Healing iFokus

Healing

Läst 3216 ggr
allhealing
0

Aktivera din egen inre läkningsprocess

Jag vill prova på ett helt nytt sätt att hjälpa personer som verkligen vill hjälpa sig själva. Det fungerar såhär. Välj ut en sak som du vill ha hjälp med att förändra i ditt liv, den kan vara av såväl fysiskt som psykisk art. Skicka sedan denna önskan in till ditt eget hjärta. Du behöver alltså INTE skriva någonting i den här tråden om det du önskar få hjälp med.

Varje kväll kl 20.00 hjälper jag samtliga personer som ställt denna inre önskan under det senaste dygnet med att starta igång denna inre läkningsprocess.

Efter kl 20.00 är du som känner för det välkommen att skriva en rad och berätta om din upplevelse i den här tråden. En del kommer inte att få någon upplevelse, det spelar ingen roll, saker kan hända i alla fall.

Jag följer svensk lag och kommer därför att stoppa aktiveringen av denna process för personer som lägger önskningar som avser att förbättra balansen på sjukdomar som svensk lag förhindrar en healer att arbeta med.
Detsamma gäller även för barn under åtta år. Du kan inte heller beställa denna läkningsprocess för någon annan persons räkning, detta är avsett endast för dig själv.

Jag kommer att hålla på med detta juli månad ut. Normalt räcker det med en beställning per symptom. Har du flera saker på din beställningslista, fokusera då på ett önskemål per dag.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

smilax
0

Du får gärna prova på mig. Jag har bara varit med här någon vecka men är nyfiken på detta med healing och har redan fått det skickat men jag tror mitt problem inte är så lätt att komma tillrätta med eftersom det hållit på så länge. Jag har problem med rygg och nacke sedan ca 17 år tillbaka. Under senare tid har jag förstått att mycket av låsningarna och smärtan orsakas av ångest som jag sätter som spänningar i kroppen. Jag är sjukskriven delvis och behandlas av sjukgymnast med samtal och hjälp att släppa på spänningarna. Men nu när jag är ledig har det blivit betydligt sämre och jag har ont, låsningar samt tryck i rygg och nacke. Orkar inget och blir ledsen för allt. När jag fick healing sänt lättade det lite men jag mår så dåligt att jag inte orkar göra något alls just nu. Kan du hjälpa mig på traven? Vet inte om jag gör rätt när jag försöker ställa denna inre önskan till mig själv heller men jag provar.

allhealing
0

Det finns inget fel sätt att ställa en egen inre önskan till sig själv. Önska det och mena verkligen det du önskar med hjärtat och inte med huvudet.

I just ditt fall så sitter orsaken till saker som du vill få genomförda men som inte blir som du tänkt dig på följande.

Du har en väldigt bestämd uppfattning om hur verkligheten ska fungera i ditt huvud. Dvs du tänker så att det växer ut kvistar när du tänker. Du tänker helt enkelt så det knakar.

Du kan inte "tänka" med hjärtat, i ditt hjärta kan du "känna".

Så om du vill att den här önskan ska fungera så vore det bra om du tog ett par djupa andetag och verkligen kom ner i varv.

Du kommer inte att "förstå" hur det här ska gå till just nu eftersom du även försöker analysera sönder hur man ska "andas" på rätt sätt för att det här ska fungera.

Så i ditt fall rekommenderar jag dig att ta kontakt med en person som kan hjälpa dig med att först börja komma i kontakt med dina egna inre känslor först.

Så varför inte ta och börja med att idag önska dig hjälp med att börja komma i kontakt med dina egna inre känslor som en liten start på din något större önskan. Och att du även kommer att komma i kontakt med en sådan person när det är rätt tid för dig att göra det.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[rore]
0

Allhealing!! Du har en förmåga att skriva sånt som jag behöver precis i tid,,

Satt och tänkte på dig för en stund sedan,, och hur jag skulle förhålla mig till min egna läkning,,,Kyss

Jag provar gärna,,,,

Kommer nog inte att kunna ge respons nu i kväll,, men den kommer,,,,,Glad

snoflinga
0

Tack allhealing! KyssJag ställde min önskan till mitt innersta, av hela mitt hjärta, och jag hoppas att det går vägen även om jag inte är så långt i min utveckling av min nya värld ännu Skrattande Jag lade mig i sängen för att inte vara påverkad av något, och försökte hålla min önskan som ett mantra. Efter en stund fick jag in en mening, precis som när man går förbi en tv och bara får ett fragment. Sen fick jag en till. Vet inte om de betyder något, jag upplever dem som fragment som susade förbi mig och kan inte se sammanhanget, kanske är det bara så att mitt huvud är så fullt med tankar som rör till det.

Sen blev jag störd av ett litet ljud, som fick mig att tro att det var ett tecken på att jag var färdig, men valde ändå att ligga kvar. Sen kom det ett högre ljud, och jag blev så fundersam och rädd att jag kände mig tvungen att gå upp och kolla vad det var, men kunde inte hitta något.

