Healing iFokus

Healing

Etikett: upplevelser
Läst 967 ggr
pearlnharmony
0

Vill ni hjälpa tyda min dröm?

Jag drömde en sån konstig dröm inatt. I drömmen så bestämde jag mig för att ta kontakt med ett medium som arbetar med vanliga spelkort (vanlig kortlek). (Har gått till henne tidigare i den fysiska världen). Då jag kom fram så satt redan en annan kvinna vid köksbordet, den kvinnan skulle övervaka mediet som skulle lägga en tolkning för mig. Mediet la en stjärna och då såg jag att hon inte hade sina vanliga spelkort utan hon la en stjärna med en tarot-lek. En lek som jag aldrig sett förut, tyckte inte om bilderna, de talade inte till mig. Blev besviken då jag sett fram emot en tolkning från en vanlig lek.

Medans mediet tolkade korten åt mig så gick hon runt hela bordet, varv efter varv. Kvinnan som skulle övervaka flikade in med några ord då och då och hjälpte på detta sätt tolkandet. Den kvinnan satt kvar vid bordet hela tiden.

Kom endast ihåg några små frekvenser vad mediet sa. -Bryt med dina mediala kompisar, de stjäl endast energi från dig då de behöver. Då de inte behöver någon energi så kommer du inte höra något från dem. (Detta har mediet som jag gick till sagt i verkliga livet då jag gick till henne för några år sedan.).

Sedan var det något om -noll, börja om från början, så ett frö…- Tyvärr är det endast dessa enstaka ord som jag kommer ihåg.

Sedan så fick jag ett grönt äpple.

Sen kom jag inte ihåg något mer… Vad tror ni?

Indiania
0

Orkar inte låta bli att försöka tolka lite…..det är så spännande med drömmar.

Du blev besviken på korten hon använde , bilderna talade inte till dig. Undrar om det är något du inte vill se, något som känns jobbigt att ta till sig kanske flyr du från problemet?

Undrar också hur upplever du dina kompisar är de " riktiga " vänner till dig?

Börja om från början, kanske det är något nytt du skall börja med, börja lite försiktigt med att så ett litet frö……

Grönt äpple, behöver du äta lite mera frukt och nyttig mat? Grön färg är natur och kärlek för mig. Vistas du ute i naturen tillräckligt?

Detta var ett litet försök jag är ju bara en amatör.

Ha det gott! Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

christel70
0

Hm- lite klurig dröm men spännande. Jag tolkar det lite som att du behöver bryta upp från gamla vanor- börja om med något nytt. Känner du dig orkeslös och behöver finna ny energi?(kompisar som är energitjuvar) Känner du dig rastlös? (mediet går runt,runt bordet) Har du försökt att bryta upp från gamla mönster men misslyckats?(därav din besvikelse att mediet inte jobbar med sina "vanliga" kort)

Det gröna äpplet tror jag står för nyttigare mat och att du ska vistas mer i naturen. Gå långpromenader.

Jag tror det är läge nu att göra den förändring som du tidigare försökt att göra men inte lyckats med.

Kramar från en nybörjare

Medarbetare på Tarot

pearlnharmony
0

Spännande funderingar och tydningar över min drömGlad Jag drömmer rätt mycket men nu var det ett tag sedan som jag hade så starka känslor i en dröm…

Det där med att mediet går runt, runt ett bord…att jag inte tänkte på min egna rastlöshet, tack för det uppvaknandetGlad

Trodde jag var färdig med mina "mönsterbrytningar" men tydligen inte…

korseett
0

jag har fått en känsla av att äpplet betyder nåt annat. alldeles nyligen när jag skrev så fick jag associationen utbildning. Sätter man det i realtionen till rastlöshet och så ett frö kanske drömmen tyder på att det finns en annan väg att gå för dig som inbegriper utbildning på något vis, utbilda eller utbildas.

[yodhe]
0

Håller med Karin,

jag tror äpplet handlar om utbildning, och mediumet du träffar litar du inte riktigt på, därav den andra personens kontrollerande…och att gå runt bordet har med tiden att göra..

Att så ett frö, är just att starta något nytt, som en utbildning då kanske..

Cartomanti, som den vanlig leken kallas för, har precis samma förmåga som tarotkorten, det tolkas lite annorlunda bara…

så fick jag till mig det..

Choklad
0

Exakt vad blev du besviken på i bilderna på den nya leken? Vad hade du för känsla, mer än besvikelse, vad bottnar besvikelsen i? kanske du vill fortsätta i dina gamla spår och inte ha något nytt ? Utan du litar mera på det som du alltid har gjort? har det kanske med styrka och kraft att göra? är du rädd att du inte ska kunna ha kontroll över det nya? är du rädd att förlora kontrollen över din framtid?

