Djurens språk
Jag skulle vilja berätta om Djurkommunikation.
Jag har alltid älskat djurens energier. Dom har så öppna och oskyldiga energier. Eftersom jag alltit har haft mycket djur omkring mig och mår bra av det, så är det en underbart då man kan bemöta alla djur på ett annat sätt. Kommunikationen öppnar nya möjligheter och djuren vet oftast själv vad som är bra för dom.
De är precis som oss människor, men det kan inte lägga ut texten för hur de känner eller hur de mår. Jag anser att djurkomminikatörerna har ett väldigt viktigt arbete, och jag hoppas så småningom ska kunna arbeta med det själv.
Hur se ni på djurkomminikation ? Har ni upplevelser, eller har era djur blivit hjälpta av en djurkommunikatör ? Skriv och berätta om ni vill.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag har låtit en djurkommuinkatör kommunicera med min katt och det kändes väldigt positivt, ångrar det inte.. Jag själv vill bli djurkommunikatör, har gått en 2 dagars grundkurs + mediumkurs där vi tränade lite på Djurkommunikation, så jag har börjat träna lite och det går bra :) Men det krävs mycket träning har jag märkt. Jag har haft en del positiva upplevelser med min katt o mammas 2 katter.. Oftast har det hänt att jag fått bilder när jag sover, men är halvvaken.. eftersom jag alltid vaknar av att jag ser det tydligt :)

Härligt Soffe….Visst är det viktigt med träning. Det är viktigt hur man lär sig, och att man lär sig grunderna för att utvecklas mer på rätt sätt. Som djurkommunikatör har man samma ansvar, och det krävs att man älskar djur för att kunna bemöta och hjälpa på rätt sätt.
Det kommer säkert att gå jättebra för dig. Jag ger dig alla mina lyckönskningar !!! Träna På !!
kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
#2 Ja grunden är ju alltid bra att stå på :) Ja som ex. medium så har vi ju ett ansvar som djurkommunikatör oxå.. Ja det är ju en fördel om man älskar djur, men det finns säkert väldigt oseriösa djurkommunikatörer som inte älskar djur på ett sådant sätt som dem e värda! Jag hoppas att det kommer att gå bra för mig, det känns rätt :) Tack för lyckönskningarna!
Kram :)
Jag har mer spontant blivit kontaktad av djur, 1:a gången var i en djuraffär, en fågel började prata med mig, det tog ett tag innan jag förstod vad som försigick i min hjärna :-) men det hela blev så tydligt och klart att jag efter ett tag inte kunde förneka äktheten, häfigt värre!
Efter det har jag kommunicerat med ytterligare ett par djur mer eller mindre ofrivilligt, det är nästan så djuren ser lika förvånade ut som jag själv.
Jag har gjort en medveten kontakt en gång med hjälp av ett kort (distans).
Ägaren är en nära vän till mig och kan själv klommunicera med djur, dock så blir det fel när hon ska prata med sina egna djur eftersom hon lägger in för mycket egna värderingar.
Jag var extremt skeptiskt men det har visat sig att jag hade kontakt och har hjälpt hästen och ägaren jättemycket. Problemet blev bara att hästen var så glad över att få skicka bilder till mig så han fortsatta i tid och otid så nu har jag stängt av det hela.
Hur kommuniserar ni andra, sker det med bilder eller ord eller kanske bägge delar.
Jag får in bilder och känslor som glädje, sorg osv. När jag kommuniserade med hästen fick jag även rent fysiskt känna av honom genom en "spark" i sidan.

Jag har komminicerat både med hundar, hästar, katter och endel smådjur. Jag tycker det är härligt med denna komminikationen. Jag tycker dock det är viktigt att man alltid fråga häst-hund-kattägaren, först om det är oki att prata med djuret. Man kan få väldigt mycket information och där kommer igen tillbaka till ansvar och syfte med kommunikationen. Det är inte alls säkert att alla vill ha reda på eller är öppna för att få veta vad dhuret vill. Så är det faktiskt.
Om man fått tillåtelse av ägaren och ska gå in och prata men ett djur i ett syfte för att behandla, så är det alltid viktigt att man förstår och kan bemöta djurens behov. Det krävs ju inte bara att man kan prata, utan man måste också kunna hantera det man får till sig genom kommunikationen på rätt sätt. Otroligt skoj arbete med djuren !!! //// MJ.-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Hur gick det för er i början när ni kommunicerade? När jag ex. kommunicerar genom foto, så känns det mer som att jag läser av djuret.. Men det är väl så i början innan man kommer igång.. Träning, träning o träning…