Nu sitter jag här och fortsätter min önskan och ber, av hela mitt hjärta, om ett mirakel Skrattande Och hoppas att mitt innersta är på min sida - för det är ju inte alltid det innersta vill en samma som man tror att man vill, och det är väl tur på sitt sätt…

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

smilax
0

Oj vad du prickar rätt. Den sjukgymnast jag går hos jobbar med att jag ska komma åt mina känslor. Hon säger att jag ska försöka acceptera att det är som det är i kroppen just nu och inte kämpa hysteriskt mot min egen kropp. Men det är lättare sagt än gjort när jag som sagt är en person som hela tiden försöker söka lösningar på problemet. Prova nya saker eller helt enkelt försöka knäcka loss låsningar och ta tabletter för att dämpa värken(som inte hjälper). Får panik när det är som värst. Förra sommaren rasade ryggen igen efter att jag trodde jag fått någorlunda ordning på den men sjukgymnasten tyckte det var ett framsteg på ett sätt för hon tyckte jag öppnade mig mer känslomässigt. Men nu är jag bara ledsen för allt, gråter för minsta lilla. Det har varit så sista året och det känns inte som jag kommer vidare. Känns som orken att kämpa vidare minskar när det blir så mycket motstånd hela tiden och kroppen slår bakut och går i panik. Jag ska försöka göra som du sa. Önska mig att komma åt mina känslor bättre. Men det är lätt att jag blir "duktig flicka" och ska försöka göra även det rätt och tar i för mycket. Just nu får spänningarna i nacken mig inte att tänka riktigt klart så jag kanske svammlar men jag hoppas du förstår.

Ranamir
0

Tack Allhealing. Jag kände en mjuk känsla i huvudet och blev lite varm. Vi får se hur detta blir, jag är övertygad att mina svårigheter går åt rätt håll om man kan utrycka det så. Jag har arbetat med mig själv väldigt mycket och kände när jag läste i din tråd att din hjälp kan hjälpa mig vidare, det är ju så att hjälpen kan komma överallt ifrån, det gäller att ta den. Tack igen Kent.

Ranamir

[rore]
0

Tack Allhealing!!

Någonting öppnades upp över mitt hjärta,, lätta pulsationer och utrymme ,,, eller ska jag skriva expanderande,,,/rore

Indiania
0

Allhealing det här provar jag mer än gärna! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Toyan
0

Jag provar också gärnaGlad

mariapia
0

hej.kanske är jag lite sent ute men skulle gärna vilja prova på detta.

[asamaria]
0

Jag ska försöka tänka ut vad det är jag behöver hjälp med. Har det väldigt jobbigt just nu. Svårt att specificera exakt vad jag vill ha hjälp med.

whiteshark
0

provar gärna

nillanb
0

Allhealing!

Jag vill väldigt gärna vara med…

Hoppas det inte är försent för att haka på. Jag behöver dämpa/återställa mitt immunförsvar.

snoflinga
0

Hej allehealing!

Än så länge har jag inte sett några tecken på att det inte fungerat Flört Vi får se om det håller i sig Skrattande Jag fortsätter ju bära på min önskan!

allhealing
0

Alla får vara med. Man kan hoppa på tåget för en dag eller så reser man med flera gånger. Har du en önskan räcker det med en dag har du flera önskningar så fördelar du dom på så många dagar som du har önskningar. Jag kommer att hålla på med detta juli månad ut så den sista dagen att skicka en önskar är alltså den sista juli kl 20.00.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

whiteshark
0

efter 20.30 så fick jag en pirrande känsa i magen som strålade ut u resten av kroppen.

Känns kanon :-)

Hoppas det siter i, hoppar på en nya önskning tills i morgon :-)

Tack för all hjälp Flört

[yodhe]
0

Tack Allhealing…

Den satt där den skulle…kändes i hela magen….

[yodhe]
0

Precis likadant idag….känns i hela magen…

helt underbart är det….

Tack för att du ger…….

whiteshark
0

Pirrade till i kroppen idag och gårdagens har fungerat bra

Hoppar på tåget till i morgon med :-)

Tack Allhealing

[GunillaF]
0

Oj, det här har jag inte sett förän nu eftersom jag varit bortrest och haft fullt upp med att läsa ikapp…

Jag hade verkligen behövt lägga ut en önskan för just idag, men…

I morgon är en ny dag och jag önskar något innerligt i morgonkväll.Glad

whiteshark
0

Fick min önskning genomförd idag med :-)

Det hände en sak idag och senare tittade jag på klockan och då var den 20.20 så jag tycker att det verkar fungera för mig. hoppas det hpller i isg.

Hoppar på i morgon med :-)

whiteshark
0

idag kändes inget får se i morgon då

Kristall47
0

Jag är med idag, Tack på förhandSkrattande

[GunillaF]
0

Jag ska också vara med ikväll.

Det blev inget igår eftersom jag hade fullt upp med att tycka synd om mig själv efter de 16 getingstick jag fick!Gråter

[GunillaF]
0

Jag upplevde inte något speciellt vid 20-tiden men det blir spännande att se hur de närmsta dagarna kommer att te sig.

casandra70
0

Hej! jag vill oxå vara med! alla kvällar juli ut! skriver om jag upplever någotGlad

melany
0

jag vill också vara med nu i juli =)vad underbart.

"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"

MoonGoddess
0

Jag är gärna med också Glad

Jag jobbar förvisso imorgon kväll så jag kanske inte riktigt kommer kunna känna efter. Får se om jag känner av något.

Tack på förhand!

tarantella
0

jag är också med juli ut, tack på förhand och återkommer med feedback

[asamaria]
0

Lyckades komma ihåg detta 2 ggr här i veckan och ja, jag kände definitivt att det strömmade ner i hjärtchakrat och ut i armarna, pulserande. Även något som rotade runt i huvudet och jag fick bägge gångerna mycket bättre kvalitet på min sömn. Tack Kent!

Kram Åsa

1da-sofia
0

Skulle gärna vilja vara med Juli ut =) Kramkram

MoonGoddess
0

Kunde inte känna efter så mycket ikväll pga arbete. Kände mig dock väldigt pigg och glad :)

Jag är gärna med månaden ut. Tack på förhand.

