Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 912 ggr
KraayZeeEyez
0

Skicka ljus?

Hej, jag är ny här men gått reiki steg 1 och 2 :)

På min andra kurs fick jag höra nåt om att skicka ljus, och kvinnan menade att man bokstavligen kunde skicka ljus som man såg. Tyvärr var det här något hon hade hört om men aldrig sett eller visste inte hur man gjorde.

Jag blev jättenyfiken och undrar om det är någon här som vet som kan förklara eller lära ut.

Tack så jättemycket.

korseett
0

hej och välkommen!

jag är nog inte så säker på vad din kursledare egentligen menade med att skicka ljus. Man kan säga att man skickar ljus för att lätta på någons problem att de ska orka osv. men så när man healar så ser en del ljus i olika färger som är helande ljus. Jag ser ofta energierna i ljus när jag healar och har ibland ett klot som går runt och ibland är det från andra källor so jord och himmel.

TantAlma
0

Jag brukar föreställa mig en ljusstav som jag placerar ut på ett ställe där det behövs. tex ovanför sängen när man ska sova och man inte vill gräla.

Alt. att jag föreställer mig att jag fyller ett hem med ljussken.

Alma

[yodhe]
0

Jo, precis som TantAlma gör, man affimerar ljuset, i det blir det verkligt för dig själv, det var nog så din kursledare menade..

Tänk dig ljuset, för det är tankens kraft som styr allt först, sen känslan, därefter handling….

Kristall47
0

Exakt..man visualiserar ljus om man kan visualisera. Din avsikt räcker gott och väl annars, eftersom man vill gott med sin avsikt i sammanhanget så fungerar det alldeles utmärkt…