Dum fråga,,,,,Kanske?
Jag har fått lära mig genom er här inne att Vi måste få en uttrycklig önskan från den personen som vill ha healing,,,,,
Och det tycker jag är helt okay. Förstår att det kan ställa till oreda om vem som helst önskar åt andra för egen vinning,,
Men,, det har även hänt att healing flödet slagits på inom mig, i direkta möten med andra, även personer som jag egentligen inte alls känner,,det har även hänt när jag läst inlägg både här inne och på andra saiter…… och detta är ingenting som jag på någotvis försöker styra över,,
Det bara händer!
Hur tänker ni runt sånna händelser?
Är det då meningen att det som sker,, sker ?
För jag har ingen aning om varför det händer,,,,,,,
Snurrigt, hoppas ni förstår vad jag menar.
#0 Jag har aldrig hört dig ställa dumma frågor Rore 
Jag har också känt detsamma som dig att healingflödet väcks inom mig i möte med andra människor och på sajterna….
Det bara händer och det är någon mening med det ( tror jag ) den personen kanske behöver extra kärlek och på något vis tar vi in det utan vi tänker på det….För min del känns det så .
DEt du skriver är inte det minsta snurrig jag förstår precis hur du menar. Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag skulle vilja säga "Det som sker det sker"
Kram Åsa

Om mottagaren inte skulle vilja ha din healing skulle den inte slås på heller, eller hur ;)
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Så här tänker jag ikring detta:
Jag anser att det är våra "Högre Jag"/vårt "Högre medvetande" som kommunicerar och "bestämmer". Så när vår healingkanalisering slår på 'automatiskt' har vi redan gjort en "överenskommelse" med berörda själar.
(Vi/våra "Jordiska Jag"/vårt jordiska medvetande tror bara att vi gör medvetna val… ;) )
Alltså är det meningen att så ska ske.
* * *
(Jag håller med ovansagda, jag har aldrig sett en dum fråga komma från dig, Rore!)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#4 Bra svar
Känner som alla andra att mina händer med mera kan bli varma till vissa personer.
Ingen fråga är dum eller hur Rore
frågar vi inte, så får vi inte heller veta och vem har alla svar inom sig *fniss*
/kram Spanaren
Tack NI Goa!!
Ibland surrar tankarna iväg och det är skönt att läsa hur andra tycker/tänker och upplever det,,,,,,
Kanske beror det på att jag söker bekräftelse
,, haha,, osäkerheten slår i,,,,
Även jag har resonerat att det som sker har ett syfte och att det inte är meningen att jag ska förstå,, för hur förstår "man" det oförstå- bara?
Det övergår mitt förstånd helt enkelt,,
.
Men ibland så fastnar jag i tanken och har svårt att göra mig av med den,, och då slänger jag ur mig den,, typ så här.
Andina! Jag köper ditt resonemang rakt av.
spontanhealing- då är det meningen
Jag tror absolut att det är meningen.
Att man ger något med värme och omtanke till någon annan. Kan det igentligen vara fel. Då skulle man ju aldrig tänka vänliga tankar om någon.
Visst sitter vi lite till man alltsom oftast och kanske tänker. -Jag önskar jag kunde hjälpa den eller den människan. De eller de fattiga i de eller de länderna.. Man sänder alltså varma omtänksamma tankar.
Mottagren kanske varken villl eller kan eller förstår att ta emot. Och då är kanske ingen skada skedd :-). Då kommer kanske inget fram.
Om man däremot har förmåga att känna in en personsons tankar då skall det givetvis vara stopp, om man inte har tillåtelse.
Var rädda om varandra
Eller så är det så att det är du som "tror" att du ger men det är "du" som tar emot healing av dig själv.
Att skicka healing till någon är ju som att be för någon. Inte behöver vi tillstånd för att be för någon?
Detta med att kraften slås på känner jag också av i många situationer. Men det är ju bara goda krafter så det är inget fel med det. Men man sätter ju inte igång att "veva" med armarna i kassakön 
Lustigt att du tar upp detta Rore för det är en intressant fråga.
Jag har nämligen själv upplevt stark healing när jag chattade med en person. Den var så stark att jag fick lägga mig ner. Vi pratade inte om någonting som hade med healing att göra, men healingen från honom kom till mig i alla fall.
Eller så var det så att jag genom hans kontakt satte igång en självhealing? Kan det vara så att man påverkas av andra människor att man sätter igång? Jag ser nu att #9 skrivit något i de tankebanorna.
Jag tror nog att någon annan kan få oss att *slå på kontakten * och att det sker en spontan healing.