Allting är evigt, utan slut, allting kretsar kring dig och bordet, dvs du går i samma gamla banor, utan att se vad du egentligen borde se.

Men du får klarhet igenom att vara uppmärksam på vad som sker och har skett i ditt liv. allting som vi har gjort och gör i våra liv, skapar vår framtid.

Du stjäl energi från dig själv, från de aspekter som liknar de som dina vänner har,  studera vad det är som du uppmärksammar mest hos dina vänner, och du kan se in i dina egna aspekter, och det kommer att uppstå känslor som du kommer att känna igen. Låt dem leda dig fram till förståelsen av ditt inre.

Den kvinnliga energin står för att man tar emot energi, så du tar emot energi men ger du till någon? Du ger energi till dina andra kvinnor inom dig, och det cirklar runt bordet hela tiden, och det kommer inte något nytt ut av detta..

Noll är ju ingenting, men ändå allt. Noll måste finnas, annars finns inget. Börja om från noll och så ett frö som kommer att bära frukt inom dig. Då kan du skörda av det du har sått.

Äpplet var grönt, vilket kan betyda att du kommer att växa i lugn och ro i kärlek, nämnligen att det kommer att uppstå harmoni om du lyssnar till ditt hjärta och till ditt inre Jag.

Men först ska du komma ur det gamla som du upprepar om och om igen….tala och tänk på lite nya saker, gläd dig åt det nya som kommer.

kanske du behöver ge utnågot för att ta emot det nya?

M. a. o så kanske du ska lära dig något nytt som sår ett frö i dig och sedan kan du skörda goda lärdomar?

Kram

Laila

U R us

[Spanaren]
0

#6 Choklad min vän, så kul att du är in och tyder denna dröm till Pearlhamn. Jag har sett många bevis på att du får in dina fullträffar med dina tolkningar.

Var det inte bara en dag sedan som du tolkade en dröm så perfekt att du själv blev utan ord Flört

Ska bli kul att höra vad Pearlhamn säger om din tolkning!

/kram Spanaren

Ps Choklad är bra på att tyda symboler också!

Choklad
0

Tack spanaren!GladKyss Men egentligen så har vi alla tytt ungefär detsamma, men i olika uttryck…

kram!Glad

U R us

snoflinga
0

Vilka härliga svar du fått nr 0! Så spännande att läsa tolkningarna!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

pearlnharmony
0

Tusen tack till alla som hjälpt mig att tolka, häftigt att läsa, verkligenGlad

Besvikelsen låg i att jag hade sett fram emot en läggning med vanliga spelkortlek (Cartomanti har jag lärt mig nu att det heter) än en tolkning av tarot. För mig är tarot vanligare än Cartomanti då jag själv arbetar med tarot. Men jag kan inte tolka tarot till mig själv, endast till andra. Därför hade jag sett fram emot Cartomanti… Vill ha svar på mina frågor.

Jag använder ofta utrycket "det man ger till andra det får man trefaldigt tillbaka". Har börjat tvivla på detta då jag själv tycker att jag ger och ger men får inget tillbaka… Och det kanske är så som du Choklad säger, att jag stjäl energi från mig själv just på grund av mitt "omvända tänkande"…

Mediet litar jag på. Hon har sett och sagt saker (varit hos henne en gång tidigare). Hon såg min blivande rödhåriga sambo, vårat gula hus, shamanen som jag umgicks med och massor av andra saker som hon helt omöjligt kunnat veta om mitt tidigare och kommande liv. Kvinnan som satt vid bordet kändes behaglig, jag tror att det kunde varit en av mina hjälpare som kollade att mediet gjorde rätt…

Att gå runt, runt, runt bordet handlar ju självklart om mig som på något sätt hamnat i ett ekorrhjul…

Har ett nystartat företag och det sätter spår inför framtiden. Hela min tid går åt till att komma på nya sätt att marknadsföra mig på…

Tack snälla för hjälpen allihopaGlad

Ps: längtar till nästa starka dröm så jag kan lägga in den här och få lite hjälp med tolkningen Flört

Kram//Anki

www.pearlnharmony.se

snoflinga
0

#10 Jag läste i en bok om det här med att ge, att när man hjälper någon annan ska man se det som att man ger den personen en gåva som man kan avvara - alltså inte förvänta sig något i gengäld. Tänk som så, att om du vill ge någon annan något, ska det vara för att du VILL ge dem något, inte för att du MÅSTE för att vara en god människa. Man får lov att säga nej. Personen kanske blir sur, men är det ditt eller den personens problem?

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

pearlnharmony
0

#11 du har rätt, det ÄR så man skall se det. I vissa fall så ger man i detta liv och kanske får tillbaka i kommande liv… Men ibland så snurrar den mänskliga hjärnan igång med förväntningar…