Ja, så gjorde jag också. Läste av kort. Då får du ju information om djuret, så det blir inte en kommunikation på det sättet. Det blir mer att du läser av energierna om djuret. Men det kommer säkert.. !!!
Som du själv skriver…. träning…träning.. Jag tycker att hundar och hästar är lättast att kommunicera med. Man får en enorm kontakt. Gå alltid ner på djurets nivå när du pratar.. Sitt på golvet tillsammans. Även hästen.. sitt i boxen. :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
#7 Ja och när jag läser av genom kort så går det jättebra :) ..Men om man ska kommunicera med ett djur, så är det väl bättre att sitta med djuret, än att bara ha ett foto? Ja jag kan tycka att vissa katter e svårare, det beror på hur kommunikativa dem är o så.. Men hundar har jag märkt e lättare att kommunicera med.. en helt annan känsla.. Häst har jag provat en gång o det gick väl ganska bra..

För att ha en kommunikation med ett djur så ska du sitta ner brevid, eller i samma rum som djuret. :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
#9 Jo.. Har läst något om det i min bok av Pehr T. "Lär dig att tala med djur" En mycket bra bok! :) ..Är det stor skillnad på att kommunicera med hundar o hästar?

Jag tycker inte det. Enligt min erfarenhet så är det ganska lika mellan de djuren. Däremot så tycker jag också att katter kan vara lite svårare. //// MJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
#11 Jo jag har hört o märkt det.. Katter e ju lite mer egna av sig. Ang. hundar.. Har märkt på sistone att hundar vill gå fram till mig eller när jag går/cyklar förbi, så händer det att dem springer efter mig.. Brukar hundar göra så eller är det jag som sänder ut något? Brukar ju iof hälsa på dem telepatiskt, om nu inte är något konstigt me det?

#12 Det ligger i hundars natur att vilja springa efter sådant som rör sig - om någon springer, går, cyklar t ex. Har fått lära mig att om inte inkallningen av en hund fungerar så skall man vända och springa åt andra hållet. Då vänder hunden och kommer efter.

#12… det kan ju finnas flera förklaringar på varför hunden kommer. Det kan vara en nyfiken hund, eller precis som YvonneW skriver att hunden bara vill följa efter …men det kan ju också vara så att du sänder ut de energierna som gör att de dras till dig.
/// MJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Ja det är väl så att hunden var nyfiken då.. Tänkte att det var något den ville, inte bara att den ville följa efter för att dem brukar göra så.. Kan inte så mycket om hundars beteende, så därför frågar jag..
Jag har på sistone märkt att jag kan kommunicera med djur. Jag har ju alltid förstått vad de vill, läst kroppspråk osv. men sen rätt som det var började jag känna också! När jag var hemma hos mammas vovve stack det till på ett ställe på magen, så jag kollade och visst hade han en fästing där!
Nu kan jag mer eller mindre "prata" med djuren, men vad jag vet, bara mina egna och de jag träffar ofta som stallkatten osv…
Men det kanske fungerar med andra också bara jag vågar testa…

Caroline!!Så klart du vågar testa.Om du vill så får du träna på min vovve.Du kan!!/Ewa

Jag har också en liten blandras kandidat som du kan träna på om du vill. Vi bor ju på samma ort Caroline…så visst får du träna. PM:a mig om du vill så kan vi ordna det
Du kan göra det genom forumet här, eller om du vill göra det via telefonen. Tro på dig själv..Man kan mer än man tror !! ///MJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Hej!
Jag måste få fråga.. Hur gör man för att kunna komminicera med djur? Jag har ju 9 katter och 2 hundar samt 3 hästar.. Men jag vill veta hur man gör eller tränar upp sig..Vore dock underbart att kunna göra det…
Har en händelse som hänt mig flera gånger med min dotters häst.. Vi hade just köpt han..Så fick han kolik en kväll.. Vi satte hemma och åt mat..Jag bara ser han fram för mig liggandes i boxen och kämpa..Jag fick panik och sa jag måste till stallet nu..Alla stirrade på mig runt borde..Men jag gav mig inte så vi åkte dit..Mycket riktig så ligger han i boxen och e jätte sjuk..Vi får upp han och allt löser sig och han vart bra… Sen en annan gång så satte jag hemma och bara slappade i soffan..Då jag helt plötsligt ser hans öga och sen hela hans huvud..Och blir aldeles varm inom mig..Det kändes som om han bara ville säga "hej"….Men önskar jag kunde kommunicera med han…Jag e den som idax läge sköter han och rider han..Min dotter bor nu på annan ort..Och valde att lämna han här hos mig då han e 22 år och mycket pigg för sin ålder…
Kan någon vara snäll och ge tips och råd?
Tack på förhand //Åse…

