer rätt bra.

#20 Det hoppas vi verkligen på Skrattande

rangnarjonzon
2010-08-11 17:55
0

Okej bra!

Jag förstår/misstänker att du inte har kommit i kontakt med homeopatisk medicin förut.Du ska/behöver inte betrakta det som en medicin,eftersom det tycks ha en negativ klang i dina öron.

Lilium tigrum som jag skrev förut kommer dock att ta bort cellminnet ifrån ditt hjärta och du kommer därför inte förmedla negativ energi som din hund kan "suga" till sig.Medlet kommer att stärka både dig och honom.(cellminne uppbyggt av saknad,som tar energi)

Utöver det så kan jag som sagt va ge honom distansbehandling.

VoxCelesta
2010-08-11 18:03
0

#22 Jaha, men nu förstår jag dig. Jag kan inte så mycket om detta ämnet, men har hört talas om det förut.

rangnarjonzon
2010-08-11 18:11
0

okej,bra.

rangnarjonzon
2010-08-11 18:16
0

Om du tänkt använda medlet,så kan du köpa det på ngt homeopatiskt apotek,finns i större städer,annars kanske du kan beställa det på nätet.Annars får du höra av dig,så får jag ringa in ett recept. lilium tigrum i d-30 10 piller en gång dagl(små sockerkulor)

VoxCelesta
2010-08-11 18:17
0

#25 Okej, jag ska kolla efter det. Tack för hjälpen. Hör av mig om jag inte hittar det Glad

rangnarjonzon
2010-08-11 18:19
0

Om du vill kan jag stärka er båda på distans sedan.

VoxCelesta
2010-08-11 18:35
0

#27 Det vore jätte snällt. Om du vill alltså.

rangnarjonzon
2010-08-11 18:41
0

jag ser över både lite under förmiddagen imon,har en patient här nu,och måste iväg på ett kalas efter,jag kommer att göra ett försök att ta bort ditt minne i hjärtat,men föreslår ändå att du kör medlet.

Jag komer oxå att stärka din hunds lungor under förmiddagen,du kan prata lite med honom idag,dvs säga att han ska få lite behandling,även om han redan vet det!!:)

VoxCelesta
2010-08-11 18:56
0

#29 Jag förstår. Vad snällt att du tar dig tid. Jag ska prata med honom Glad

rangnarjonzon
2010-08-12 12:38
0

Hej.

Nu har jag behandlat er lite,men köp medelt oxå. mvh R.

[asamaria]
2010-08-12 18:25
0

Känner mig väldigt irriterad i eller över ögonen. Känner att det drar mot hjärnan. Funderar om det har med sköldkörteln att göra, men tror att han har en väldigt stor obalans i kroppen att göra. Det är inte helt omöjligt att det har med någon fästingsjuka att göra. Tror att det är flera orsaker inblandade här.

Kram Åsa

VoxCelesta
2010-08-12 20:14
0

#31 Tack så jätte mycket. Jag ska kolla om jag hittar det någon stans.

#32 Tack Åsa. Ja, det känns som att det är flera orsaker. Men nu väntar vi på svar om han har borrelia. Tack för hjälpen.