Scully
0

Detta är något som jag får hoppa på imorgon Skrattande

whiteshark
0

Hoppar på igen då jag tycker att verkan på vissa saker försvunnit och hoppas på att det löser sig :-)

majlar
0

Jag vill också vara med Juli ut. Spännande

korseett
0

Jag har nu en önskan och något jag ska jobba med aktivt med mig själv så jag tar emot all hjälp jag kan få

Tack Kent!

casandra70
0

Första kvällen jag "var med" så la jag handen på hjärtat kl 20.00 o försökte visualisera min önskan till hjärtat,blev då varm i handen jag höll över hjärtat,inget mer kände jag av,men hade inte tid att ligga ned mer än ca 3 min.

Andra ggn jag "var med" så kände jag energier i högra foten,som sedan gick uppåt i halva kroppen,sedan fick jag av någon konstig anledning jätteont(helt plötsligt) i högra ögat med omnejd……..vet inte om det berodde på allhealings "expriment"..men lovade ju att skriva iaf vad jag kände under tiden.(var stilla några minuter bara denna ggn oxå,o försökte fokusera just vid 20.00……..

Inte så lätt när man har oväsen o "rövarliv" runt sig hela tiden.i form av barn mm…..Skrattande

Laboliina
0

Jag vill gärna vara med ikväll kl.20, dvs om en kvart.:) Min önskan är klar och uttalas i den stund jag satt punkt för mitt inlägg. Tack!

Live to love. www.spiritinmind.se

casandra70
0

Hej igen allhealing! ville bara ge "recention" på ikväll: jag är väl totalt "bak o fram" för ikväll så kände jag inga energier alls,men däremot hände något annat väldigt märkligt: hann knappt ens börja fokusera på min önskan,innan jag fick ett fasligt "nysanfall" nös säkert minst 20 ggr eft varann(vilket jag först tyckte/tänkte att detta förstör ju mina chanser att ens fokusera på min önskan)

Sedan började jag skratta hejdlöst(fast bara i någon halv min el liknande)…

Men i vilket fall som helst så ska du veta att jag nog inte skrattat på väldigt länge i från hjärtat,som jag idag gjorde.Har varit väldigt trött o inte orkat något,men har tvingat mig själv att utföra alla "vardagliga sysslor".

Eft detta "nysanfall"så blev jag så pigg,så därför berättar jag om detta…..Av någon anledning så fick jag för mig att jag nös ut en massa trötthet o spänningar,(blev bättre i nacken o axlarna oxå eft detta konstigt nog.(trots att det ju inte var min önskan för idag…..

Kanske har det inget samband,men tyckte det var värt att berätta ifall det skulle ha det…….

All kärlek till dig!

casandra70
0

ps: brukar inte nysa 20 ggr i sträck i vanliga fall hellerObestämdGlad

Laboliina
0

Tack!

Live to love. www.spiritinmind.se

[rore]
0

Jag är gärna med ikväll

whiteshark
0

är med resten av juli.

ny tanke varje dag :-)

korseett
0

#39 det är typiska reaktioner på att spänningar släpper och det ges rum för ny energi- du nyste och skrattade bort blockeringar skulle jag vilja säga Glad

casandra70
0

#44 menar du det!!???? vad glad jag blir!! då var det kanske så att det funkade….är ju underbart isåfall!!!!! Har du hört att det varit så för någon annan oxå innan jag berättade detta?? eft som du skriver att det är typiska reaktioner menar jagGlad

korseett
0

#45 jadå det är inget ovanligt. Samma reaktioner kan man få även av andra terapier. jag fick ett skrattanfall första gången jag fick zonterapi på fötterna.

casandra70
0

#46 jaha fan vad häftigt!!!!! TACK för att du berättade detta!

[asamaria]
0

Igår kom jag på vilken hjälp jag ville ha och yesSkrattande Kunde meditera för första gången sedan i höstas.

melany
0

igår kände jag av det riktigt mkt i hela kroppen,hur det spred sig i kroppen :) och det kändes mycket mer än den healingen jag var uppbokad på senare på kvällen..ska bli spännande och se hur det blir ikväll:)

"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"

snoflinga
0

Åh, min effekt försvann efter en dag, och sedan dess har jag inte haft någon ork och möjlighet att fokusera, så inte heller i kväll gissar jag, men jag vill verkligen prova igen, med tanke på inläggen här!

allhealing
0

Om ni upplever att det är svårt att fokusera på er önskan, så tänker ni för mycket. Dvs ni har ett behov av att kontrollera det som ska ske.

När man ber om hjälp på det sättet som kommer den hjälp som man ber om att bli väldigt begränsad i sin form eftersom den då behöver anpassa sig till de begränsningar som man sätter upp.

Till er som tänker för mycket Glad fråga då efter den hjälp som ni behöver så att er önskan kan lämna ert begränsade tankefält så ni man få den hjälp som ni verkligen vill ha.

