Eländig hälsporre
Idag har min eländiga hälsporre som inte vill läka varit extra jobbig då jag började jobba igår igen. Förutom att ryggen och nacken är kaputt som vanligt så värkte foteländet så jag haltade fram halva dagen. Fick den här hälsporren när jag opererade den andra foten för en hallux valgusknöl. Stortån blev bra efter operationen men nu värker det i "pektån" under främre trampdynan på den foten när jag går istället och efter att ha överbelastat andra foten fick jag en hälsporre på den.
Snälla kan ni mildra min fotvärk idag? Nu har jag bett om hjälp med rygg och nacke så många gånger att jag knappt vill be om mer hjälp. Ryggen och nacken envisas ju med att fortsätta haka upp sig och göra ont så den hoppas jag bara på att eran healing åtminstone någon dag ska göra att det går åt rätt håll.
Önskar att jag kunde återgälda och skicka något tillbaka men jag kan bara skicka lite tacksamhet och goda tankar till er alla.
Du ska inte vara rädd att fråga. 
Jag skickar till dig nu i tio minuter.
skickar
Jag sänder till dig

Tack alla! Känner att jag blev mer avslappnad så ni måste nått fram
Fotinlägg kanske…
Sänder till dig
Kram Åsa
Jag har också hälsporre på båda fötterna. Hade mycket stora problem för ett år sedan men fick mycket god hjälp av personal på Ortopeden som tejpade upp mitt fotvalv. Efter detta fick jag utprovat hålfotsinlägg. Tänk på att inte gå barfota mot hårt golv inomhus, utan ha alltid inneskor på dig.
Jag är helt besvärsfri nu!

Jodå jag har både fotbäddar i skorna och har haft mjuka "kuddar" under hälarna men det verkar segt att få det här att läka. Tyvärr är jag en sån person som helst går barfota hemma. Jag har en trappa inomhus och jag fixar inte riktigt att gå med skor inne för jag snubblar så lätt i trappan med skor eller tofflor. Sen går jag ju mycket på jobbet och tyvärr har jag inte helt fotriktiga skor där. Inläggen gick inte in i några sandaler (har provat i specialsandaler för inlägg och man behövde speciella inlägg anpassade för sandaler inte såna som jag har) och det närmaste fungerande inneskor jag hittat är faktiskt jättebilliga sommarsandaler med mjuk gummisula inuti som faktiskt inte är fotriktiga alls men mjuka under hälen och helt okej. Ska leta vidare efter bra inneskor. Måste helst ha inlägg för andra foten också eftersom jag fick problem efter hallux valgus operationen. Måste ha en extra upphöjning under trampdynan nedanför "pektån" eftersom den blev längre än stortån nu och får ta mer belastning så den foten gör rejält ont när jag går barfota på riktigt hårt golv. Har bett om ett andra utlåtande av en annan ortoped så vi får se vad som händer.
#6 Så skönt att du är helt besvärsfri nu
Tack ni som sänt lite hjälp
, det uppskattas.
Du bör absolut satsa på skor som du kan ha inläggen i. Och inte ha för stora skor så att foten inte får det stöd som den behöver. Och skor inomhus. *hytter med fingret*
Det tar lite tid innan man blir helt besvärsfri, men det går att uppnå. Så hav förtröstan!