Healing iFokus

Healing

Läst 1244 ggr
helo
0

Snart galen

Jag undrar om nån kan hjälpa mig , har diagnosen fibromyalgi sen 10 år o för varje år kommer nya symptom o det blir allt svårare att härda ut , är inte helt säker på att jag har rätt diagnos heller. Sen en tid tillbaks har jag så fruktansvärt ont i käkarna , känner mig stel o konstig speciellt på högersidan , har varit hos tandläkarn så det ska inte vara av det. Jag blir ständigt utredd men det visar inget speciellt o jag blir galen , orkar ärligt talat inte mkt mer , det är för mkt . Synen blev kraftig försämrad i måndags men det har gått tillbaks nu. Är så ur balans psykist fysiskt o mentalt så jag tar tacksamt emot all hjälp jag kan få

Mvh Helo

korseett
0

usch det var tråkigt men jag skickar healing till dig

helo
0

Tack Glad

Elpida
0

Hej Helo

Nu har jag skickat till dig. Tyckte mig känna av en del runt ditt axel och skulderparti. Är man spänd där påverkar det halsmusklerna och till slut käkarna. Det finns ju särskild massage för reumatiker och fibromyalgi som kanske vore värt att prova för att lösa upp lite spänningar, ev bara taktil beröring. Jag tycker att det hjälper men man måste gå några gånger. Själv tycker jag även akupunktur släpper av värken en del plus att det balanserar upp kroppens meridianer. Du kanske redan har provat detta men jag skriver det ändå.

Hoppas du får lite lindring för jag vet precis hur svårt det är att fungera som människa när man har ont.  *Kram* på dig.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

helo
0

Tack Elpida Glad Jag ska snart börja på rörelseterapi vilket jag tror kan hjälpa att lösa upp de psykiska spänningarna , en del iaf

Akupunktur har jag funderat på länge men inte kommit mig för att ringa o beställa tid för men jag ska göra det imorgon för jag tror du har rätt o jag behöver verkligen balansera upp kroppen på naturligt sätt efter alla år med olika mediciner som jag misstänker skada mer än hjälpa men ibland är jag så desperat att jag självmedicinerar på det jag har , började på en antibiotikakur igår vilket kanske inte var så bra tänkt Obestämd 

Kram tillbaka Glad

[yodhe]
0

Hej Helo!

Jag har haft fibro i drygt 20 år, när jag började med yoga, fösvann all symptom, och då menar jag ALL…

Det är väldigt jobbigt i början och man har ont både här och där, man behöver inte bli akrobat och slå knut på sig själv, det finns bra och enkla övningar, det som med allt annat krävs tålamod och envishet, för kontinuteten är viktig i detta..men om du ger det sin tid ska du se att du får resultat, jag har inte sedan jag var ung kännt mig så rörlig som när jag utför yoga.

Elpida
0

Jag kör pilates som oxå hjälper kroppen otroligt bra. Det ingår en del yoga i pilatesen men man håller inte positionerna så länge vilket passar min kropp bättre. Det är fantastiskt vad bara andningen kan göra!! =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
0

Jag har också fibro sedan en massa år tillbaka. Och har också haft stora problem med spända muskler i ansiktet.

Det finns en enkel övning man kan göra;

"Abababa"-övningen:

Öppna munnen så att du låter underkäken falla så långt ner den kan, så att du riktigt känner att den inte kommer längre. Och så säger du abababa där du på "b" riktigt smäller ihop läpparna. Har du lust att sjunga en melodi så blir det dubbel effekt.

Flört

helo
0

Hej !

Tack för era råd , det känns så skönt o mindre ensamt att kunna gå in här o fråga o få respons. Har tyvärr så mkt yrsel , illamående infektionskänsla, ångest osv  som gör det svårt att fokusera  sen håller jag på att krångla med alla mediciner så jag vet varken ut eller in , tänkte jag skulle gå till ett medium för att få nån ordning på vad som är fel ,men vet inte till vem , just nu tror jag att jag har ALS el MS , rörigt värre Obestämd

yodhe : Ja yoga tror jag på , höll på i tonåren men ska försöka ta upp det igen

Elpida: Pilates kan nog vara bra då jag är överrörlig

Morgaine : Bra övning , gjorde den direkt jag läste

Kram på er Glad

nillanb
0

#0 Jag sänder till dig Glad

Även jag har fibro…håller med de andra om att yoga och andningstekniken uträttar under med en värkande och ömmande kropp.

Det finns även speciell fibroyoga där startade jag…efter några terminer kunde jag gå över till vanlig kundaliniyoga.

helo
0

Tack Nillanb Glad

Jag undrar om det är vanligt med att inte kunna ha täcke på sig när man har fibro ? Tack o lov är det inte så kallt än men tillräckligt , fryser som tusan på nätterna men kan inte ha ens en fleecefilt på mig för att det sticker o bränner så mkt

Sen undrar jag lite om de medium som finns på länken häruppe , kostar det verkligen 400 för en enda fråga  ? Nån som vet nån i stockholms norra förorter ?

Mår så dåligt o vet inte vad jag ska göra el vända mig , det är inte värken som är värst även om den kan vara nog så jävlig ….som ni redan vet .

Yodhe , menar du att alla de andra sypmtomen oxå försvann ?

[yodhe]
0

Hej Helo!

Ja, jag menar allt, för i yoga lär du dig inte bara arbeta med andningen som för övrigt har med kroppen smärgräns att göra..

Du lär dig tänka på ett annorlunda sätt och det är där som hela kärnan är…

Allt börjar med tanken, precis allt, det du tänker det blir/ är du…

Du skulle behöva lära dig självhealing, där du kan ta bort dina sjukdomar för egen kraft…, för det är egentligen så det fungerar med healing…

Det finns mycket bra här inne och läsa om det, och det kostar ingenting…

Om du vill veta mer om det kan du skicka mig ett PM…

Må gott…

[asamaria]
0

Sänder. Grön och gul färg är bra för dig att ha omkring dig.

Kram Åsa