Har en fråga :)
Hej!
Jag tänkte bara höra om någon här vet någonting om Alabaster (vit från Egypten)
Om den stenen har någon betydelse?
Jag har nämligen stora bitar av alabaster som vi fick med oss från luxor (konungarnas dal)
vill i så fall veta om man kan använda dem som "magiska" stenar? jag har trumlade stenar som jag köpt,men kom på att alabaster måste va någon i stil med de stenarna ? eller har jag fel? är tacksam för svar 
Hej och välkommen hit!
Har en bok som heter " Kristallnyckeln " av Jette Holm.
Om alabaster står det följande: Skyddar mot förtal och projektioner. Arbetar med begrepp som etik och värdighet. Hjälper dig att göra dig fri från andras förväntningar.
Fysiskt: Vid djup ångest,smärtor i hjärtat.
Chakra: solar plexus, hjärtchakrat.
Observera: Denna sten har rykte om sig att kunna användas för att finna hemligheten bakom stora byggnadsverk som pyramiderna.
Affirmation: Jag vilar i mig själv.
Nyckelord: Självförverkligande.
Hoppas du blir något hjälpt.
Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hej! Jo tack så mycket!! det var ett bra svar =)
Dom har legat här och skräpat i mitt vitrinskåp sen i februari haha!
Ska man rena dem med salt och vatten de med?? dom är lika stora som min hand nästan !!!!har 3 stycken!
Och även i uthuggen skarabè….ganska stor.
Roligt att man kan ha användning av sina minnen ;))
Åh nu blir jag lite avis på dig
Vågar inte svara på det om du kan rena med salt och vatten, skulle tro det….kanske någon annan vethur det är med just alabaster? Annars kan du väl ha den ut i solskenet på rening även månens sken går bra och en del stenar kan ligga i jorden ett tag men som sagt jag är inte hemma på denn biten-
Häftiga minnen du har i alla
fall!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hahaha!!! "här sitter jag med all min alabaster"
;)))
Ja de är jätte fina! ser nästan ut som "glas kluster…" fick se hur dom högg ut skarabèer ur alabaster ,har även en sten tavla med egyptiska bilder i denna sten…men de var duktiga! beduiner tror jag att det folket hette där ute i öknen :))
Jag får försöka ta reda på mer,men det var svårt att få tag i information om just den stenen!!!
#0 Hej!
Jag skulle råda dig att använda rökelse av sandelträ, dra stenarna genom röken ett par gånger och be att änglarna hjälper dig att rena stenarna…
Om man är osäker på hur man ska hantera en sten är detta det bästa sättet, som inte skadar stenarna..