Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 1127 ggr
smilax
0

Min lägenhet

Jag har länge undrat om det är något i min lägenhet som påverkar att jag inte mått bra. Har ofta en känsla här hemma, framförallt i sovrummet, att det inte känns lugnt och harmoniskt. Tidigare upptäckte jag att det var en fläkt på taket som brummade så det småvibbrerade i väggarna vilket gav en obehagskänsla men det är fixat nu. Har bott här sedan 1986 med undantag av ett år då jag bodde hos mitt ex. Mycket negativt har hänt här under åren men också mycket positivt. Min kille känner också att han inte mår bra när han är hemma hos mig och tror mest att det är katterna han reagerar på och den dåliga ventilationen. Sonen tycker det är bra i hans rum, men han vill ju ha det kaotiskt och helst inte alls städat omkring sig heller (hårdrockare och vilsen tonåring). Framförallt får jag den här känslan av att något sitter i väggarna när jag är på övervåningen. Är det någon som har ett förslag på vad jag kan göra för att få det att kännas bättre här hemma eller är det helt enkelt så att det är dags att flytta och byta miljö efter allt som varit här hemma? Vet inte om det är rätt ställe att fråga men jag chansar här för ni är många som känner av saker och ting.

Pagan
0

Köp ett knippe torkad Salvia och gå runt i ditt hus och rena. Börja vid ytterdörren, eller där du oftast går in i ditt hem. Upprepa orden gång på gång  "här i mitt hus vill jag ha lugn frid och harmoni, i mitt hus finns bara god energi". (du kan använda andra ord som du känner är mer "dina" om du tycker att mina verkar fel. Huvudsaken är att du är på det klara med vad du är ute efter och att orden känns äkta för dig) Jag har en vit fjäder till detta, men det går bra med din hand. Se till att röken når överallt. Ha ett vitt ljus med dig (vitt förstärker din rening) så du håller salvian brinnande hela tiden. Gå från rum till rum i medsols riktning och sedan tillbaka motsols från rum till rum. Vänd på alla kuddar /filtar och se till att du når alla öppningar (fönster och dörrar). Har du förråd du sällan går in i eller andra ställen med stagnerad energi så ge en extra dos, d.v.s. gå ett extra varv.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

VoxCelesta
0

Rena och fyll sen på med positiva tankar och känslor som du själv vill ha där. Det gjorde jag här hemma och det har aldrig känts så bra som nu.

[Torahzen]
0

Passa på att storstäda innan du utför en reningsritual. Byt sängkläder, plocka undan, vädra, dammsug och våttorka.

Säg gärna något i stil med "Endast varelser och väsen av hundraprocentigt rent ljus, som vill mig väl, är välkommen i min närhet.

Det kanske är dags för en flytt?!?

Lycka till! Glad

smilax
0

Tack för lite tipsGlad. Ja så småningom blir det säkert en flytt men det är nog inte läge riktigt än. Var köper man torkad Salvia? Köper ni det som kryddväxt och torkar själva? Funderar samtidigt på hur sjutton man ska kunna gå runt med något brinnande utan att dra igång brandlarmetSkrattandeFlört. Hela lägenheten behöver rensas och städas. Det är så fullt av saker och möbler överallt för vi bor ganska trångt men jag har inte orkat och mått tillräckligt bra för att ta tag i det. Får väl se till att det blir ändring på det framöver.

sorgblot
0

Om du har en egen brandvarnare kan du ta ut batteriet. Men ta det försiktigt med eldandet!

smilax
0

Hmm…tror inte det går att ta ur det ur den här brandvarnaren. Det är inbyggt på något sätt och hela ska bytas när den slutar fungera.

Men eldar ni på lite torkad salvia på ett fat eller hur gör ni?

Pagan
0

Salvia kan du antingen köpa i butiker som saluför Kristaller och tarot o.dyl. Eller köp via nätet. jag har aldrig behövt vara orolig för att brandvarnaren drar igång. Enda gnäll jag hör är i så fall ungarnas när jag renar deras rum, inte så förtjusta i doftenFlört

Jag har ett eldfast kärl och smular ned lite flagor och eldar på, eller så eldar jag hela knippet i änden och håller ett fat under, det brukar iofs inte bli så hett men det kan ju vara bra med något som tål lite värme och sot.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot