Healing iFokus

Healing

Etiketter: cd-skivorböcker
Läst 1305 ggr
tilja65
0

Någon som läst Rösten som talar för Gud?

Den är skriven av Ewa Forkélius.

Boken är ganska annorlunda och är enligt Ewa skriven genom henne, som en kanalisering.

För mig känns den väldigt utmanande i det sätt den beskriver världen och utmanande i sitt sätt att beskriva mig som människa och mina avsikter med livet. Samtidigt är det en hel del jag kan ta till mig, men absolut inte rakt av. Jag har fått mycket att fundera över.

Därför är jag så nyfiken på om någon annan läst den och vad ni i så fall tyckte om boken.

Det finns en praktisk del i boken också som syftar till att få kontakt med sin inre röst (vägvisare). Än så länge gillar jag de övningarna.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[GunillaF]
0

Neej, den har jag inte läst men det låter intressant.

tilja65
0

Ja, den är både och faktiskt (enligt mitt tycke). Den fascinerar och får mig att ifrågasätta det jag idag tror på Tungan ute

www.harmoniqa.se

majlar
0

Jag har inte läst den, men det verkar intressant. Ska titta om den finns på bibblan

Ranamir
0

Jag har läst den om och om igen för några år sedan. Den är mycket bra, den har hjälp mig att komma vidare med mig själv. Varenda gång man läser boken så får man en ny insikt och förståelse. Föröker man verkligen praktisera vad som står i boken så kommer man märka stora förändringar i sitt liv, att praktisera det man lärt sig är det bästa sättet att förändra sig själv och blir mer ljus.

tilja65
0

Det var intressant att höra Ranamir. Jag tror att jag också kommer att läsa den igen, eller i varje fall delar av den. Det är gott om praktiska övningar och jag har börjat så smått med dem. Glad

Hur upplevde du detta med synen på världen, att den bara finns i vår tanke och detta med att skuld och rädsla står bakom det vi skapar i vår värld? Sedan tycker jag att det är så mycket upprepning hela tiden. Det står samma sak om och om igen och det handlar väldigt mycket om Gud.

www.harmoniqa.se

Indiania
0

#0 Nej den boken har jag inte läst, du gör mig lite nyfiken.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Spanaren]
0

#0 Säger samma ord som #6 Indiania Flört

/kram Spanaren

Ranamir
0

Jag tror att det dom berättar om i boken behövs att upprepas om och om igen för att vi ska förstå. Varje problem vi behöver har hjälp med är samma budskap, att göra sig fri från egots negativa påverkan, det kan nog kännas som upprepningar eftersom det är just egot som håller fast i allt det negativa. Det är min uppfattning.

Synen på värden. Jo det är väl mest med våra egons ögon som vi ser och upplever världen. Vi väljer egot av gammal vana och tror att det är endast detta sättet att se och uppleva världen. Tar vi bort slöjorna så ser vi klart igen precis som vår själ ser på den, vi blir fria igen, vi blir dom vi egentligen ska vara. Men egot sätter käppar i hjulet och vill inte bli fri, det betyder att egot inte får finnas kvar, därför så kämpar egot emot hela tiden, den vill inte mista sin existens, så det är bara att kämpa vidare och älska bort egot.

Till slut så ska det bara finnas kärlek kvar, eftersom det är det själen är. Gud har skapat oss så.

Kristall47
0

Jag köpte boken för flera år sedan men tyckte då att den var svårläst och svår att förstå sig på. För något år sedan så började jag ändå att läsa den och fick många insikter om hu vi ändå fungerar, och visst är det så som #8 säger. Egot måste bekämpas om man vill komma långt vidare på sin andliga väg, förstå andra och sig själv.

Bra beskrivet RanamirKyss

snoflinga
0

#8 Men vad ÄR egot, varför finns egot? Egot måste väl ha en plats i oss också, annars hade vi väl inte haft det?

Snöflinga - med för mycket ego

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

snoflinga
0

Ps. Till alla, som liksom mig, vill köpa boken billigt:

www.bokborsen.se

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

sorgblot
0

Egot förklaras gärna utifrån S. Freuds idé om vad det är. Kanske hjälper det dig att förstå Snöflinga.

Erik H. Eriksson har också en teori om självet, jaget och identiteten.