God morgon 30 Juli
Godförmiddag!
Ja det var väldans lugnt här i dag!
Undrar om det är hjortron du plockat Gunilla? Tänk glass med varm hjortronsylt, mums vad gott.
Önskar er alla en härlig dag när ni vaknar till! 
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jaa, det är hjortron (!). En bild sedan ifjol. Vi ska försöka komma iväg till en myr idag om det bara håller uppe med regnet.
God morgon
Här har det också åskat rejält i morse,men nu tittar solen fram.
Hjortronen är inte riktigt mogna än här.men jag fann ett åkerbärs ställe igår att mumsa på.
Ha en trevlig fredag alla!
#2 och #3 Jag blir verkligen avis på er när hjortronen är mogna, det är verkligen en delikatess! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
#4 Njaa…. Jag brukar plocka och sylta några burkar till mina barn. Jag äter hjortron men jag är inte överförtjust i dem.
#4 Ja skogens guld kallas hjortronen.
Snåttren på dialekt.
#6 Jaa, just…jag hade glömt att de brukar kallas för "snåttren". Myrbär kallas de för också. Ganska logisskt.

Mmm, hjortron plockade vi när jag var liten, minns inte hur de smakar "live" men däremot äter jag gärna vaniljglass med hjortronsylt till :) DET är mumsigt :)
Här regnar det fortfarande, undrar om vår gräsmatta kommer att börja växa igen nu? Den är inte klippt på tre veckor!!!
Nu är det snart lunch och jag har fixat undan allt som dykt upp fram tills nu, får se vad som händer i eftermiddag :) Ska jobba i morgon också, sen är jag ledig på söndag då vi ska på kalas :)
Härlig regnig fredag önskar jag er alla!
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
god eftermiddag. Det regnar hela dagen i stort sett här. men jag gosar med min återkommande misse och vi har det så mysigt
ha en fin fredag alla!

Det var kanske därför han var borta, för att han ville sakna er extra mycket (och ni honom) :)
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
#10 ja det kanske var så- vilken buse vi har