Healing iFokus

Healing

Läst 1521 ggr
korseett
0

Nya regler

På förekommen anledning om vilka som vi skickar healing till och vilka vi inte gör det utan skickar annat finns det nya förhållningsregler under fliken Om Sajten uppe i listen. Läs på där

Indiania
0

Bra Karin, jag har läst och tagit till mig!

" Var nära naturen - var när dig själv "

snoflinga
0

Har också läst :)

En liten nyfiken fråga - tror ni att healing kan hjälpa vid t ex en förlossning? Är inte det en så enorm stor smärta och kraftsamling att det inte blir någon effekt?

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

korseett
0

ja man kan ju skicka till situationen och att be om lindring

Hoppfull
0

Jag måste bara få säga att jag blir så himla arg på att man inte får bestämma själv om man vill ha healing för sina sjukdomar eller ej! Det är myndighetsövergrepp tycker jag! Skrikandes

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
0

jo så har jag rensat alla gamla inlägg i healing önskas/ges och det ligger bara de senaste kvar där.

[Spanaren]
0

#0 Korseett, suveränt bra och nu är sajten och alla skyddade Kyss

Tack Skrattande /kram Spanaren

[GunillaF]
0

Har läst och tycker det var ett bra tillägg!Glad

korseett
0

#4 ja visst kan man tycka att det är överförmynderi men det är ju så i trångsynta och livrädda Sverige.

Sedan tror jag nog vi får vara tydligare med vad vi skickar som till situationen eller skickar ljus och mod eller annat. Jag är iallafall dålig med det och skriver bara ordet skickar

Hoppfull
0

#8 Ja, jag förstår absolut att man måste försöka skydda människor från lurendrejeri… men om man betänker den där läkaren som det talats om hela den här veckan, som uppenbarligen inte klarar sitt jobb och ändå får fortsätta kan man ju tycka att reglerna kring alternativ vård är löjeväckande stränga.

Och precis som du säger är man på ett väldigt underligt sätt rädda i just Sverige!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Spanaren]
0

Visst var det i går på tv om dom utbildade som ändå gav behandlingar till barn som var under 8 år.

Sådana som kan lagen men ändå kryper under den för pengars skull!!!!

korseett
0

ja det är det som tarotlasse skriver om och de har hållit på med psykoterapi på barn och via nätet

[Spanaren]
0

#11 Ops … har inte kollas hans tråd idag Flört

majlar
0

Har också läst.Kyss

tilja65
0

Jag har också läst på nu.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Shakti
0

Jag kan nog tänka mig vilken den förekommande anledningen är, men tarotlasse tolkar lagtexten fel. Lagen är INTE ÄNDRAD. Bestämmelserna gäller fortfarande enbart för yrkesutövare. https://lagen.nu/1998:531

Exemplet som tarotlasse tog upp (terapisnack sidan) är en kommersiell sida där yrkesutövande terapeuter och experter ger råd gratis. Men en yrkesutövare förblir en yrkesutövare även om han ger råd gratis åt dom som skriver på sidan eller kanske t.o.m behandlar dom gratis.

Jag föreslår att man tar bort dom här nya reglerna för att ge sjuka människor möjligheten att få hjälp i forumet av människor som inte är yrkesutövare.

korseett
0

Jag väljer att hålla den här linjen av den enkla anledningen att lagen kan tolkas på annat sätt om det skulle bli något. Och det lär ju bli jag som förestår sajten som kommer att åka dit isåfall.

Är det någon som har dessa problem som undantas och som ber om annan hjälp än ljus och kärlek, styrka osv så kan detta tas via PM. Jag är yrkesutövare och gör det inte men andra får ta det på sig.

Jag har också läst lagen i original, grundligt, innan jag gjorde mitt val för den här sajten. Om universum vill att det ska hända mer när vi skickar ljus så kommer det att hända ändå.

Shakti
0

Vad är det som kan tolkas på annat sätt om det står att bestämmelserna gäller för yrkesutövare? Ta och fundera på om du nu handlar utifrån rädslan eller utifrån kärleken om du bestämmer dig att för att man inte ska få sända healing längre. Ps. För mig är healing ljus och kärlek.

korseett
0

du får sända hur mycket healing du vill och ja jag vill inte bli åtalad så enkelt är det.

Kristall47
0

Jag tolkar som Shakti, men visst jag ska inte ge till folk här inne för "fridens" skull.

Har man i något enda fall kunnat konstatera att någon blivit skadad av healing? Nej jag tror att det skett på annat sätt. Att man varit en s.k kvacksalvare och tillämpat metoder av sjukvårdens karaktär, inte healing- aldrig med min "träfot" att det har kunnat ske!!!