# 19 mamma_neo
Jag tycker att det låter som om du redan är påväg in i rollen som djurkommunikatör. De upplevelserna som du varit med om tyder ju enligt mig på, att du är öppen för djurens energier. Inte konstigt att du har så mycket djur omkring dig :-)
Det jag kan rekommendera dig är att kontakta en djurkommunikatör, som även lär ut..och som kanske bor i din närhet. Det är alltid viktigt att gå en grundkurs för att lära sig. Det är ju inte bara till att prata med djur, man ska också veta hur man bemöter, och hur man ska hantera olika situationer. Att bemöta djuret och ägaren på rätt sätt, är otroligt viktigt om man arbetar som djurkommunikatör.
Jag vill rekomendera dig till en grundkurs även om du endast ska prata med dina egna djur. Man lär sig knep och får mycket lärorik info av läraren, för att utvecklas på ett bra sätt. Övning/ träning är ju det absolut viktigaste..:-) Och du har ju många olika kandidater hemma själv, samt att du kanske har vänner med djur som är villiga..jag tycker att hästar och hundar är lättast att prata med. :-) Jag önskar dig all lycka. Det kommer säkert att gå jättebra !!
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Jag skulle vilja fråga här.. När man läser djur genom foto.. Kan man inte få kontakt med djuret alls då? För mig känns det som jag har skrivit innan här om att det känns mer som att man läser av djuret, man får information genom sin intuition..man får ju kontakt genom djurets energier.. Ni som har gått kurs i Djurkommunikation eller som kan prata med djur.. Hur har ni lärt er? Började ni med foto?
#21 Enligt min upplevelse så har jag definitivt kommunicerat via foto och så att säga fått fjärrkontakt (se #4)
Det var så uppenbart att jag själv blev förvånad (jag trodde ju inte att det skulle fungera överhuvudtaget).
Jag fick dessutom ren fysisk kontakt i form av spark i sidan på min midja.
Fråga mig inte hur jag gjorde för jag har ingen aning och jag har inte för avsikt att göra om det hela eftersom jag inte har utbildning utan bara gör!!
Det är ju min upplevelse och jag kan inte bortse från den trots vad andra tycker :-)
//Hellas

Jag har haft kontakt med djur både genom fjärrskådning, kort och direkt. Jag känner inte att det är mycket skillnad för man kan känna av djurens energier oavsett. Det som skiljer dessa olika sätt är att då man pratar med djur direkt är att man känner av dom på ett tydligare sätt, och kan kommunicera mer. Jag har hittat djur samt fått kontakt med katter och hundar som gått över till andra sidan genom att jag fått ett kort på dem. De har visat mig saker och berättat saker som bara husse och matte visste. Så kontakten var klockren. Underbart !!!
Våra djur vill prata med oss, och berätta saker. De kan även berätta hur de ska bli bra om de är sjuka, om man bara lyssnar på dem. De vet oftast bäst själv vad de behöver för hjälp isf.
Visst är våra djur fantastiska.. /// Kram på er
Carpe Diem
Maria Johnsson
#22 Tack för ditt svar! Det är väl så att jag är osäker, men ändå så känner jag att jag har någon slags kontakt med djuret genom foto.. Men jag tror oxå att man läser av en del oxå.. Det är nog bättre att jag frågar den läraren som jag gick kursen för :) Känner att jag behöver stöd i mitt lärande..
#23 Tack Maria för ditt svar! :) Jag har oxå haft klockrena kontakter och det känns jättebra! :) Men jag tycker att det är jobbigt när jag känner mig så osäker o tvivlar på mig själv..För jag vet ju att jag kan..men vågar inte alltid tro på det riktigt.. Kan du ge något tips på hur man kan jobba med det? Kan det vara så att jag behöver träna mer så att jag blir mer säker? Men det har nog att göra med mitt självförtroende som inte är så bra..behöver jobba med det..

