Healing?
Hej!
Jag är ganska ny när det gäller alternativa metoder, energier osv. Så ni får ursäkta om jag ställer dumma frågor.
Jag har sedan jag var 18-19år (är 25 nu) haft ont, smärta som sedan spridit sig till hela kroppen och sitter för tillfället mest i händer och fötter.
Jag var hos en shaman för några år sedan, men det hjälpte inte. :(
Nu har jag börjar söka efter alternativa metoder på egen hand genom att läsa böcker. Det finns så många olika metoder att jag inte vet vad jag ska göra.
Jag har sedan två månader tillbaka mediterat 15 minuter om dagen genom att fokusera på min andning. Efter en stunds meditation så börjar det pirra, särskilt på de ställen i kroppen som gör mest ont. Jag har hört att det beror på läkningsprocessen, stämmer detta? Och i så fall - varför har jag fortfarande ont? Jag vill så gärna bli av med mina kroppsliga smärtor.
Jag jobbar sedan ett drygt halvår tillbaka aktivt med mina tankar och uppfattningar och försöker att må så bra jag kan varje dag.
Vad gör jag för fel? Är det någon som har tillfrisknat eller hjälpt någon att tillfriskna från Fibromyalgi som kan ge mig råd på vad jag ska göra?
Du gör inget fel tvärtom. Du har ju bara börjat resan. Sådant här tar lång tid. Det är en process som du själv inte kan påverka så mycket utan bara hänga med. Det viktiga är att du fortsätter din inre resa och framförallt förstår att det bara är du som kan åstadkomma dina egna inre förändringar och ingen annan. Givetvis kan du söka hjälp hos olika terapeuter, men du måste jobba med dig själv. Saker och ting kommer när man är mogen.
Kram Åsa
Hej Carlzone19,
instämmer helt med Åsa att du är i din början av din resa. På resan genom ditt liv så kommer att upptäcka att den verklighet du levt fram till nyligen plötsligt har blivit betydligt större än du tidigare trott vara möjlig.
Det jag uppfattar mellan raderna är att du likt pyspunka på mängder med olika ställen i din kropp nu sakta börjat släppa på de spänningar som du har. Med sakta så menar jag sakta i et långsamt tempo och inte så snabbt som du rent intellektuellt skulle önska.
Processen är inte speciellt intellektuell även om vi rent intellektuellt tror att processen är 100 % styrd på det sättet. Precis som du skriver du vill att det ska gå fort och då är man redan i den specificeringen i sin önskan fast i det intellektuella tuggummit.
Det krävs tålamod och det är det sista en person med ett högt tempo i sitt intellekt önskar höra. Jag vet för jag talar av egen erfarenhet. Jag trodde att jag skulle bli den första som skulle fixa av detta på ett bräde men riktigt så blev det inte. Fast det har gått skapligt fort i alla fall, bara sju år sedan jag stod på ruta ett i det här livet och önskade mig snabba resultat. Tji fick jag, och tacksam är jag för den lektionen för annars hade jag inte lärt mig någonting och dessutom hade jag garanterat tröttnat på den här mer expanderade verkligheten och återgått till mitt normala inrutade och instängda liv.
Du behöver inte göra någonting mer än det du för tillfället gör. Det är precis rätt fart för dig just nu och du behöver ditt egna lugn och ro space en bra tid framöver. Du behöver det av den enkla anledningen för att du ska kunna få tid till att finna din egen balanserade yta där du kan befinna dig UTAN att någon annan behöver vara är samtidigt. Detta är din nästa stora övning framöver, att våga vara ensam i din egen kraft och inte svepa om dig med andra personers närhet så att du kan gömma dig själv bakom deras slöjor.
Tack så mycket asamaria!
Tack för det utförliga svaret allhealing!
Du har helt rätt angående tålamod, men om det är tålamod som krävs, så ska jag ha tålamod! :)
Det var skönt att höra att jag går åt rätt håll iaf.
Vad roligt att höra om din framgång, allhealing! Jag hoppas att jag också ska kunna förändra mitt liv.
Jag tycker att den här expanderade verkligheten är mycket intressant och spännande och jag ser fram emot att lära mig mer och införliva dessa läror i mitt liv.
Tack återigen för era svar!