En positiv bieffekt med detta blir att ni då inte längre kan kontrollera händelseförloppet om ni nu inte väljer att återta kontrollen vill säga.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

smilax
0

Tack för att du sa så Allhealing. Det kanske är rätt sätt för mig att tänka. Att önska mig den hjälp jag behöver utan att precisera mig. Du hade så fruktansvärt rätt i det du skrev om mig tidigare att min sjukgymnast blev förvånad när jag berättade för henne. Men jag har inte haft möjlighet att försöka focusera på en önskan just vid 20-tiden sedan jag skrev första gången. Ska försöka imorgon för jag behöver komma på rätt spår och ett litet tag kändes det som det var på väg men det går till och från.

allhealing
0

Nu tänker du igen och begränsar dig Glad Du behöver inte fokusera dig vid något speciellt klockslag. Om 23.55 passar dig bättre gör då din ritual den tiden. Jag skrev kl 20.00 i mitt inlägg så att man skulle kunna ha en tid att gå efter om man ville byta önskan varje dag.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

smilax
0

GladSkämsJag uppfattade det som att det var den tiden man skulle tänka på sin önskan. Ja jag vet, jag tänker för mycket. Men jag har alltid varit sån. Har varit iväg till min mans landställe en vecka och haft svårt att hantera min smärta i rygg och nacke och tänker aldeles för mycket på hur jag ska göra för att få det att gå över, vad ska jag ta till, vilka tabletter, hur ska jag slappna av. Sen blir det bara panik i kroppen flera gånger, inte varje gång. Sen kommer tårarna när jag inte vet varför och då funderar jag ju på vad som satt igång det och vad jag ska ändra på. Jag är nog ett omöjligt fall.FlörtObestämd

allhealing
0

Ordet omöjligt existerar enbart i vänster hjärnhalva. I höger hjärnhalva existerar det ingenting som bygger på separation.

De flesta som arbetar idag med att hjälpa människor arbetar enbart med vänster hjärnhalva. De gör det eftersom i praktiken hela det tänk som idag existerar i vårt samhälle bygger på den avgränsade vänstra hjärnas förmåga att uppfatta verkligheten på.

Därför har du fått lära dig att omöjlig är en sanning som mycket väl kan inträffa.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[rore]
0

Hej Allhealing!

Här har det rullat på med olika händelser och insikter,, som förhoppningsvis tar mig vidare,, mot frigörelsen,,,,

Vissa obehagligheter har dykt upp,, Men jag antar att det har med själva processen att göra,, och denna gång så låter jag detta komma till mig,, utan att jag stänger av och ner migsjälv,,,

Även om jag rent handgripligt inte vet vad jag ska GÖRA,,,,,så finns där en känsla av,,,,,någonting som jag inte kan sätta ord på för tillfället,,,,Men det käns okay.

Jag är gärna med i kväll,,,

[rore]
0

Jag vill vara med ikväll ocksåGlad

[asamaria]
0

Jag låg och läste om Guns `N Roses igår och glömde bort tiden. När jag tittade på klockan var den 20.40 och jag upptäckte att det jag bett om hade jag fått hjälp med så man behöver inte vara fokuserad på klockslaget helt klart, men det är intressant och känna vad som händer i kroppen under tiden man får hjälp.

Carlzone1985
0

Hej!

Jag vill gärna ha healing.

korseett
0

Tack

Min önskan är nog på god väg nu. Det som har hänt är att den gråt jag har haft inom mig i över 25 år äntligen har fått komma ut. Jag förstår att den måste ut för att kunna bereda plats för min önskan. Förstår också varför jag behövde hjälpa till med att släppa på garden igår då jag fick en oemotståndlig lust att dricka alkohol som jag annars är restriktiv med. Så jag gjorde slut på vintetran som köptes i slutet av maj och sen grät jag och skrek och hävde ur mig det som skulle ut. Maken satt och höll om mig och grät han med och ena katten stod i knät och spann och försökte trösta hon med.

Så TACK KENT

snoflinga
0

#60 Ujuj, jag blir alldeles gråtfärdig att läsa ditt inlägg! Härligt även om jag förstår att det var jobbigt! KRAM och lycka till med din önskan Kyss

allhealing
0

Tack för alla era vackra ord, det värmer verkligen i mitt hjärta, tack än en gång.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[rore]
0

Jag vill gärna vara med i kväll…

Karin så skönt att läsa dina rader,, Starkt!Kyss

Tack Kent!!Kyss

[Torahzen]
0

Hejsan!

Jag tar tacksamt emot en boost!

Scully
0

Jag har bara kommit ihåg att vara med om en kväll, under denna stund jag satt fick jag en pirrande känsla på det område jag fokuserade på, kändes helt otroligt. Sen har det långsamt blivit bättre. Ska dock vara med på fler kvällar innan det tar slut Glad

Tack så oerhört mkt Kent!!

[JesperAhlkvist]
0

Hej!

Inte många dagar kvar nu i juli men jag vill gärna vara med på detta. Tack på förhand.

Ljus!

Jesper

allhealing
0

Ni behöver inte tidsbestämma att ni ska sitta exakt kl 20.00, om det passar bättre kl 13.00 dagen efter så fungerar det alldeles utmärkt och är exakt lika kraftfullt.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

smilax
0

Tack allhealing för att du är så generös och skickar till alla.

Jag har försökt fokusera på olika mindre önskningar som är bitar av den stora önskningen att må bra igen och få ordning på känslor och tankar. Inte lätt att fokusera och formulera önskningarna för som du säger så tänker jag väldigt mycket på hur jag ska göra. Jag har inte mått bra de sista veckorna men förhoppningsvis går det åt rätt håll för jag orkade göra lite igår i alla fall. Något som var lite konstigt och annorlunda var att för ett par dagar sedan satte jag mig och tittade på gamla kort, många på min son, och blev fruktansvärt ledsen. Men för en gångs skull var det inte en ledsenhet som jag inte förstod utan det kon en känsla av att jag inte känt mig som en tillräckligt närvarande mamma i alla år, något jag kunde ta på även om det var jobbigt. Kanske ett resultat av önskan om att förstå mina känslor lite mer?

