blir ej dräktig
Hej! Nu böjar jag känna missmod…. :( Har en kär ponny som jag åkt med till hingst i två somrar nu. Beata, som hon heter, börjar bli lite till åren och jag vill så gärna ha en avkomma efter henne. Jag hade även hennes mor fram till hennes bortgång.
Problemet är att Beata inte blir dräktig och veterinären hittar inga fel. Det ligger jättefina ägg och väntar!!
Det svåra är när jag bett om hjälp av andliga människor eller hjälpmedel är att det känns som att Beata och jag är rätt så ihopkopplade, och det blir osäkert om informationen de får kommer från mig eller Beata. Och jag i min tur vill ju så gärna att hon ska vara dräktig….
Från min sida finns det även en del skuldkänslor då jag för en massa år sedan tog beslutet att ta bort Beatas föl. Vet inte om det har med saken att göra..Den historien kan jag berätt för den som behöver veta.
Hur som så känner jag att jag inte klarar detta själv utan jag behöver hjälp och vägledning hur jag ska göra, så jag ber om hjälp!
Väl mött!!
Anna

Hej! Vad fin hon är :) En tanke, har du provat olika hingstar? Vad jag har hört så bör man ta yngre hingstar till äldre ston, för att öka chanserna.
Och är det säkert att Beata vill ha föl?
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Jag har provat två hingstar, den första har lite sämre dräktighet men den hon är med nu har hög.
Jag har också funderat på om Beata vill bli dräktig, men i våras fick ett annat av våra ston ett föl och Beata blev väldigt förstjust i den. Hon har (under tiden hon gick i flocken) varit en väldigt duktig och moderlig flockledare och stöttat det andra stoet. Det känns som att Beata skulle bli en väldigt stolt moder.
har du berättat för henne vad som kommer att hända med hennes föl senare?

#3 nä, det har jag nog inte gjort och jag vet ju inte heller vad som kommer att hända…. Men det kommer ju INTE att bli som förra gången iaf. Inte om jag kan råda över situationen.
då tycker jag att du tar ett snack med din lilla dam och berättar- de begriper mer än man tror.