Om drömmar - egot för det mesta
Läser ju som jag tjatat om tidigare "Rösten som talar för gud" och har helt plötsligt förstått hur mina drömmar fungerar - vid få tillfällen drömmer jag ju sanndrömmar eller fragment från framtiden, och ibland drömmer jag rena mardrömmar eller drömmar som inte är sanndrömmar. Nu börjar jag förstå sammanhanget, både mardrömmarna och icke sanndrömmarna är skapade av egot, jag kan verkligen se det på dem och på sättet de är, medan de andra drömmarna är från själen och insidan av mig, men de är lösa fragment och känslor och är helt annorlunda.
Det känns så bra att äntligen förstå varför vissa saker händer i framtiden och vissa inte :) Äntligen har jag förklaringen och jag kan känna mig riktigt säker på att särskilja dem - de som känns verkliga och logiska är av egot, och de som jag inte själv kunnat tro är sanndrömmarna - det är ju väldigt logiskt eftersom framtiden aldrig blir som man tror. Det har hänt att jag drömt saker och tänkt, jaja, men det där kan ju aldrig bli - sen går det några år och POFF så är jag där i ögonblicket jag drömde om.
Det är också skönt, för nu vet jag att mina dumma drömmar om hur sambon dumpar mig och annat, handlar om mitt ego som vill skrämma mig - det är ju egots syfte, att skrämmas så att man vill hålla fast vid egot istället.
Frågan är bara, finns det något sätt att välja vem som ska styra drömmarna? I går kväll försökte jag vara harmonisk och känna friden inom mig innan jag somnade, men sedan under natten var det rena egodrömmar (fast dock i ett sånt där "förstadium" till uku, där drömmen inte fungerar för att jag ligger still :) Det är svårt att drömma om att man sitter på jobbet och skriver på datorn och är aktiv, när man känner hur kroppen ligger ner - det slutar med att jag drömmer att jag faller ner helt förlamad på jobbet medan folk står och tittar på mig *fnissar*)
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Drömmar som man upplever speglar ofta av vad som har hänt och förväntas hända.rädslor och osäkerhet av vad som kan ske och har skett,visst har egot del i det.speglar ofta sin personliga sida av livet.
För några år sedan så ramlade jag i från stegen och slog mig halvt fördärvat fast det inte var högt upp.kan tilläggas att jag har varit en hel del på tak.efter det så kom mardrömmar om att jag stod på taknocken och trillade ner,vaknade kallsvettig precis när jag föll ned.
Gick inte upp på en stege på ett år för mina ben bar mig inte.men så slutade mardrömmarna.och nu kan jag använda stegen att gå upp på taken utan att känna rädsla.det var som att jag skulle gå igenom och läka det inre såret.