Jag försöker fortsätta formulera önskningar för jag behöver all hjälp jag kan få för att komma vidare och orka komma ur det här onda och den förlamande känslan att inte kunna göra något åt det.

smilax
0

Kom bara på en annan sak som varit lite annorlunda. Jag har fem katter varav två brukar vilja ligga i knä ibland. Men den senaste veckan har tre av dem varit fruktansvärt ihärdiga att vilja upp i mitt knä och kela, liksom trösta. En av katterna är extra känslig för hur jag mår, det vet jag sen tidigare, men just nu är det flera av dem som vill vara väldigt nära och det känns sköntSkrattande

kreativika
0

Jag kommer pröva imorgon kväll (eller idag blir det jue..:P) För och se om någonting speciellt inträffar!

[rore]
0

Jag önskar vara med i kväll,,,,

Limewear
0

Lite feedback från mig då,har varit med ett par ggr och upplevt typ "myrkryp" i fötterna som sprider sig upp i benen…en häftig känsla!Helt klart har jag känt att något händer i kroppen men än så har jag inte märkt något större resultat men är övertygad att det kommer…Jag är så tacksam för denna hjälp!

TACK allhealing!

snoflinga
0

Suck, jag blir tokig på mig själv Skrikandes Ska göra ett ärligt och ordentligt försök att släppa kontrollbehovet och rädslorna någon av de här allra sista dagarna som finns kvar av denna fantastiska möjlighet som du ger oss allhealing. Får se om jag klarar det Flört

whiteshark
0

ska testa ikväll

smilax
0

Har provat flera gånger under veckan att önska och det har känts bättre i kroppen även om det går till och från. Men igår smällde det till nere i ländryggen och det kändes som något lossnade men istället är jag tillbaka där jag var för någon månad sedan med en fruktansvärd huvudvärk och ont i vänster sida av nacke och axel. Tror egentligen felet sitter längre ner mot bäckenet men det är inte där det gör ont. Känns så förtvivlat när saker höll på att gå åt rätt håll och jag ska resa bort i morgon till på söndag och vill må bra så jag orkar med. Varför blir det så illa när jag försöker få allt att bli bättre? Vad gör jag för fel som gör att det går bakåt inte framåt? Snälla allhealing hur ska jag göra? Vet att jag tänker för mycket men tankarna och paniken kommer när jag försöker bara känna och jag bara känner smärtan och ledsenheten. Förlåt om jag tar upp mycket plats här, vill inte ta det av er andra.

allhealing
0

Hej Smilax,

du tar aldrig upp för mycket plats. Det är precis som du skriver, du tänker för mycket. Du har ett grymt stort kontrollbehov och detta underlättar inte precis. Ditt än större problem är att du inte litar på någon annan, Därför har du kontrollbehovet.

Dock är detta felet enbart lokaliserat till vänster logiskt tänkande hjärnhalva.

Du har inget problem i din högra abstrakt fungerande hjärnhalva.

Så frågan är, varför inte börja med att lita lite mer på din högra hjärnhalva?

Den kan inte vara speciellt farlig eller ses som ett hot, eller hur?

Ja, jag vet, nu vill du förstå hur det ska gå till. Snacka om att din vänstra hjärnhalva är livrädd för att bli arbetslös för en sekund.

Men vet du vad, den har arbetar så hårt nu så länge så den vill faktiskt ha lite semester och det får den om du låter dom samarbeta lite mer med varandra.

Då skulle även det där eviga tjattret i ditt huvud ta semester för alltid framöver, vore inte det någonting att sträva satsa på?`

Lycka till nu och TÅLAMOD… det tar tid, för mig tog det 38 år innan jag insåg att det fungerade såhär.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

janing
0

Hej allhealing!

Sen jag bad om min önskning så har jag rent ut sagt mått "piss", det kändes på nåt sätt att det blev för mycket, så jag tog en paus igår och idag så kan jag ta nya tag imorgon igen Glad

allhealing
0

En helt normal reaktion när förändringar äger rum i kroppen. Bra jobbat =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

smilax
0

"75

Du har helt rätt. Jag undrar hur det ska gå till. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att få den högra hjärnhalvan att ta mer plats. Har du några konkreta tips hur jag ska göra? Eftersom jag fungerar som jag gör med tänkandet behöver jag veta hur jag ska börja för annars funderar jag bara mer. Om jag vet något så kan ibland alla surrande tankar lugna sig lite. Min sjukgymnast säger som sagt att jag ska vara "cool" och vänta ut låsningar och spänningar i kroppen men det är lättare sagt än gjort. Hon säger också att det är mycket känslor jag håller inne men själv förstår jag inte riktigt vilka hon menar. Hon frågar hur jag känner när vi pratar om saker och jag vet faktiskt inte vad jag ska svara. Den enda känslan som kommer fram hela tiden numera är ledsenhet. Jag gråter för allt och ofta förstår jag inte varför bara ungefär vad som triggade igång det men det känns som obetydliga saker eller också är det av att jag inte orkar med smärtan och låsningarna i kroppen just då.  Vilka känslor som ligger dolda och hur jag ska komma åt dem och vad de står för känns utom räckhåll för mig och jag vet inte om sjukgymnasten räcker till för att få fram dem. Vi har hållit på snart i fyra år och snart får jag inte gå där längre men vart tar jag vägen med allt då?