Shakti
0

Nej, inte kan man skadas av healing, i alla fall inte om man arbetar med gudomlig energi. Men visst finns det folk som lovar guld och gröna skogar, lovar bot och tar en massa pengar. Det är väl mycket det som man även med denna lag vill förhindra. Fast det har ju inget med oss att göra som inte är yrkesutövare och som bara vill hjälpa folk som är sjuka och har det svårt. Det blir ju mest synd om dom som är i mest behov av hjälp och som verkligen mår dåligt, om dom nu inte ens skall få healing av oss som lagen inte gäller för. Har dom mörka krafterna tagit överhand?

korseett
0

Ni får fortfarande skicka vilken healing ni än vill men ni behöver ju inte skriva det i det öppna forumet.

Shakti
0

Visst, men nu kanske dom som verkligen är i behov av healing inte ber om healing längre på grund om dom nya reglerna.

korseett
0

Det är upp till dom- reglerna står fast. Jag tycker verkligen inte att det här forumet ska bli ett "botecenter" och det har heller aldrig varit min inriktning på sajten. Men alla får be om hjälp om vad de vill men att vi i fortsättningen håller oss till sajtreglerna. Jag är också av åsikten att healing hjälper även de som undantas nu. Vi kan alltid skicka healing till situationen. Och hjälpa med ljus, kraft, mod och kärlek.
Jag tror att Universum hjälper till ändå när vi skickar till dom här som det gäller

Shakti
0

Varför skulle forumet plötsligt bli ett "botecenter"? Forumet har ju inte tills nu heller varit ett "botecenter" fast dom här reglerna inte fanns tidigare. Sen är det ju inte så att alla förstår att healing och kärlek är samma sak, så vem som har t.ex. cancer kanske inte kommer på tanken att be om kärlek i stället för healing och därför kanske låter bli att över huvud taget be om hjälp.

Tänk om alla  kunde ansvara över sina egna handlingar i stället och följa dom lagar som för var och en gäller. Dvs, vem som är yrkesutövare följer lagen som gäller för yrkesutövare och vem som inte är yrkesutövare och som lagen inte gäller för, får fortsätta sända healing / kärlek / ljus / (eller hur man nu än benämner det) till vem som än ber om det och på vilket sätt dom själva vill eller är vana att göra det på. Vi som inte är yrkesutövare behöver ju ändå ingen som berättar om för oss hur vi kan göra för att kringgå lagen och vad vi "i stället" kan göra eller säga. Det är väl snarare ett ämne som  bör tas med yrkesutövarna i så fall.

Som Sajtvärd på forumet kunde du ju i stället vara tydlig med VEM som inte ger healing till följande, än att helt allmänt förbjuda healing till följande som du skriver i dom nya reglerna. Men förstås, det är din sajt och dina regler, så du gör ju precis hur du vill. Jag ville bara dela med mig av mina tankar och åsikter om det hela och är förstås ledsen för alla dem som nu drabbas av detta.

Elpida
0

Jag har läst och tagit till mig! =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
[tantleen]
0

Har läst ……………………..!Kyss

Kramar

[rore]
0

Jag har läst,,,,

mayolica
0

Har läst Skrikandes Helt idiotist! men Karin kan ju inte rå för att lagen är knäpp. Det är ju viktigt att inte ställa till onödiga problem här på sajten och bryta mot lagen,även om lagen känns helt fel och orättvis kan vi inte ändra den.

Egentligen har det ju ingen betydelse vilket ord man använder,det är avsikten som gäller. "Healingen" måste ju fungera på samma sätt om man kallar den något "lagligt" ord istället.

Kanske man tex kan skicka lite "energi" istället?  För min del tycker jag nog att det låter lite knepigt att be om att få kärlek skickat?

Hade varit bra med en lista på lagliga ord man kan använda istället för "healing"

~ mayolica ~

korseett
0

ja mayolica visst är knäppt. lagliga ord ja det är väl allt utom att vi skickar healing till de personer som hamnar i de som undantas vanlig healing. Men vad du säger/skriver här kan ju inte kontrolleras mot vad du faktiskt gör.

mayolica
0

Ja vem kan kolla att lagen följs? hur ska myndigheterna kunna kolla vad som skickas ,och dom som har bestämt att man inte får ge healing tror väll inte ens på det. Och sen är det väll offta inte själva sjukdommen man ger healing till. Man kan ju se det mer som att hjälpa till att aktivera energi för att skapa ballans och stärka personens egen självläkande förmåga(aktivera universums helande kraft)

Det är ju inte ens säkert att folk talar om vad dom har för sjukdomar,när dom ber om healing. Det kan ju inte heller vara olagligt att tex be änglarna om hjälp och liknande,då skulle ju kyrkan bryta mot lagen när dom har sina helande-möten för sjuka.

~ mayolica ~

Shakti
0

Men det är ju inte förbjudet att ge healing till någon. Visa mig en lag där det i så fall står att det är förbjudet. Däremot är det enlig lag förbjudet för yrkesutövare att ta sig an människor som har cancer, barn under 8 år osv. Då kvittas det om det sen är med healing, aprikoshalvor eller kärlek de behandlar med. Jag förstår verkligen inte att det kan vara så svårt att förstå.