Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 1519 ggr
korseett
0

Kontakta katten Jansson

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas på att någon av våra djurkommunikatörer ser det här. Jansson har varit borta ett par dagar och vi ropar och letar. Kanske nån kan få kontakt med honom?

[asamaria]
0

Ler lite… en kisse med stort självförtroende som är ute i den stora världen. Kommer tillbaka när han har lust. Veknar en aning när han tänker på att du saknar honom och längtar efter honom. Typ, hmm, ja, ja, jag kommer, jag kommer, men bara när jag har lust. Just nu spanar jag.

Håll utGlad

Kram Åsa

VoxCelesta
0

Håller med Åsa. Jag känner i stort sätt det samma.

korseett
0

haha klockrent! Det är så jag känner med att han är ute och spanar den lille skitungen min. mammas prins är vad det är. Det är väl bara att vänta då

tack å kram

korseett
0

inte likt honom alls det här och maken är mycket orolig och kan inte sova på nätterna så han håller på att bli ett vrak.

Kan någon försöka få kontakt med Jansson igen?

snoflinga
0

Jag ville egentligen inte skriva det, men jag fick till mig att han hade ont i ländryggen. Men korseett, ta inte vad jag skriver på allvar, jag har ju inga bevis för att jag verkligen kan det här med Djurkommunikation. Hoppas så innerligt att  er Jansson kommer tillbaka! Har tänkt på er både i går och i morse!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

korseett
0

#5 tack för att du försökte och ja man vet ju aldrig - han kan ju ha fått ont. om han har sprungit dit vi tror, vårt förra hem. Där finns många andra katter och hundar.

snoflinga
0

#6 Vi får hoppas jag har fel, jag läste de andras svar och kände att jag nog var på fel spår, och det kan vi väl tro.

De som bor där nu, har ni kontakt med dem? Om han nu skulle synas där menar jag?

smilax
0

Håller tummarna så för att herr Jansson ska hitta hem snart igen. Vet hur orolig man kan vara för sina djur. Har ju fem katter själv men mina är innekatter men innätad uteplats att vara på så jag vet ju vart de är. Men har i alla fall varit med om smitare och känner igen oron. Spring hem nu Jansson!

korseett
0

#7 jodå vi är runt och letar där varje dag. Det är knappt en km bort så det är nära.

#8 ja nu får han lov att komma hem

Pialinn
0

En av mina katter kom tillbaka efter 3 veckor och vi var då nyinflyttade i Stockholm.

Min kompis katt i Hälsingland var borta 5 veckor.

Så du ser att ni ska inte ge upp hoppet.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

korseett
0

jo han kan nog vara ute på egna uppdrag. Har en annan katt som i unga år var borta 1 vecka i taget men den här är 10 och har aldrig varit borta mer än högst 2 dagar. Har även en väninna vars katt försvinner på våren och kommer hem på hösten och ingen fattar vart den tar vägen

Lynxx
0

Ack ja :-/

Inte lätt att veta vad de har för sig, di små liven.

/L

korseett
0

han är hemma! maken fann honom till slut en bit bort men han var svår lockad.

Loet_old
0

#14 Vad skönt att höra att katten kommit hem igen välbehållen.

snoflinga
0

Åh vad skönt!!!!!!!

Ja det är väl konstigt att de är svårlockade, vår fina kisse blev inlåst en gång, när sambon hittade honom vägrade han komma fram. Man tror ju att de överlyckligt ska rusa emot en och vara glada, men icke sa nicke. Likaså när jag hämtade hem kisse efter semestern, då sprang han och gömde sig under systers säng, och jag började undra om han inte ville hem. Fick dra ut honom i nackskinnet :( Men väl hemma var han jättejättenöjd och spann och kelade. Konstig reaktion men han är en räddhare så det är kanske därför. Och det är bra med räddharar, de hamnar inte lika lätt i trubbel.