SkämsJo jag tycker att jag tar mycket plats här men känner mig lite desperat så jag måste fråga när jag känner att jag får svar som jag kan ta till mig.

MoonGoddess
0

Det enda jag känt är att jag mått ganska dåligt. Känner mig tröttare och orkeslös så fort jag tar det lite lugnt.

Kanske förändringar på gång som gör det, jag vet inte Obestämd

allhealing
0

Oj, den här texten blev lång men du behöver en lång text just nu Flört

Den enda sanningen som de flesta är kapabel att uppfatta är den sanning som man uppfattar från sitt eget perspektiv.

Därför är det också väldigt lätt att gå vilsen eftersom det är det enda perspektivet som man litar på i ditt fall.

När din sjukgymnast säger att du ska vänta ut låsningar och spänningarna i din kropp så gör hon det eftersom hon saknar verktyg för att dyka djupare in bakom den mur som du byggt upp.

Därför är den sanning som du lever bakom muren inte nåbar för henne. Därför kan hon inte plocka fram den bakomliggande känslan som du känner och som gör att du inte vet varför du inte kan komma vidare i din egen bearbetning.

Eftersom mycket av det som vi inte väljer att visa för omvärlden även är dolt för oss själva då vi endast har ett perspektiv för att observera oss själva ifrån så blir en inre självransakan omöjlig att genomföra med enbart ett perspektiv.

Det jag har kommit fram till när jag arbetar och när jag har studerat hur andra arbetar är följande.

Dagens sjukvård är uppbyggd med en observationsförmåga som sträcker sig fram till en människas medvetna plan.

Den är därför oförmögen att observera det som sker under ytan i det undermedvetna hos en person.

För er som funderar lite djupare, nej detta har ingenting eller liten koppling till muren som vi använder för att gömma oss för vår omvärld.

Det sjukvården då gör är att använda sig av det redskap som den har och det är tiden. De låter helt enkelt tiden gå och använder den som en vän för att hjälpa i det här fallet dig.

Detta är givetvis ett väldigt långsamt och dessutom osäkert sätt eftersom man inte vet om det komme att fungerar eller inte. Och om det fungerar så vet man inte hur pass effektivt som det kommer att bli.

Tiden skapar även negativa konsekvenser. Lidande över tiden är en sådan och osäkerheten en annan en tredje är den förlust av ett normalt liv som man får under denna tid som läkningen tar om den ens kommer att ske. Detta är några av de problem som tiden faktiskt ställer till med i många människors liv.

Om sjukvården trots dessa försök inte lyckas med att hjälpa personen så ger den inte upp utan försöker givetvis att lösa det på andra sätt. Ett av dessa sätt är medicinering.

Man drogar helt enkelt ner en person tills symptomen försvinner. Bieffekten blir att en drog nu injicerats i kroppen som normalt inte hör hemma där. Detta betyder att medicineringen måste upprätthållas för att den effekt som medicinen ger ska kunna fortsätta att verka.

På så sätt har nu ett beroende skapats i kroppen som i och för sig har löst problemet eftersom det inte längre existerar något symptom. Problemet är dock inte borta eftersom det endast har blivit lagt i bakgrunden och övertäcks med en medicinering som gör att det inte längre visar sig i de mätningar som man utför på personen.

Därmed är problemet löst och patienten anses vara frisk.

Detta är givetvis inte sant men eftersom mätvärdena är normala och personen inte längre lider av något symptom så är fallet avslutat sett med sjukvårdens ögon.

Medicin i all form skapar en konflikt med den kropp som den befinner sig inuti. Någonting i kroppen kommer att inte längre få fungera så som det var tänkt från början. Medicinen blockerar helt enkelt den naturliga funktionen i kroppen.

Orsaken till att en medicin fungerar på det här viset beror på att vi inte känner till något annat sätt att hjälpa patienten på än just genom denna medicinering. Detta är hur den västerländska sjukvården fått lära sig att verkligheten fungerar på.

Den lär sig detta genom det utbildningssystem som vi har och som då helt bygger på den verklighet som vetenskapen presenterar för oss.

Det perspektiv som den använder sig av är fokuserad helt till en konkret verklighetsbild.

Detta motsvaras då av den process som äger rum i vår vänstra tids och rum baserade verklighet som vi befinner oss i.

Perspektivet på verklighet är därför fokuserat helt till den verklighet som går att bevisa inom dessa parametrar. Vi lever helt enkelt en vänster hjärnhalvas liv och hur den uppfattar att verkligheten fungerar på.

Vi är därför helt i avsaknad av det perspektiv som vår högra abstrakta hjärnhalva är förmögen att ge oss.

Detta är orsaken till varför så mycket lidande idag existerar hos människor. Vi är med dagens sjukvård inte kapabla att ge en fullständig hjälp till de patienter som behöver den eftersom vi inte fått lära oss hur man ger en fullständigt hjälp eftersom den hjälp sjukvården idag är förmögen att ge är fokuserad på vad den vänstra hjärnhalvan har att erbjuda.

Den mer expanderade versionen för att hjälpa en person blir då att förlita sig på såväl den vänstra som högra hjärnhalvan i samarbete för att komma fram till en för varje individ egen unik lösning.

Detta är givetvis ingenting som sker över en natt för ett helt vårdssytem utan måste ske över en betydligt längre tid.

Det jag har kommit fram till när jag studerat detta är att långsamma lösningar inom den traditionella sjukvårdens sätt att lösa problem på inte alls fungerar på samma sätt när man även involverar även den högra hjärnhalvan.

