Svårigheter att heala andra
Jag upplever svårigheter att heala andra. När jag försöker heala någon annan (IRL) så känns det som att jag fyller mig själv med ljus och kraft och på så vis healar mig själv, även om jag försöker så känns det som att den energin bara stannar hos mig, utan att gå igenom mina händer till personen jag försöker heala.
Vad beror det på? Har ni några erfarenheter utav detta eller några tips på vad jag kan göra?
Har du svårt att slappna av och bara vara i flödet? Får för mig att ditt ljus går vidare till personen du healar.Prova flera gånger så kommer du nog att känna att det funkar för dig! 
Kram och Lycka till!
" Var nära naturen - var när dig själv "
När jag healar andra känner jag också att jag får en mycket kraftig "dos" själv. Men att det "tar" på andra samtidigt det har jag fått veta många gånger. Det är ju perfekt att man känner sig piggare själv också som healer.
Du kanske ska försöka fokusera ännu lite mer på den du ska heala.
Lycka till!
Du kanske har ett stort behov av healingen själv,
men som Gunilla säger, det tar ändå, det är inte alltid man upplever den känslan i början,
tänk inte så mycket på Vad du gör,
utan Att du gör..då brukar det släppa….
Lycka till
Vi får ju faktiskt lika mycket healing själva åtminstonde när vi ger Reikihealing till andra. Vi utstrålar inte healingenergin enbart från insidan av våra händer utan även från ovansidan, också från våra ögon och vårt hjärtchakra.
Vi kan ibland uppfatta som om vi inte ger energin till mottagaren, vilket kan kännas som "stumt" - inget flöde. Då kan det vara så att mottagaren inte är redo ännu för att ta emot - alltså undermedvetet. När detta motstånd släpper så tar personen emot healingen, kanske vid ett senare healingtillfälle. Om inte så är själ och kropp inte i harmoni/inte samarbetar, då finns det ett budskap i sjukdomen/tillståndet som personen ska lyssna och lära sig av innan kroppen kan börja att självläka sig.
Händer detta dig alltid så är det säkert att du känner av healingen som du själv får så starkt att den tar över känslorna. Då kan du vara lugn över att din klient får det som den ska ha ändå. Det kan också vara så att du känner anspänningen av att ge healing, som är ganska påtaglig i början när man är ny onom området, speciellt om du ger en längre tid (helkroppsbehandling).
Det du kan göra före en session är att sitta en god stund och heala dig själv före besöket då har du redan fyllt dig med ljus och livskraft, att även lugna ner dig själv genom en stunds meditation.
Känn framför allt ingen press eller tvång på att det måste vara på ett speciellt sätt, utan ta det för vad det är. Healing ska vara lätt!