God morgon 11/6
Var hälsad härliga härliga fredag!!!
Hopps ni får en skön fredagskväll!
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
God morgon Snoflinga och alla ni som kommer hit vad det lider!
Sista arbetsdagen för den här veckan. Sedan blir det till att ta i med olika sysslor hemmavid.
I morgon förmiddag ska jag få hjälp av ett av barnbarnen. Hon är lite drygt 2 år så hon kan säkert hjälpa till med lite glassätning och blommplockning. Kanske t.om klä på någon docka!
Ha det gott!

God Morgon på er!
#1 Fniss, bra saker att få hjälp med 
Här är det full action idag, efter att ha bakat och handlat hela veckan går vi nu mot slutspurt. 4-dubbel sats kladdkaka i ugnen, potatissalladen hämtad så nu ska det städas av lite innan det ska bäras bord, dukas, skäras sallad och grejas. Men det blir nog en trevlig kväll, gillar sönernas kompisar, de är alltid så trevliga så!
ha en bra fredag allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hej på er alla!
#1 Vad mysigt det låter Gunilla! 
I dag blir det lite städning och andra sysslor som är trevligare.
Härlig fredag och kväll önskar jag er! 
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
god morgon!
Har lite att få i ordning på idag för i morgon ska jag på utbildningsdag i Sunne och lära mig mer om socialförsäkringssystemet, äldrefrågor, försäkringskassan och arbetsförmedlingen.
Ha en bra dag alla
Goddagens alla.
Ha en riktig bra fredag för här i norr är det soligt men blåsigt.
Trevlig fortsättning på dagen.
Go kvällen på er alla!

God kväll härliga fredag
Sitter här och är lite lätt illamående efter massa mat, för mycket efterrätt och vin på det - dricker massor med vatten för att kvickt bli bättre, och försökte ta emot lite healing men kände bara att den tog i benen - vilket inte känns som "huvud"problemet just nu
Man får skylla sig själv och kvällen har lett till två ställningstagande, jag tror att jag nu helt har bestämt mig för att bli vegetarian, det fungerar inte längre med kött - djuren är mina vänner och sina vänner äter man inte
Jag tycker inte att andra gör fel som gör det (jag menar, min katt äter ju kött eftersom han är köttätare, och jag tycker inte mindre om honom för det) men jag kan inte själv längre. Önskan har funnits länge men omvärldens bemötande har tagit emot, samt att en del saker är gott (tacos är inte riktigt detsamma utan köttfärs - ändå smakade det inte i kväll), men som jag diskuterade med min själ här i kväll (efter första glaset vin), så är det ju faktiskt inte MITT problem om andra stör sig på att jag blir vegetarian, utan deras. In vino veritas
Nästa insikt är att jag inte heller behöver dricka det halva glaset efter det första, bara för att jag tycker att jag måste och inte ska vara klen. Nästa gång får jag lov att bara dricka ett litet glas
(Ja, jag är klen, men 1,5 glas räcker för att få mig att bli lurig och sen få huvudvärk).
Nu ska jag väcka den långtidsblinkande sambon, han har blinkat en blinkning i säkert fem minuter nu
Lika bra att ta emot John Blund nu så man orkar något i helgen!
På måndag börjar nya jobbet, vilket jag ser fram emot! 
Trevlig helg allihop!!!
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.