Ja, kära Soffe.. Du måste tro på dig själv och träna på djur som du vet att du kan få respons från. Kanske att du får träna på dina vänner djur eller dina vänners vänner för att gå ett steg till. Att träna på någon som vet mycket om djuret och få respons på det du får till dig, är oerhört viktigt för din självkänsla. Du får gärna träna på min Nellie på avstånd om du vill, hon tycker det är skoj. 
Carpe Diem
Maria Johnsson
Jo men det är ju det jag gör..tränar på mina vänners djur :) Jag brukar få väldigt bra respons :) Tycker att det är roligt o intressant att prata med djur :) Ja jag kan prova o prata med din hund Nellie :) Jag kan nog skriva ut bilden här från det inlägget där har med bilden på henne :) Annars så kan du skicka bilden i pm till mig..

Jag kan skicka bilden i pm till dig. Vore skoj att se vad du får fram om henne.. 
Carpe Diem
Maria Johnsson
Åhhh, vad intressant! Men nu är klockan 0.49!! Måste hoppa i säng. Men jag fortsätter imorgon! :)
Kram o go´natt på er!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#28 Tack Maria! Det ska bli kul och intressant 
Jag "pratar" med min katt Leo telapatiskt. När han är ute på äventyr, och jag blir orolig. Då brukar jag ropa på honom i tankarna. Rätt som det är kommer han, är inte dörren öppen sitter han på altanbordet annars kommer han in och kikar på mig under lugg. Som om han vill säga: Nu kommer jag matte!
Häromdagen berättade en släkting att hennes kisse varit borta i tre veckor och hon var ledsen. Då satte jag mig ner och bara ropade mjukt på Diego i tankarna och talade om för honom att matte är ledsen och orolig. Några timmar senare skrev hon på facebook, att han varit hemma en kort runda och hon blev överlycklig över att han levde. Vet inte om han hörde mig, men jag tror det 

Jag skulle verkligen vilja kunna! Även känna av människor o andar och så men jag tror jag är för "stängd" på nått sätt, jag vet inte hur jag ska göra. Vi hade en man som gick här i huset och han var jättetydlig enligt mamma men jag kunde inte känna av honom. Vill ju kunna…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
jag började med en kurs i Djurkommunikation med jag klarade inte av en del moment så det vara bara att vänta tills det är meningen och om det är meningen att jag ska kunna kommunicera med djur. Jag var helblockad tyvärr

Jag har en historia som är fyra dagar gammal.
Det var i Torsdags då det verkligen spöregnade. Jag skulle gå ut till bilen för att hämta finkläderna till begravningen. Jag har klätt på mig jacka och ser ut som en snögubbe. När jag tar tag i bildörren så ser jag en skugga av en grå Greyhound i regnet som kommer mot mig. Tillslut står hon bredvid mig, sänkt huvud och helt igenom dränkt. Jag ser i hennes ögon och tycker att hon säger till mig:
- Snälla hjälp mig, jag är kall och jätteblöt, men det behöver man inte vara expert för räkna ut. Men jag tar tag om hennes halsband och hon följer med mig vid min sida det är knappt att jag behöver hålla i henne. Så jag tar henne med mig hem till mamma där vi hjälper till allihopa att torka hunden med handdukar och ringer sen en orolig ägaren som kommer och plockar upp henne. Hunden var nämligen jätterädd för åskan och fick panik och sprang iväg.
Jag är uppvuxen med kennel och har alltid haft hundar runt om mig. Men det var så tydligt att den där hunden litade på mig. Tror ni att man utsöndrar någon energi om att man är trygg med hundar eller så pratade jag och hunden med varandra utan att jag reflektera över det.
Kramar Stefan.

Ja jag undrar det samma som Angelclaw ovan. Finns det några övningar man kan testa för att se om man har förmågan nära?
skulle någon vilja läsa av min styvdotters hund? tror inte hon mår så bra psykiskt just nu. om nån vill?