Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 492 ggr
MariaJ
0

Vad är healing ?

Healing kan vara då barnet själv lägger sin hand över benet då hon/han ramlat och slagit sig. Det kan även vara en beröring, smekning eller en klapp till någon medmänniska. Vi kan även gå till välutbildade healare och få hjälp med att lösa blockeringar. Det finns så otroligt många olika metoder inom healing. Har du någon erfarenhet av behandling eller frågor kring olika metoder? Låt då pennan glöda och dela med dig..

Vänligen MariaJ :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

StefanW
0

Finns det något "regelverk" som styr sådan verksamhet? Eller finns det någon kvalitéstämpel som man kan lita på?

Stefan - Modellbyggare

MariaJ
0

Det finns regelverk inom alla kategorier. Jag tror på det positiva tänkande och en bra kunskap. Man ska ha ett gott syfte med sin healing och veta vad man gör. Naturligtvis så är det viktigt att man har kunskap för att utföra en healing på rätt sätt. Om det skulle utföras utan kunskap, så kan det leda till att man istället tömmer både ens egen energi, men även klientens. Man ska var väldigt noga med att man inte ger healing på distans utan att personen vet om att du skickar det. Man kan påverka individen otroligt mycket. En mycket viktig regel att följa. Finns otroligt mycket mer inom healing. Om ni har en speciell upplevelse eller har blivit "botad" genom healing så skriv och dela med dig? även om du har frågor kring din behandling ? 

Carpe Diem

Maria Johnsson

LisaL
0

Healing handlar mycket om att arbeta med energier. Energierna finns ju överallt runt oss annars hade varken jorden eller universum funnits.

Du kan få energi från många olika håll. Utan solen hade vi inte heller överlevt. Utan kärlek och beröring mår vi inte heller bra. Det viktigaste är att känna efter vad är bra för mig, hur känns det i min kropp, har jag blockeringar osv.

I naturen finns mycket energi att njuta av, det gäller bara att öppna sina sinnen och ta emot.

Lär känna era kroppar och sinnen. Vad behöver jag just nu!!

CarlS
0

Jag tror att "Energierna" ni skriver om här är det vi kristna kallar för Gud. Gud finns ju i allt, han har också skapat oss och hela kosmos….

MariaJ
0

Ja, det är säkert så. När jag tänker på Gud, så tänker jag också på honom som vår skapare. Hans energier finns överallt, och han hjälper oss, om det är ämnat att han ska göra det.

Carpe Diem

Maria Johnsson