Krama Jansson från mig!

korseett
0

jag ska krama honom. Just nu gosar han med maken och före det låg ha sked hos mig hihi. Hur man nu kan ligga sked med en katt men han låg längs min högra sida och spann

Pagan
0

så skönt att Jansson kommit hem igen.Skrattande Sicka familjemedlemmar man skaffar sig va´Min ena kisse är oxå en rymlig. Kommer och går under sommartid. Första gångerna var jag ordentligt orolig. Men nu har jag vant mig. Jäkla olojal typ egentligen, jag tror att han springer mellan sommarstugorna och fjäskar till sig god mat hos sommargästerna. Sedan när de åkt hem, så duger tydligen mitt sällskap igen. Då ligger han och trynar i allas sängar hela hösten och vintern, samlar krafter till sommarens härjningar….Och den lever man medObestämd

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

snoflinga
0

Man brukar säga att "Guds vägar äro outgrundliga", så är även katternas Skrattande

Indiania
0

Vad glad jag blir när Jansson är hemma igen! Skrattande

" Var nära naturen - var när dig själv "

Pagan
0

Hundar har matte och husse, Katter har personalObestämdSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

korseett
0

#21 ja verkligen!!

Lynxx
0

Hoppas han hann göra klart sitt uppdrag bara - annars kanske han piper iväg igen… Obestämd

/L

Pialinn
0

Skönt att höra att Jansson kommit hem!

Vi är ju egentligen bara deras betjänter! Och det finner vi oss gärna i. De ger mer än de fordrar.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

korseett
0

mja han hade nog inget uppdrag. Vi tror att han inte lyckades ta sig tillbaka utan började skapa sig ett revir längst upp och längst bort i byn och de andra katterna höll vakt om sina revir så det inte gick att gå tillbaka. Vi såg flera katter som låg på pass så det är väl den troligaste anledningen att han inte kom tillbaka

[asamaria]
0

Jag hann inte skriva härom dagen. Det enda jag fick upp när du verkligen tyckte att det var dags för honom var att komma hem var ett "hmm". Får uppfattningen om att han var lite sur eller tjurig och med den beskrivningen du ger med andra katter och revir så kan jag förstå varför han kändes så sur.

Skönt att han är hemma igenKyss

Kram Åsa

[GunillaR]
0

Så skönt att han är hemma igen. Hoppas att han var färdig med sitt "uppdrag".

Jag hade tänkt lägga ut några kort för honom nu, och det var ju så dags när han hade kommit hem. Skönt att ingenting hände honom i alla fall Glad

Pussa på honom från mig och Zenita!

smilax
0

Men så härligt att han är hemma igenSkrattande. Vet hur det är att vara orolig för sina lurviga familjemedlemmar. Mina fem har varit lite avvaktande när jag kom hem idag efter att ha varit borta sedan i torsdags men nu kom Ludde och la sig i knät och Frasse ligger tätt intill bredvid datorn så jag är nog snart förlåten hoppas jag.

korseett
0

den grisen försvann igen efter ett par dagar och åter till samma ställe. Nu har han varit hemifrån i 9 dagar och vi tycker att det är dags att komma hem igen.

Kan någon kontakta honom igen och fråga vad som tagit åt honom? 10 år kastrerad hankatt och aldrig varit ute och ränt förut.

Indiania
0

#29 Så katten har blivit en gris? Skrattande Orkade inte hålla mig.

" Var nära naturen - var när dig själv "

snoflinga
0

Hahhaa, då var han visst inte färdig med sitt uppdrag Flört

korseett
0

ja nu är han en gris för han kan visa sig en kort stund därborta och sen så sticker han. Därborta är det liksom inte säkert så vi vill helst se at han håller sig hemma eller åtminstone kommer hem med kortare intervall

Lynxx
0

Kunde just tro det…. :-/

/L

korseett
0

sicken en

men han börjar bli mager säger maken som han se honom häromdagen, och han var inte tjock innan

korseett
0

jaha nu fick maken fatt på honom igen. Vi har upptäckt att han ligger ovanför stallet i höet därborta så nu i morse gick maken upp och lyckades till slut komma honom tillräckligt nära att han fick med honom hem. Nu är allt frid och fröjd igen. Vi har bommat igen kattluckan och satt in en kattlåda så länge eftersom vi båda är borta under dagarna. Måste få honom att känna sig hemma igen. Fast å andra sidan har redan ätit och gått och lagt sig i min sängObestämdSkrattande

snoflinga
0

Han tycker nog du ska stanna hemma och sova med honom :)

korseett
0

ja han vet att snurra mig runt sin tass Glad