Jag har lyckats med det som anses som omöjligt inom den traditionella sjukvården. Jag har klienter som blivit fria från sin panikångest efter ett samtal. En annan hade kristallsjukan en form av yrsel som går att justera via sjukvården av specialister och även här räckte det med ett samtal för att hjälpa personen. En klient hade värdigt kraftig influensa och även här räckte det med ett samtal för att balansera den så pass mycket att den övergick i en lättare förkylning.

Det är alltså redan idag fullt möjligt att hjälpa personer som verkligen vill bli hjälpta. Är man dock väldigt orienterad i en verklighetsbild som nästan helt fungerar efter den vänstra hjärnhalvans logiska sätt att tolka verkligheten på så är detta givetvis mer arbetskrävande eftersom verkligheten är den grund som vi står på och dras den undan från våra fötter så tappar vi givetvis fästet.

Det är därför oerhört viktigt att den som hjälper till med denna process verkligen är insatt i hela händelseförloppet eftersom den så djupt dyker in i varje persons medvetande.

Jag har under de fyra år som jag arbetar med detta verkligen haft nytta av den kunskap som jag tillgodogjort mig de tre år som det tog mig att lära mig denna teknik. Jag har inte gått någon speciell utbildning utan jag har istället gått mängder med olika kurser, läst mängder med olika böcker, googlat oerhört mycket på Internet.

Utifrån detta har jag sedan sållat ut mängder med för mig onödig information och behållit det som jag ansett vara viktigt för just mig. Jag har givetvis inspirerats mer av vissa saker och dessa har då blivit mer tongivande i det jag gör. Dock existerar det idag inget namn på vad det är jag gör och jag vet faktiskt inte om jag kommer att sätta något namn på det eftersom detta i sig så lätt begränsar möjligheten i vad metoden sedan kan göra.

Så för att svara dig på din fråga vad ska du göra. Steg ett är att du måste bestämma dig för om du ska börja våga lita på någon annan förutom dig själv. Först så så kan du utifrån detta beslut börja expandera din egen tryggetszon.

Sedan behöver du när du kommit så långt bara göra mycket av ingenting. Dvs du behöver träna på att VILA och göra INGENTING. För när du gör INGENTING så gör du OTROLIGT MYCKET för att visa din högra hjärnhalva att du faktiskt NU ÄVEN har börjat acceptera den som en del av dig själv.

Du kommer att märka att du gör det här när din verklighet runt omkring dig blir mycket lugnare och när människorna runt dig förändrar sig i hur du uppfattar dom. Det som då har hänt är att du har förändrat ditt INRE PERSPEKTIV på hur du uppfattar din yttre omgivning. Ingen i din omgivning har förändrat sig utan det är enbart ditt perspektiv som har förändrats.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

smilax
0

#81 Tack för ditt svarGlad Mycket att tänka på. Nog har jag tänkt att jag kan lita på andra men samtidigt känns det inte som det är någon som riktigt förstår hur jag känner och mår. När jag försöker vila och göra ingenting blir det oftast värre. Jag tänker som sjutton och kroppen får panik efter ett tag. Nu när jag har semester har det varit värre än någonsin. Skulle väldigt gärna kontakta dig och få hjälp men jag har inte rådSkäms. Är man delvis sjukskriven så fungerar inte det.

Det är just det här att plocka fram vad som ligger bakom som jag inte själv förstår för att komma vidare, hur kommer jag åt det? Vem ska kunna hjälpa mig? Framförallt när sjukvården fungerar som den gör och ingen riktigt vill förstå hela problemet utan bara ser sin egen lilla del utav det.Går ju också på feldenkraisträning som jobbar en del med att få kroppen att förstå vilket rörelsemönster som är enklast och kräver minst kraft. Kroppen lär sig det undermedvetet så det är ju ett sätt att både lära känna kroppen och öva lite i att använda den icke medvetna delen av kroppen.

Jag äter ju mediciner, naturligtvis, smärtstillande och lugnande, ångestdämpande men ibland gör de ingen verkan eller också vet jag inte när jag ska ta vad. Sjukgymnasten är ju utbildad i psykodynamisk kroppsterapi så hon är ingen helt "vanlig" sjukgymnast utan ser lite längre.

Nu hoppas jag bara helt kortsiktigt att jag orkar med resan vi ska göra ikväll till Åland för att vara där över helgen på vikingamarknad och kunna ha lite roligt utan att hela tiden fokusera på hur jag mår. En så fruktansvärt stor del av mina tankar och min tid går åt till att fundera på hur jag mår och hur jag ska göra för att må bättre.

snoflinga
0

#81 Är det samma sak för mig, att jag låter vänster hjärnhalva styra för mycket???

allhealing
0

Hej Smilax,

jag håller på och omarbetar min hemsida. När det gäller betalning så har jag gjort följande förändring.

Jag ville finna ett sätt som fungerar för alla och som inte utesluter någon från den hjälp som jag är kapabel att ge. Jag har därför beslutat att alla mina kunder istället framöver själva ska få sätta det pris de anser det vara värt för just dom. På så vis kommer ingen att behöva känna att dom inte har råd eftersom råd är en relativ fråga från person till person. Mycket pengar för en kan vara lite för en annan.

Så om du behöver min hjälp, maila mig så berättar jag mer.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

allhealing
0

I princip jag. Men du har istället mer problem med att lita på dig själv och lyssnar istället hellre på de som finns i din omgivning och låter deras sanning styra mer hur du agerar.

