Om healing
Här inne vet jag att det finns många som bra på healing.Jag funderar på om man kan ge healing till en person som har pacemaker eller stör man pacemakerns rytm då?
Eftersom healing är kärleksfulla tankar som skickas så har jag svårt att tro annat än att det skulle gå bra.
Jag har givit en man healing och det påverkade inte pacemakern eller hjärtrytmen över huvud taget.

Tack för era svar .Då jag är ny inom detta område så måste jag undersöka frågan innan jag vågar göra nåt så jag inte ställer till det värrre än det är.
Finns det nånstans man kan läsa mer om när man kan ge och inte ge healing?
#3 Jag har inte hittat såna upplysningar, men energin är ju ganska så subtil och kan inte göra skada, eller orsaka någon skada på ett hjärta eller pacemaker. Om en person med pacemaker skulle få ökad hjärtrytm så är ju pacemakern till för att korrigera detta, ochom personen får långsammare puls så ska ju pacemakern gör en korrigering även där, annars så är det ingen vits med att ha en pacemaker.
Eftersom man kan heala alla slags apparater som radio, mobiler etc…så borde det inte vara någon fara med en pacemaker…inte vad jag har hört heller..
Att heala apparater tar jag med en nypa salt faktiskt, inget har kunnat bevisas helt att det funkar…men man vet aldrig
jag skickade healing till min diskmaskin som direkt efter fungerade igen efter att vi prövat allt.
Det är ändå inte bevisat, utan kan bara vara slumpen. Ofta så händer det att saker inte fungerar med detsamma, men i nästa stund funkar det. Bilen startar inte som ett exempel, två minuter senare så gör den det, fönen funkar inte, mm.mm.
Jag trodde en gång i tiden att jag lyckades "ladda" ett litet batteri i början när jag blivit reiki 1:a. Jag hade min första mobiltelefon och försökte när den laddat ur, och det blev faktiskt så att mobilen startade igen för att genast ge sig igen, men jag ser inte det som ett bevis. Däremot kanske man kan "värma" upp frysta lås så pass att man kan öppna. I vilket fall så kommer värmen från ens händer oavsett om man tar till healing eller ej.
jag tror nog att det går att heala apparater
Visst får vi tro vad vi vill, jag menar inte att någon ska tro på det jag tror på, vill bara säga min åsikt. Jag har lång erfarenhet av healing och försöker bara se fakta i det jag gör.
självklart ska du få göra det! men kul är det när det fungerar precis efter healingen.
Jag undrar om någon i Sverige forskar på healing för det hade varit intressant.
Det finns inga bevis för att det inte fungerar heller…men kan hålla med till viss del..
Tyvärr kan jag tycka att när man måste bevisa allt vi gör i healing, tar det udden av själva tron på verkan…jag är helt övertygad om att vi bara med tanken kan åstadkomma mirakel, och om jag tvivlar en enda sekund, tappar jag kraften direkt…
Men frågan är ju inte om det fungerar, utan om det var farligt för en klient med pacemaker…jag tror inte det…
Ok mitt svar är att det inte skadar att heala till den som har pacemaker.

Vilka intressanta diskussisoner det blev och jätte tack för era svar.
#11 Håller med dig om att det skulle vara intressant och höra om det finns forskning om detta område.
#14 det finns forskning men från Kanada,USA och Storbritannien har jag för mig- finns säkert mer. men det vore kul att få veta om det fanns någon svensk forskning inom healing