Jordning och skydd
En övning som man kan göra varje dag och speciellt när man vet att det kommer att bli jobbigt. Den tar bara 10-15 minuter och en snabbversion kan du göra under dagen. Skydda dig från dina energiknyckande Medarbetare!
Sitt ner och slappna av ordentligt, ta några djupa andetag. Tänk dig sedan att du skickar en rot från din kropp ner i jorden. Dra upp röd energi från jorden upp till din kropp. Tänk dig att hela du är röd och sitter i en röd bubbla. Känn hur du kommer ner på jorden och blir fullständigt avslappnad. Sitt så länge du önskar. Detta är jordningsfasen och du kan avsluta här.
Ta nästa steg och tänk dig en vit blomma eller skimrande boll en bit ovanför huvudet. Dra ner den vita energin till din kropp och omslut dig med den. Sitt så länge du önskar.
Blanda sedan de två färgerna till du har rosaskimrande bubbla som du sitter i. Där ska det kännas tryggt och säkert, där kan ingen komma åt dig eller påverka dig negativt. Sitt i den bubblan så länge som du själv önskar. Den här fortsättningen ger jordning, öppning och balans.
Snabbversionen under dagen blir att du visualiserar den rosa bubblan omkring dig när du vet att det kommer att bli jobbigt.
Jaa, det behöver vi göra emellanåt. Tack för påminnelsen! 
bra att påminnas
ps fann du inte originalartikeln?
Tack Majlar 
Wow vilken vacker bild …det är din naturligtvis eller …
/kram Spanaren
#2 Den här texten fick jag av en reiki-kompis. Kram
#3 Den här bilden tog jag i Kungsträdgården i Stockholm nu i maj.
Tack Spanis
Haha, Det är jag som skrivit den och den sitter som artikel både här och inne på AB(2007). Jämför gärna orden… Kul att den spridit sig!
alltså det är ingen fara majlar och du har inte gjort något fel. jag blev bara paff när den ordagrant kom tillbaka hit och trodde att du hade lagt in den i datorn och sen inte fann den här på healing och lade in den åt någon som efterfrågat eller nåt. Det var därför jag lade in den här också förutom på AB eftersom jag fick svårare att finna den där
#7 Ja men det var ju kul. Jag tycker så mycket om den och ville att fler skulle få ta del av den. Den tål att upprepas.
Den är väldigt enkel och lätt att föreställa sig, då jag har stora problem med att fokusera och komma in i rätt stämning.
Så där har du gjort en fin och enkel övning.
Den använder jag mig av mycket. 
Kramelikram
härligt att höra- kramis