Därför skapar detta ett väldigt förvirrat intryck hos dig eftersom personer i din omgivning hela tiden förändrar sin sanning. Så när du ska använda dig av den och du dubbel och trippel kollar att den inställningen de hade tidigare fortfarande stämmer så gör den inte det. Dom har helt enkelt förändrat sitt synsätt om än så lite.

Därför skapar detta ett förvirrat intryck hos dig när du utifrån detta hela tiden förändrande beslutsunderlag försöker hålla en rak linje. Det blir liksom en omöjlighet. Ju mer de andra gungar i sin uppfattning desto mer gungar du.

Därför är det alltid bättre att lyssna på andra men sedan ta ett eget beslut som grundar sig på det som du själv har kommit fram till.

Detta är ditt dilemma just nu eftersom du inte vågar komma fram till egna beslut utan istället väljer att förlita dig på den sanning som de i din omgivning presenterar för dig.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

snoflinga
0

#83 Ja, jag instämmer i kören: Du har rätt! Jag kan inte själv se det du beskriver helt klart i hela min livssituation men jag ser vissa situationer jag står i just nu där jag verkligen inte vågar följa mitt eget beslut och verkligen gungar hela tiden, och som du skriver så gungar jag värre än de jag lyssnar på.

Tack för din analys! Tror du att jag är redo för en "fixning" av mina symtom som jag önskat hjälp med i din andra andra tråd? Eller är jag redan inne på rätt spår iom med min koständring?

allhealing
0

Hehe, nu gungar du igen. Var tror du, vore det inte bättre om du själv svarade på den frågan?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

snoflinga
0

#87 *gung gung* Dessutom var jag förvirrad och skrev att du hade en annan tråd, men det var ju denna jag var i :)

/Snöflinga -gungar vidare ett tag till

janing
0

Hej allhealing!

Jag "vill mycket", men det händer bra lite Obestämd. Vill du hjälpa mig att "komma igång" , tala om för mig vad jag ska fokusera på så jag kommer vidare och det börjar hända nånting.

kram

allhealing
0

När du "vill" någon "mycket" så tror du att du inte har det. Du tror att du är i avsaknad av det. Därför kan du heller aldrig få det eftersom du så att säga inte tror på det. Du tror mer på att du inte har det än du tror att det redan är en del av dig.

Dualitet fungerar såhär. Detta är så som vår vänstra hjärnhalva uppfattar verkligheten på ett plan. Nämligen som en linjär sanning.

Detta är inte så som din högra hjärnhalva uppfattar det på ett plan. Där existerar ingen separation. Där existerar alltid allting i samförstånd med allting annat konstant och hela tiden.

Det går alltså inte att resonera sig fram med en logik som är baserad på ett separationstänkande och tro att man utifrån detta sätt att uppfatta verkligheten på logiskt ska kunna komma fram till att motsatsen faktiskt också kan vara sann men då från ett annat perspektiv.

Den vänstra delen av hjärnan som jag beskriver är den som gör.

Den högra delen av hjärnan som jag beskriver är den som är.

Du kan inte "göra" någonting för att komma i kontakt med ditt "är" medvetande.

Du "är" alltid och hela tiden i ditt "är" medvetande.

Din vänstra hjärnhalva "tror" inte på denna förklaring eftersom den enbart är kapabel att uppleva verkligheten som ett "Görande" scenario.

Hänger du med mig i vad det är jag skriver?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[rore]
0

Jag tar gärna emot ikväll igen,,,,

allhealing
0

Här kommer ett litet annat perspektiv på alla era frågor.

Från och med nu så finns det bara en verklighet för mig själv. Det är den totalt fokuserade verkligheten i nuet där jag hela tiden är i full balans med hela mitt väsen. Min kropp min själ och min ande är i total harmoni hela tiden. Jag ska inte längre fly från mig själv genom att projicera mina sanningar på andra personer så att jag på så sätt slipper ta ansvar för mina egna handlingar. När jag nu inser det omöjliga i denna ekvation så ler jag varmt inombords. Det var aldrig de andra som tog mitt ansvar, det var jag själv som var ur fokus och därför trodde mig förstå hur sanningen fungerade. Jag hade rätt men ändå inte, min sanning var obalanserat rättvis och nu är den inte längre så. Jag har återtagit min egen kraft och landat i min egen kropp och i mitt eget förstånd. Det handlade alltså inte om någonting annan än att återfinna balansen så väl i det inre som i det yttre. Jag har bestämt mig nu, det blir inga fler flyktförsök. Flykt är rädsla och jag är inte längre rädd. Jag är fylld med tillförsikt och ser varmhjärtat fram emot varje ny stund som blommar fram ur mitt inre. Livet är härligt att leva och mitt liv har precis påbörjat sin resa från en helt ny plats inom mig.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[rore]
0

Tack för dessa rader! Kyss De gick rakt in,,,,,

janing
0

#89 Jag förstår vad du skriver. Tack allhealingGlad

snoflinga
0

Jag är ännu inte där att jag förstår Gråter Jag försöker och försöker, jag läser min bok och förstår inte den heller, den säger samma saker som du. Jag fortsätter läsa och läsa och läsa, i hopp om att en dag förstå, men ännu gör jag det inte.

[asamaria]
0

Jaha, så ikväll är det sista gången du hjälper oss dåRynkar på näsan eller tänker du fortsätta någon gång framöver?

[rore]
0

Allhealing!

Jag vill bara säga Tack så jätte mycket för din hjälp och för dina tips och råd.

De är guldvärda för mig,,,,

Det är mycket som har satts i rullning inom mig,, en process som snurrat igång,, och jag är fylld med tacksamhet i skrivande stundKyss

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.