Healing iFokus

Healing

Läst 523 ggr
smilax
0

Min vän behöver hjälp

Jag har en vän, en äldre engelsman som bor i Sverige, som för ett tag sedan fick amputera halva sitt ben och sitter i rullstol. Han övar på att använda en protes så han kommer förhoppningsvis att kunna gå någorlunda bra framöver. Problemet är att just nu mår han så dåligt psykiskt pga att han är instängd i sin lägenhet ensam hela dagarna med bara hemtjänst som kommer. Han känner att han har inget att leva för och får ibland självmordstankar. Han äter fruktansvärt mycket mediciner mot värk, diabetes och även hur han mår psykiskt. Jag pratade med honom idag och han är verkligen nere. Jag frågade om jag fick be om hjälp här och han sa att han gärna tar emot den hjälp han kan få för att orka med just nu och komma igenom de värsta tankarna på att ta sitt liv istället för att behöva vara handikappad hela livet. Han sa att både hans mor och mormor (tror jag det var, han sa grandma) var mediala och kände av andevärlden. Själv har han sett mycket mer än han egentligen velat, både spöken och annat så han är inte främmande för healing.

Är det några av er här inne som vill sända lite till honom för jag tror han är i desperat behov av extra styrka och positivt tänkande just nu?

Det jag själv kan ge honom är hjälp att lyssna och försöka få honom att se lite ljusare på framtiden men det är inte lätt.

korseett
0

jag skickar till honom

Kristall47
0

Pm:at dig #0

smilax
0

Tack så mycket. Han behöver allt hjälp han kan få just nu.

nillanb
0

Jag sänder..

[asamaria]
0

Sänder.

Kram Åsa